Honda Civic 1972-1979 [video]
Με μια στροφή προς το ρεαλισμό, η Honda εγκαταλείπει τις μικροσκοπικές βολίδες και μπαίνει στη «βιομηχανική ρουτίνα», κατασκευάζοντας ένα πρώιμα «καθαρό» αυτοκίνητο.
Σε ηλικία μικρότερη των 20 ετών, ο Σοϊχίρο Χόντα εφηύρε τη μοντέρνα μοτοσικλέτα, επιβάλλοντας τις μηχανές του στα Grand Prix.
Στη συνέχεια ενεπλάκη στην F1 και προκάλεσε αίσθηση με τα μικροσκοπικά αυτοκίνητά του που φορούσαν κινητήρες-φωτιά. Το όνομά του είχε ήδη γίνει διεθνώς γνωστό από τη δεκαετία του ’60, αλλά το τμήμα αυτοκινήτου του ιαπωνικού γίγαντα των δύο τροχών παρέμενε στη σκιά.
Στο τέλος του 1968, η ιαπωνική φίρμα αποφασίζει να αλλάξει ρότα. Εγκαταλείπει τη Formula 1 και υιοθετεί ένα νεωτεριστικό προσανατολισμό για την ομαλοποίηση της παραγωγής: Η εποχή των εκρηκτικών βολίδων τελειώνει και η Honda μπαίνει στη βιομηχανική ρουτίνα.
Παγκόσμιος πολίτης
Φτιαγμένο για εξαγωγές και προορισμένο κυρίως για την αγορά της Β. Αμερικής, το νέο μοντέλο της Honda, εξελίχτηκε πάνω στη βάση των χαμηλών εκπομπών ρύπων, εξ ου και το όνομα Civic που υποδήλωνε την πρόθεσή του να είναι «αυτοκίνητο πόλης». Αντί λοιπόν να χρησιμοποιήσει ένα καταλύτη, η Honda είχε την ιδέα να μειώσει τα μικροσωματίδια μέσα στο θάλαμο καύσης. Το Civic εκτός από ένα πρώιμα «καθαρό» αυτοκίνητο, κατά τα λοιπά ήταν ένα τυπικό προσθιοκίνητο, με κόμπακτ παρουσιαστικό και δύο πόρτες. Η τρίτη πόρτα εμφανίστηκε το 1973 και ο διαμορφώσιμος πίσω χώρος έδινε καλές δυνατότητες φόρτωσης.
Στους τομείς της παρουσίασης και του εξοπλισμού, το Civic σάρωνε τα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά μοντέλα με μια καλοφινιρισμένη καμπίνα που είχε στάνταρ προσκέφαλα, θερμαινόμενο πίσω τζάμι και ραδιόφωνο. Στο ταμπλό έβρισκες ένα πλήρες καντράν μέσα σε μονοκόμματο κέλυφος και η εκτέλεση ήταν από καλά πλαστικά και απομίμηση ξύλου, ασυνήθης παρουσίαση γι’ αυτή την κατηγορία.
Επιτυχία σε δύο δόσεις
Χωρίς αισθητικές εξάρσεις, αλλά όχι και άμορφο, το μικρό Honda ήταν εύκολο στην καθημερινότητα, οικονομικό και με τόσο ελαφρύ τιμόνι που το νόμιζες υδραυλικό. Χαρακτηριστικά που το οδήγησαν σε τεράστια εμπορική επιτυχία στις ΗΠΑ και που το έχρισαν αντικαταστάτη του Σκαραβαίου στην καρδιά των Αμερικανών.
Στην Ευρώπη, η αποδοχή του ήταν υποτονική και έπρεπε να έρθει το 1977 για να αναδυθεί από την ανωνυμία, υποβοηθούμενο και από τη φήμη αξιοπιστίας που απέκτησε μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια.
Το Civic με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.169, 1.238 και 1.488 cc
Ισχύς 50, 55 και 65 PS
Τελική ταχύτητα 137-160 km/h
Παραγωγή 1.186.194 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €500-€2.000