Δοκιμάζουμε: Smart 71 Pure mhd

Δοκιμάζουμε: Smart 71 Pure mhd

Μπορεί να μην είναι ένα καθαρόαιμο υβριδικό, εντούτοις το σύστημα Start/Stop του Smart κάνει αυτό που υπόσχεται...

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το Smart mhd, πολλοί αντέδρασαν. Η αλήθεια είναι ότι το micro hybrid drive της Smart είναι και micro και drive, δεν είναι όμως hybrid! Το Smart έχει τον γνωστό μας 1.000άρη κινητήρα με τα 71 άλογα και... κανέναν άλλο. Άρα λοιπόν υβριδικό, δεν το λες. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι δεν είναι φιλικό προς το περιβάλλον και ακόμα περισσότερο ότι δεν είναι πιο οικονομικό από ένα συμβατικό Smart.

Εco λέγετε!

Επί της ουσίας λοιπόν το Smartάκι «φοράει» ένα σύστημα Start/Stop παρόμοιο με αυτά που έχουμε δει σε άλλα αυτοκίνητα όπως η BMW Σειρά 1 και το Citroen C3. Στο Smart, που έχει αυτόματο κιβώτιο, μόλις πατήσεις το φρένο και το αυτοκίνητο έρθει σε στάση, ο κινητήρας σβήνει. Μόλις τραβήξεις το πόδι σου από το φρένο παίρνει μπροστά. Όλα αυτά βεβαίως από τη στιγμή που το αυτοκίνητο θα έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας και πρασινίσει η ένδειξη Eco στο ταμπλό. Το συστήματα διαθέτει κουμπί απενεργοποίησης και λειτουργεί απρόσκοπτα, χωρίς να ενοχλεί καθόλου στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης. Έτσι κι αλλιώς η χαρακτηριστική υστέρηση του κιβωτίου ταχυτήτων, του δίνει όλο τον απαραίτητο χρόνο.
Το Smart mhd λοιπόν κοστίζει επιπλέον €250 από τις απλές εκδόσεις. Μετρήσαμε χαμηλότερη κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας έφτασε τα 7,06 lt/100 km έναντι 7,5 lt/100 km του απλού. Αντίστοιχα χαμηλότερη είναι και η μέγιστη κατανάλωση που στο «σκέτο» Smart ήταν 9,88 lt/100 km και στο mhd 8,97. Κοντολογίς, το σύστημα δουλεύει. Το ερώτημα είναι αν έχει νόημα σε ένα τόσο μικρό και ούτως ή άλλως οικονομικό αυτοκίνητο. Αν ρωτάτε εμάς, έχει. Υπάρχει διαφορά. Πρακτική και ψυχολογική. Και λιγότερο καις και νιώθεις ότι κάτι κάνεις για το περιβάλλον. Καιρός να δούμε το σύστημα αυτό και σε λιμουζίνες. Εκεί θα έχει ακόμα περισσότερο νόημα.


Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να μην είναι υβριδικό, αλλά έχει ουσία. Καις λιγότερο, μολύνεις λιγότερο. Μας άρεσε
Τεχνολογία 999 cc, 12V, 2 EEK, 71 PS / 5.800 rpm, 9,4 kgm / 4.500 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 15” Τελική: 140 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube