Vespa 400 1957-1961
Η Piaggio επιχείρησε να δώσει τη λύση σε όσους έψαχναν ένα λιλιπούτειο μίνι για την πόλη μισό αιώνα πριν από τη Smart
Στα μέσα της δεκαετίας του ’50, η Piaggio, ο παγκόσμιος ηγέτης των σκούτερ με τη διάσημη Vespa ανέγνωσε ότι ένα σημαντικό μέρος της πελατείας της ευχόταν να μπορέσει να μεταπηδήσει στους τέσσερις τροχούς.
Αποφάσισε λοιπόν να κατασκευάσει ένα μικρό αυτοκίνητο. Όμως η Fiat που ήταν και κύριος μέτοχος της Piaggio δεν ήθελε έναν ανταγωνιστή για το καινούργιο της Nuova 500. Έτσι αποφάσισε να «εξορίσει» το πρότζεκτ στη Γαλλία. Κατασκευασμένο από την εταιρεία ACMA που ήδη είχε κατασκευάσει 200.000 σκούτερ, η Vespa 400 ήταν ένα μικρό και όμορφο κουπέ, μήκους 2,8 μέτρων που ζύγιζε 380 κιλά. Μικροκαμωμένο και μανιτζέβελο, η Vespa 400 ήταν η επιτομή των σύγχρονων mini μίνι. Σχετικά ευρύχωρο και καλά φινιρισμένο, κόστιζε όσο σχεδόν ένα Citroën 2CV και ήταν «ενοχλητικό», λόγω του δίχρονου μοτέρ του. Η εμπορική του πορεία αρχικά ήταν καλή και στη συνέχεια μέτρια, μέχρι να εγκαταλειφθεί το 1961, τέσσερα χρόνια ύστερα από την έναρξη παραγωγής του. Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι το ISO που μετεξελίχτηκε σε BMW Isetta είχαν πάει το κόνσεπτ αυτό ένα νεωτερικό βήμα παραπάνω και μάλιστα δύο χρόνια τουλάχιστον ενωρίτερα.
Η Vespa 400 με μια ματιά
Κινητήρας δίχρονο, δικύλινδρο
Κυβισμός 393 cc
Ισχύς 14 PS
Τελική ταχύτητα 95 km/h
Παραγωγή 31.000 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €1.500-5.000