Volvo PV544 1958-1965

Volvo PV544 1958-1965

Γεννημένο το 1944, το μικρό Volvo PV444, ύστερα από 14 χρόνια φόρεσε νέο φόρεμα και νέο όνομα, δημιουργώντας τη φήμη στιβαρότητας και ποιότητας της σουηδικής μάρκας.

Το 544 παρουσιάστηκε στις 25 Αυγούστου του 1958 και άρχισε να πωλείται λίγες βδομάδες αργότερα. Στην ουσία επρόκειτο για την τελική εκδοχή του PV444 που λανσαρίστηκε το 1944.

Λίγο πιο ευρύχωρο και θεωρητικά πιο άνετο, ξεχώριζε από το 444 από το τεράστιο πομπέ παρμπρίζ χωρίς μεταλλικό χώρισμα στη μέση, από το μεγαλύτερο πίσω κρύσταλλο, την αναβαθμισμένη καμπίνα, ενώ ενσωμάτωνε και μικρές κοσμητικής αλλαγές. Το σχέδιο έμοιαζε, υπό κλίμακα βέβαια, με αυτό του 1946 Ford, με δίθυρο στρογγυλεμένο αμάξωμα, κωνικό καπό, έντονα ανάγλυφα εμπρός και πίσω φτερά, παραλληλόγραμμη μάσκα και χαμηλά τοποθετημένα εμπρός φανάρια.

Για λόγους κόστους και ταχύτητας παραγωγής, το σασί και τα μηχανικά μέρη του 444 παρέμειναν αναλλοίωτα. Κάτω από το καπό, υπήρχε ο τελευταίος 1.600άρης που τοποθετήθηκε στο PV444, o υπέροχος 4κύλινδρος B16B με διπλό καρμπιρατέρ SU HS4 και 60 άλογα.

Το PV544 («5» για τις πέντε θέσεις), λόγω καταγωγής, απέκτησε αμέσως τη φήμη του στιβαρού αυτοκινήτου. Πάταγε στους κακοτράχαλους και παγωμένους σκανδιναβικούς δρόμους με ασφάλεια και γρήγορα έγινε το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Σουηδία. Παρά τη ντεμοντέ γραμμή του, το 544 ήταν εξαιρετικό στο δρόμο και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με στάνταρ ζώνες ασφαλείας και μάλιστα τριών σημείων, ένας νεωτερισμός του Nils Bohlin, μηχανολόγου της Volvo υπεύθυνου για την ασφάλεια, που έμελλε γρήγορα να υιοθετηθεί από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

 

Το 1966, δίπλα στο 1.600άρι ήρθε να προστεθεί στην γκάμα ένα καινούργιο μοτέρ, το Β18, με 1.800 κυβικά και πέντε έδρανα βάσης, 90 άλογα και τη κωδική ονομασία «S» για το «σπορ». H ονομασία αυτή του ταίριαζε γάντι: Επιδόσεις και δυναμικά χαρακτηριστικά το επέβαλαν ως μία από τις καλύτερες μεσαίες μπερλίνες της εποχής του. Θα το αποδείκνυε και στα ράλι, όπου αντιπαρατέθηκε χωρίς κόμπλεξ απέναντι στις Mercedes 220 και τις Porsche 356, κερδίζοντας τον ευρωπαϊκό τίτλο το 1964. Ένας τίτλος-βροντερό αντίο γι’ αυτή τη μπερλίνα με τις απαρχαιωμένες όσο και σαγηνευτικές καμπύλες που πήρε σύνταξη τον Οκτώβριο του 1965.

Η έκδοση του PV544 σε στέισον, υπό την ονομασία Duett, παρέμεινε στους καταλόγους της Volvo, λόγω της πρακτικότητας κατά συνέπεια και της ζήτησής της, μέχρι το 1969.

Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, το ενδιαφέρον δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, με ένα PV544 από τα πρώτα, του 1959, να κοστίζει σε άψογη κατάσταση €17.550 έως  €18.000, ενώ ένα σε running condition γύρω από τα πέντε χιλιάρικα.

Το PV544 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.583 και 1.778 cc
Ισχύς 60 και 90 PS
Τελική ταχύτητα 130-165 km/h
Παραγωγή 244.000 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €17.500 (condition 1)



Το 1965, η διεξαγωγή του σουηδικού Ράλι μεταφέρθηκε από το καλοκαίρι στον Φεβρουάριο, τον πιο κρύο μήνα του χρόνου, δημιουργώντας ένα μοναδικό αγώνα. Στο Volvo PV544 βρίσκονται οι Tom Trana και Gunnar Thermaenius έτοιμοι να προσπεράσουν το Saab 96.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube