Peugeot 403 1955-1967, εκατομμυριούχος [video]

Peugeot 403 1955-1967, εκατομμυριούχος [video]

To Peugeot 403, διά χειρός Pininfarina, έμεινε στο προσκήνιο 12 χρόνια και έγινε το πρώτο μοντέλο του Sochaux που ξεπέρασε σε παραγωγή το ένα εκατομμύριο κομμάτια.

Το 1955, τα παρεπόμενα του πολέμου είχαν σχεδόν εξαφανιστεί από το προσκήνιο και οι Γάλλοι ξανάβρισκαν σιγά σιγά τον ρυθμό της ειρηνικής ζωής. 

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, το αυτοκίνητο εξελισσόταν σε ένα από τα σύμβολα της Γαλλίας. Τα καινούργια μοντέλα που έβγαζε η εθνική βιομηχανία ήταν καλοσχεδιασμένα και άνετα.

Ενθαρρυμένη από την επιτυχία του 203, η Peugeot προχώρησε στο λανσάρισμα του 403, την άνοιξη του ’55 σε συνεργασία με τον Pininfarina. Αυτή ήταν και η αρχή της μακράς συνεργασίας της Peugeot με τον Ιταλό καροσερίστα.

Το 403 επρόκειτο για μια μοντέρνα μπερλίνα, αν και φαινομενικά κομμάτι «ακατέργαστη» αισθητικά. Αγνοώντας την τρέχουσα αισθητική και τους αμερικανισμούς των Simca Aronde και Peugeot 203, υιοθέτησε τη μόδα που ήθελε τα νέα αυτοκίνητα με τετράγωνο αμάξωμα και κάθετη μάσκα.

Peugeot 403

Στο μηχανολογικό τομέα, τα πράγματα ήταν πιο παραδοσιακά, με ένα ρωμαλέο 4κύλινδρο μοτέρ και κίνηση στον πίσω άξονα. Παρά το φαινόμενο «Citroën DS», το 403 έγινε γρήγορα αποδεκτό από την αγορά.

Από τη μια καθησύχαζε τον υποψήφιο αγοραστή με τη ρωμαλέα κοψιά του και από την άλλη οι πολλές εκδόσεις ικανοποιούσαν μια ευρεία γκάμα καταναλωτών. H Peugeot βασιζόταν στη μεσαία αστική τάξη για να εξασφαλίσει την επιτυχία του νέου της μοντέλου. Ενισχυμένο από αυτή την ιδέα της στιβαρότητας, το 403 θα γινόταν ένας από τους πιο σκληρά εργαζόμενους στον δρόμο.

 Peugeot 403

Eιδικά από το 1961 που θα περιελάμβανε στην γκάμα των μοτέρ το περίφημο ντίζελ Indenor (1.816 cc, 48 PS) που θα γινόταν ο σύντροφος των περιοδευόντων αντιπροσώπων, των VRP δηλαδή (voyageur, représentant, placier) και των ταξιτζήδων. Μοτέρ που έχρισε το 403 ως το πρώτο γαλλικό ΙΧ με μοτέρ ντίζελ. Να σημειώσουμε ότι αυτός ο ίδιος κινητήρας θα εξόπλιζε και άλλες μάρκες όπως την Austin, τη Vauxhall (Σιγκαπούρη) και το Jeep Willys (Κορέα).

Το 403 λοιπόν λανσαρίστηκε αρχικά σε μπερλίνα με ανοιγόμενη οροφή και μοτέρ 1.468 cc με 58 άλογα και συνδυασμένο με 4άρι σασμάν με πολύ μακριά 4η για οικονομία. Ανοίγοντας την προσφορά σε ακόμη χαμηλότερα βαλάντια, η Peugeot λανσάρισε και μια έκδοση 7 φορολογήσιμων γαλλικών ίππων. Με το 4κύλινδρο των 1.290 cc του 203 με 42 άλογα που αργότερα με το καπάκι του μοτέρ του 403 ανέβηκε στους 54 ίππους. Αναγνωρίσιμο από την απλοποιημένη μάσκα και τον φτωχό εξοπλισμό: Προφυλακτήρας χωρίς πούλιες, χωρίς τριγωνάκι στα εμπρός παράθυρα και χωρίς ανοιγόμενη οροφή. Και οι δύο εκδόσεις όμως, χρησιμοποιούσαν κάθισμα-πάγκο εμπρός και πίσω, κι έτσι μπορούσαν να φιλοξενήσουν έξι άτομα στην καμπίνα, περιλαμβανομένου του οδηγού.

Peugeot 403

To 1960, ο κινητήρας των 1.468 cc επωφελήθηκε από ορισμένες βελτιώσεις που είχαν γίνει για το Peugeot 404, όπως το βαντιλατέρ και το κιβώτιο ταχυτήτων με 4η με «απ' ευθείας μετάδοση». «Εn prise directe» που λένε ή «μπριζντιρέκτ», όπως την θυμόμαστε εμείς οι παλιότεροι να λένε οι μάστορες τον πρωτεύοντα άξονα... Δηλαδή μία περιστροφή του κινητήρα ήταν ίση με μία περιστροφή του πινιόν εισόδου του πίσω άξονα. Τρόπος για να μειώσεις τις απώλειες τριβής στο σασμάν. Έτσι, το μοτέρ ανέβηκε στα 65 άλογα.

Με αυτά και με αυτά, η επιτυχία του 403 διήρκεσε 12 χρόνια, μέσα στα οποία το είδαμε σε έκδοση Cabriolet και Familiale (SW), αλλά και κλειστό φορτηγάκι (Fourgonnette) και με ανοιχτή καρότσα (Camionnette). Διάρκεια που το έχρισε και ως το πρώτο Peugeot που κατασκευάστηκε σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο κομμάτια. 

Peugeot 403

Στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, μια μπερλίνα Peugeot 403 του 1955, σε κατάσταση «Concours» στοιχίζει €22.000, ενώ ένα καμπριολέ του 1957 στοιχίζει €84 χιλιάρικα! [upd τιμών 25/3/2025]

Το 403 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.468 cc
Ισχύς 58-65 PS
Τελική ταχύτητα 135 km/h
Παραγωγή 1.214.126 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €22.000 [upd τιμών 25/3/2025]

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube