Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Opel Astra

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Opel Astra

Μια ολόκληρη γκάμα νέων κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης κρύβεται μέσα στο κατά τα άλλα ελάχιστα διαφοροποιημένο Opel Astra. Πόσο άλλαξαν τα νέα δεδομένα το δημοφιλές χάτσμπακ;

Αντικρίζοντας για πρώτη φορά το ανανεωμένο Opel Astra, το πιθανότερο είναι πως θα δυσκολευτείς να εντοπίσεις τις διαφορές του από το απερχόμενο. Οι σχεδιαστές προτίμησαν να μην αλλάξουν σημαντικά το παρουσιαστικό του, για το οποίο άλλωστε λένε πως άκουγαν μόνο θετικά σχόλια.

Έτσι, περιορίστηκαν στην ενσωμάτωση της νέας μάσκας της φίρμας, που φαίνεται να εισχωρεί στα εμπρός φώτα, και σε μικρές πινελιές που προσθέτουν δυναμισμό, όπως είναι η διαφορετική σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Το ανανεωμένο Astra έχει ενεργές γρίλιες στη μάσκα, ποδιά κάτω από τον κινητήρα και πολλά άλλα επίπεδα τμήματα στο πάτωμα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd έχει πέσει από το 0,29 στο 0,26, κάτι που σύμφωνα με την Opel μεταφράζεται σε 4,5 g/km χαμηλότερες εκπομπές CO2 στις μετρήσεις WLTP. Μάλιστα το Sports Tourer, η στέισον εκδοχή του Astra, έχει Cd 0,255.

Ελάχιστες είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό. Η σημαντικότερη εξ αυτών είναι η υιοθέτηση του πίνακα οργάνων του Insignia Grand Sport στις πλουσιότερες εκδόσεις, με μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας 8" στο κέντρο και αναλογικά όργανα στο πλάι της. Στο κέντρο του ταμπλό, το νέο infotainment με οθόνη έως 8" υποστηρίζει πλήρως συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, δέχεται φωνητικές εντολές και προσφέρει πλοήγηση με ενημέρωση για την κίνηση, τις τιμές καυσίμου κ.λπ. Συνδυάζεται προαιρετικά με νέες κάμερες εμπρός και πίσω, με την τελευταία να είναι ψηφιακή, για ακόμα πιο καθαρή εικόνα.

Opel Astra 2019

Τα υλικά της καμπίνας δεν έχουν αλλάξει, ούτε και οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει για πέντε άτομα. Στην κονσόλα που βρίσκεται μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, πίσω από τη μοναδική ποτηροθήκη, έχει προστεθεί μια θήκη ασύρματης φόρτισης. Σε αυτή το smartphone τοποθετείται κατακόρυφα και όχι οριζόντια, όπως έχουμε συνηθίσει. Στη λίστα με τα έξτρα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ηχοσύστημα της Bose με επτά ηχεία, και θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Στο ανανεωμένο Astra, οι πιο συνταρακτικές αλλαγές έχουν εκτελεστεί κάτω από το καπό. Για την ακρίβεια ούτε ένας κινητήρας του απερχόμενου δεν έχει διατηρηθεί στη νέα γκάμα. Η οποία αποτελείται από καινούργια, αλουμινένια, αποκλειστικά 3κύλινδρα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ. Και μπορεί να έχει μικρύνει το εύρος ισχύος μεταξύ των διαθέσιμων εκδόσεων, έχει βελτιωθεί όμως έως 21% η οικονομία καυσίμου που πετυχαίνουν, ενώ πληρούν και τις μελλοντικές προδιαγραφές ρύπων Euro 6d.

Όπως περιμέναμε, ο γνωστός 1.200άρης βενζίνης PureTech του ομίλου PSA, αντικατέστησε τον 1.0 Turbo της βασικής έκδοσης του Astra. Διατίθεται σε εκδόσεις με 110, 130 και 145 PS, πάντα σε συνδυασμό με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, με εκπομπές CO2 που ξεκινούν από 99 g/km κατά NEDC (από 119 g/km WLTP). Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος 1.400άρης τούρμπο που αποτελεί τέκνο της Opel, αφού η εξέλιξή του είχε ξεκινήσει πριν από τη μεταβίβαση της φίρμας στο γαλλικό όμιλο. Διαθέτει συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων, ηλεκτρική αντλία ψυκτικού κ.ά. και αποδίδει επίσης 145 PS, αλλά με λίγη παραπάνω ροπή: 236 αντί για 225 Nm. Το σημαντικό είναι ότι στο πλάι του λανσάρεται και ένα νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης ή, όπως το αποκαλεί η Opel, «Stepless automatic».

Opel Astra 2019

Οι εκπλήξεις συνεχίζονται και στο στρατόπεδο των ντίζελ. Τη θέση του 1.600άρη που απέδιδε έως 136 PS και ήταν για καιρό το πιο δυνατό μοτέρ της κατηγορίας του, πήρε ένας νέος 3κύλινδρος 1.5 με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, common-rail με πίεση 2.000 bar και άξονα εξισορρόπησης κραδασμών, ο οποίος επίσης έχει εξελιχθεί από την Opel. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 105 PS και 260 Nm ή με 122 PS και 300 Nm, με 6άρι κιβώτιο από τη βασική και εκπομπές CO2 που ξεκινούν από 90 g/km (NEDC). Η ισχυρότερη προσφέρεται και με ένα αυτόματο κιβώτιο εννιά σχέσεων. Έχει το ίδιο μέγεθος με το απερχόμενο 6άρι και εξελίχθηκε με σκοπό τις απόλυτα ομαλές αλλαγές, για ξεκούραστες μετακινήσεις.

Με την αυτόματη, ντίζελ έκδοση ξεκίνησε η επαφή μας με το νέο Astra, στα περίχωρα της Φρανκφούρτης. Κάποιοι κραδασμοί που σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε ντίζελ γίνονται αισθητοί στο ρελαντί, όμως εν κινήσει περνούν στο παρασκήνιο και ο θόρυβος είναι πολύ περιορισμένος. Η δύναμη είναι αρκετή από χαμηλά και το κιβώτιο την εκμεταλλεύεται χωρίς άσκοπα κατεβάσματα. Οι αλλαγές είναι πράγματι εξαιρετικά ομαλές, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, η μακριά 9η που αντιστοιχεί σε περίπου 67 km/h/1.000 rpm περιορίζει το θόρυβο και την κατανάλωση. Το κιβώτιο αφήνει τις στροφές να πέσουν αρκετά χαμηλά, ακόμη και κάτω από τις 1.400 rpm, οπότε κάποιοι κραδασμοί από τον κινητήρα γίνονται και πάλι αισθητοί στο τιμόνι, χωρίς να ενοχλούν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota Corolla 1.2 Turbo

Στο Astra 1.4, το κιβώτιο λειτουργεί με την απόλυτη ομαλότητα των CVT, εκμεταλλεύεται όμως κι αυτό τη ροπή του μοτέρ, έτσι ώστε να μη στείλει τις στροφές ψηλά. Όταν επιταχύνεις με τέρμα γκάζι, ανεβάζει σταδιακά μέχρι τον κόφτη και ρίχνει τις στροφές, προσομοιώνοντας επτά σχέσεις, οπότε δίνει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτόματου. Η πραγματική χειροκίνητη λειτουργία, που σου επιτρέπει να «κλειδώσεις» μια σχέση και να μη νιώθεις σχεδόν καμία υστέρηση στην απόκριση γκαζιού, ολοκληρώνει τη θετική εικόνα του. Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για το καλύτερο CVT της αγοράς. Ο κινητήρας είναι ήσυχος, πολιτισμένος και προσφέρει χορταστική δύναμη στις μεσαίες στροφές. Και με τον υπολογιστή ταξιδίου να μένει κάτω από τα 7 lt/100 km στη διαδρομή μας, φαίνεται και αρκούντως οικονομικός.

Opel Astra 2019

Στο Astra 1.2, ο κινητήρας είναι 6 kg ελαφρύτερος από τον απερχόμενο 1.000άρη. Σε συνδυασμό με το αναθεωρημένο σύστημα διεύθυνσης και τις αλλαγές στην ανάρτηση, δημιουργείται ένα σύνολο που προσφέρει περισσότερη ακρίβεια και καλύτερο έλεγχο, χωρίς να αλλοιώνει τον φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα του. Το μοτέρ είναι πολιτισμένο και έχει καλή απόκριση, με μόνη παρατήρηση το σχετικά έντονο σκαλοπάτι απόδοσης στις 2.000 rpm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 1.0 Τ-GDi

Τελικά, μπορεί το ανανεωμένο Astra να μην έχει διαφοροποιηθεί πολύ εμφανισιακά, όμως οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί κάτω από το «δέρμα» του είναι πολλές. Και είναι ικανές να το διατηρήσουν ανταγωνιστικό για αρκετά χρόνια ακόμη. Ειδικά αν το βοηθήσει και η τιμή, την οποία θα μάθουμε προς το τέλος Οκτωβρίου, οπότε και αναμένεται στην Ελλάδα.


Τι λέει το DRIVE
Το Astra αναβαθμίζεται με μια νέα γκάμα κινητήρων, ενώ ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον έχουντα δύο νέα αυτόματα κιβώτια με τα οποία συνδυάζονται.
Τιμή από €19.000 (εκτιμώμενη βασική)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο,
130 PS/5.500 rpm, 225 Nm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO299 g/km (NEDC)
Διαστάσεις 4.370 x 1.809 x 1.485 mm
Χώρος αποσκευών 370 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube