ΒΜW 700 1959-1965, ο σωτήρας [video]
Αν του κολλάγαμε ένα παρατσούκλι, αυτό θα ήταν «ο σωτήρας». Αν δεν υπήρχε το 700, η BMW θα είχε χρεοκοπήσει εδώ και σχεδόν 60 χρόνια.
Ξεκινώντας την κατασκευή πολυτελών μοντέλων την επαύριον του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, η BMW δεν άργησε να συναντήσει τα πρώτα εμπόδια.
Σε μια χώρα που βρισκόταν σε πυρετό ανοικοδόμησης, το περιβάλλον ήταν ευνοϊκό μόνο για μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα. Και η BMW αντιμετώπιζε πολλά οικονομικά προβλήματα. Το κυριότερο όμως από τα προβλήματά της προέκυπτε καθώς αγωνιζόταν στην αγορά με μια εντελώς ασυνάρτητη γκάμα μοντέλων.
Αυτή περιελάμβανε το Isetta και τις μεγάλες V8 της φίρμας, 501/502. Ανάμεσα στη βάση και στην κορυφή λοιπόν προέκυπτε και ένα χάσμα γενεών. Ενώ η BMW έκανε ό,τι ήταν δυνατό για να κρατήσει μακριά της την Daimler-Benz, το 700 κατέφθασε με σωστό τάιμινγκ και έγινε το πιο σημαντικό αυτοκίνητο στην ιστορία της BMW, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα της βαυαρικής εταιρείας.
Τεχνικά, το BMW 700 βασιζόταν εν μέρει στο 600. Βέβαια, στον αισθητικό τομέα ήταν ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Σχεδιασμένο από τον Giovanni Michelotti, Ιταλό στιλίστα που μεταξύ άλλων σχεδίασε και τα Triumph Herald, Spitfire και 2000, το 700άρι πατούσε πάνω σε ένα αυτοφερόμενο πλαίσιο (το πρώτο για τη γερμανική εταιρεία) και είχε τον επίπεδο δικύλινδρο κινητήρα της μοτοσικλέτας BMW R67, τοποθετημένο πίσω.
Απέδιδε 32 ίππους και κινούσε τους πίσω φυσικά τροχούς, ανεξάρτητα αναρτημένους μέσω ενός κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων. Το ντιζάιν του αυτοκινήτου ήταν και αυτό που το ενέταξε τέλεια στη μόδα του τέλους της δεκαετίας του '50 και στις αρχές αυτής του '60.
Το BMW 700 Coupé ήταν το πρώτο μοντέλο της γκάμας που λανσαρίστηκε, ακολουθούμενο κατά σειρά από το 700 (Limousine), το 700 Sport (που έγινε 700 CS), το LS Luxus (1962 έως 1965) με μεγαλύτερο μήκος και μεταξόνιο, και το LS Coupé (1964 και 1965).
Καλοφτιαγμένο κι ευκολοδήγητο, ήταν ιδανικό για τις κυρίες στις πόλεις του ’60. Η οδική συμπεριφορά ήταν εξαιρετική για την εποχή, με το 700άρι να διακρίνεται και στους αγώνες -κυρίως ράλι- ενώ υπήρχε και ειδική πρωτότυπη έκδοση RS για αγώνες πίστας.
Το 700 δικαίως θεωρείται το πιο σημαντικό αυτοκίνητο στην ιστορία της BMW. Εξασφάλισε ότι η βαυαρική εταιρεία θα ξεκινούσε μια πολύ διακριτή και διακεκριμένη πορεία. Ήταν μια ηχηρή απάντηση με την έννοια της αυξανόμενης ευημερίας, εν μέσω της οποίας οι αρχάριοι πλούσιοι οδηγοί εξελίσσονταν σε ένα πολύ σημαντικό τμήμα της αγοράς.
Το 700 με αυτή του την αποδοχή εξασφάλισε την απαραίτητη οικονομική ειρήνη και μια καλή βάση για την BMW προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσει τη Neue Klasse -με την οποία τελικά εισέβαλε σε μια άλλη κατηγορία αυτοκίνησης και πελατείας.
Συνολικά, από το 1959 μέχρι το 1965, κατασκευάστηκαν 181.411 700άρια. Στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων τα μοντέλα του 1963-64 είναι τα πιο ακριβά, και ειδικά τα κουπέ που ξεπερνούν σε κατάσταση Concours τις €21.500. Το πιο ακριβό της γκάμας είναι το 700 Baur (κάμπριο) του 1963 που φτάνει για την ίδια κατάσταση στις 38.000 ευρώ.
To BMW 700 με μια ματιά
Κινητήρας δικύλινδρος boxer
Κυβισμός 687 cc
Ισχύς 32-40 PS
Τελική ταχύτητα 125-135 km/h
Παραγωγή 181.411 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €15.900-€38.000 (Concours)