Opel Mokka 1.4T

Opel Mokka 1.4T

Μικρό σε εξωτερικές διαστάσεις, μεγάλο σε εσωτερικούς χώρους, μικρό σε αρχική τιμή, μεγάλο σε λίστα εξοπλισμού. Το Mokka είναι η πολυαναμενόμενη αντεπίθεση της Opel στην κατηγορία των τετρακίνητων

Μικρό σε εξωτερικές διαστάσεις, μεγάλο σε εσωτερικούς χώρους, μικρό σε αρχική τιμή, μεγάλο σε λίστα εξοπλισμού. Το Mokka είναι η πολυαναμενόμενη αντεπίθεση της Opel στην κατηγορία των τετρακίνητων.

Το Antara έχει πια χάσει τη φρεσκάδα του και είναι πια ακριβό για την ελληνική αγορά, όπως αυτή διαμορφώνεται τα τελευταία τρία χρόνια. Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών στρέφεται σε πιο προσιτές και κόμπακτ λύσεις, όπως το Yeti ή το Juke. Μοντέλα που και η ίδια η Opel αναγνωρίζει ως άμεσους ανταγωνιστές.

Το Mokka είναι ένα διαφορετικό μίγμα αυτοκινήτου, με περισσότερο πολυμορφικό DNA και λιγότερη δόση lifestyle. Αντίθετα βέβαια, είναι τα μηνύματα που στέλνει η μυώδης εξωτερική εμφάνισή του. Ένα τετρακίνητο τέτοιου στιλ θα τραβήξει την προσοχή κυρίως του ανδρικού πληθυσμού που ψάχνει ένα πιο έντονο τρόπο έκφρασης, εκτός από ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές. Ίσως τελικά αυτός να είναι ο στόχος. Ένα όμορφο και δυναμικό σουλούπι, που όμως μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας και στο ρυθμό της καθημερινότητας και στην εκδρομή.

Τι σημαίνει subcompact SUV;
Το Mokka μπορεί λοιπόν να πλασάρεται ως μικρό SUV, όμως όταν το οδηγήσεις μοιάζει περισσότερο με ένα τετρακίνητο MPV. Όλη η φιλοσοφία του περιστρέφεται περισσότερο γύρω από την καθημερινή ευελιξία και την καλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Αναγνωρίζοντας ότι ο χωματόδρομος και το off roading δεν θα είναι στο καθημερινό μενού, είναι λογικό οι περισσότερες ρυθμίσεις να μην είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Πρώτα από όλα η ρύθμιση της ανάρτησης σου δείχνει από τα πρώτα χιλιόμετρα ότι δεν συμπαθεί τις κακοτοπιές. Θεωρoύμε πως οι απαιτήσεις του μάρκετινγκ έχουν μεγάλο ποσοστό ευθύνης σε αυτό, αφού με τις ζάντες 18 ιντσών είναι απότομο στις ανωμαλίες. Είναι μεν εντυπωσιακές, αλλά κάνουν δύσκολο το έργο της ανάρτησης, δεν ευνοούν την άνεση στην καμπίνα και κινδυνεύουν από χτυπήματα στο χωματόδρομο.

Το Mokka έχει άμεσες αντιδράσεις, με το εμπρός μέρος να είναι υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Παρά τα 1.450 kg και το σχετικά υψηλό κέντρο βάρους, έχει καλό έλεγχο του όγκου του. Το πίσω μέρος συμμετέχει πιο πολύ, όμως είναι αυτό που θα προκαλέσει τα ηλεκτρονικά αν το παρακάνεις. Σε γενικές γραμμές το μίνι SUV Opel ήταν πιο σπορ απ’ ό,τι περιμέναμε, κερδίζοντας κρίσιμους βαθμούς και στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

Με προσοχή!
Τελικά όμως, δεν είναι η ανάρτηση που θα περιορίσει το Mokka κυρίως σε πατημένους χωματόδρομους. Την ευθύνη για αυτό την έχει ο χαμηλός και μακρύς εμπρός προφυλακτήρας. Αρκεί ένα λίγο πιο βαθύ νεροφάγωμα ή μια απότομη κλίση, για να αρχίσεις να ψάχνεις εναλλακτικές λύσεις. Και επειδή είναι προτιμότερο να μην το τολμήσεις για να μην το χτυπήσεις, λογικό είναι ότι το Mokka θα μείνει κυρίως εντός δρόμου.

Η πραγματική χρήση της τετρακίνησης για τους περισσότερους θα είναι κυρίως εντός δρόμου τις χιονισμένες μέρες. Η λειτουργία του αυτόματου πολύδισκου συμπλέκτη ευνοεί τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς. Ανάλογα τις συνθήκες μπορεί να μεταβληθεί από 100:0 έως και 50:50, δεν υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος, ούτε ρύθμισης της αναλογίας από τον οδηγό. Όταν το σύστημα κρίνει ότι η λειτουργία του συμπλέκτη είναι περιττή, αυτός αποσυνδέει τους πίσω τροχούς για οικονομία καυσίμου.

Πέρα από το πρόβλημα με τη γεωμετρία του εμπρός προφυλακτήρα και τη μικρή απόσταση από το έδαφος, ούτε η λειτουργία του συμπλέκτη σε πείθει για χρήση εκτός ασφάλτου. Είναι πολύ εύκολο να πατινάρεις στην εκκίνηση σε ανηφόρα, αλλά ακόμα και με πολλή προσοχή, ο δίσκος ζεσταίνεται εύκολα. Περιμέναμε κάτι πιο ενισχυμένο και πιο ειδικό, αλλά φαίνεται πως ένα μεγάλο κομμάτι της μετάδοσης είναι κοινό με τα δικίνητα μοντέλα. Θα μπορούσε να τα πηγαίνει πολύ καλύτερα, διότι ο κινητήρας έχει ικανοποιητική δύναμη από τις χαμηλές στροφές.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο 1.4Τ, γνωστός μας εδώ και αρκετά χρόνια. Με μέγιστη απόδοση 140 ίππους και ροπή 20,4 kgm, το Mokka έχει ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς όμως να είναι κάτι ιδιαίτερο. Φτάνει τα 100 km/h σε 10,3” και επιταχύνει από τα 80 στα 110km/h σε 4,9” με 3η και σε 7,0 με 4η. Με καθημερινή οικονομική οδήγηση η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 8,0 lt/100 km, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμών η μέση τιμή ήταν 9,1 lt/100 km.

Άκρως οικογενειακόν
Το Mokka πατά πάνω στην πλατφόρμα Gamma II της Opel. Δηλαδή μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία και μηχανικά μέρη με τα τελευταίας γενιάς Corsa και Meriva. Όντως και η εσωτερική εικόνα του ταμπλό μοιάζει πολύ με το τελευταίο. Με έξυπνο τρόπο, εκμεταλλεύεται το ύψος της καμπίνας με πιο κάθετη θέση οδήγησης και βάζοντας πιο ψηλά το έδρανο των καθισμάτων. Αμέσως καταλαβαίνεις το πλεονέκτημα σε καλύτερη ορατότητα, όμως την ίδια στιγμή δημιουργείται παραπάνω χώρος για τα γόνατα των πίσω. Το μόνο που δεν αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις είναι το πορτμπαγκάζ που με 356 λίτρα δεν είναι ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι απολύτως ικανοποιητικό από τη χαμηλότερη έκδοση Edition, με έξι αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ζάντες 18 ιντσών και cruise control. Ειδικά στην Cosmo και με τα έξτρα του αυτοκινήτου δοκιμής, όπως το σύστημα πλοήγησης, την ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, την κάμερα οπισθοπορείας και άλλα, φέρνει ανέσεις μεγαλύτερων κατηγοριών σε πολύ πιο προσιτή τιμή.

Τίμια τιμή
Η τιμή του Mokka 1.4T AWD στη βασική έκδοση Edition στοιχίζει €23.370, ενώ η πλούσια έκδοση Cosmo των €24.870 ευρώ έχει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, φιμέ τζάμια, αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρα βροχής και φώτων, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες.

Η μέση κατανάλωση του Mokka μετρήθηκε στα 9,3 lt/100 km, και το ρόλο του παίζει εδώ το stop/start, όπως ρόλο παίζει και στα τέλη κυκλοφορίας που του αναλογούν και είναι €253/έτος. Η προγραμματισμένη συντήρηση απαιτεί αλλαγή λαδιών κάθε χρόνο ή κάθε 30.000 km και service κάθε δύο χρόνια ή κάθε 60.000 km. Έτσι το κόστος χρήσης, για μια τριετία και για 15.000 m διανυόμενα κατ’ έτος, διαμορφώνεται στα 9.500 ευρώ: Βενζίνη €7.150, ασφάλιστρα €1.154, τέλη κυκλοφορίας €760 και service €380. Με άλλα λόγια το Mokka θα σας στοιχίζει €264/μήνα.

Στο γενικότερο κόστος χρήσης θα πρέπει να συνεκτιμήσετε το ψηλό κόστος αντικατάστασης των 18αριών ελαστικών που είναι περίπου €800, κάθε δύο τρία χρόνια και που δεν έχει περιληφθεί στο κόστος της τριετίας, όπως δεν έχουν περιληφθεί και όποια ανταλλακτικά απαιτηθούν εκτός των αναλωσίμων των service.  

Το Opel παρέχει στο Mokka, όπως φυσικά και στα υπόλοιπα μοντέλα της, 6ετή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη, εκ των οποίων τα δύο είναι εργοστασιακά και τα υπόλοιπα τέσσερα τα παρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία.

Τι λέει το DRIVE Μπορεί να υποστηρίξει τη νεανική φύση που μαρτυρά η σχεδίασή του, αρκεί να μη του ζητήσεις πολλά μόλις η άσφαλτος τελειώσει.
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 EEK, πολλαπλός ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm
Τιμή από €23.370
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-120 km/h 14,1”
0-140 km/h 20,2”
0-160 km/h 28,4”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,7”
50-80 km/h (4η) 6,6”
80-110 km/h (5η) 9,2”
110-140 km/h (6η) 15,7”
100-0 km/h 41,9 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149
Διαστάσεις 4.278 x 1.777 x 1.658 mm
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube