Αν η Honda έφτιαχνε ένα Civic για το Group B…

Αν η Honda έφτιαχνε ένα Civic για το Group B…

Ίσως να έμοιαζε αρκετά με το Civic που ξεκίνησε να φτιάχνει κάποιος το ’87 τοποθετώντας έναν V6 2,5 lt από Honda Legend στη θέση του πίσω καθίσματος.

Τη δεκαετία του ’80 οι ειδικές των ράλι ήταν γεμάτες πρησμένα κεντρομήχανα σουπερμίνι, και όπως φαίνεται υπήρχαν ιδιώτες που ήθελαν να φτιάξουν τη δική τους αντίστοιχη εκδοχή.

Η συνταγή ήταν γνωστή από αυτοκίνητα όπως το Peugeot 205 T16 και το Renault 5 Turbo. Ο κατασκευαστής έπαιρνε το χάτσμπακ της γκάμας του, έκοβε το πίσω μέρος του πατώματος και έφτιαχνε ένα υποπλαίσιο το οποίο θα φιλοξενούσε έναν κινητήρα μαζί με το κιβώτιό του σε εγκάρσια διάταξη, αλλά και μια εντελώς διαφορετική ανάρτηση. Για ισορροπημένη συμπεριφορά χρειάζονταν τεράστια μετατρόχια, και οι τροχοί καλύπτονταν από ένα αμάξωμα τόσο φαρδύ που σε κάτοψη φαινόταν σχεδόν τετράγωνο. Η ίδια η Honda δεν έκανε ποτέ κάτι τέτοιο με το Civic, το επιχείρησε όμως ο μηχανολόγος μηχανικός Andy Barcheck.

Το 1987 ο Αμερικανός αποφάσισε να φτιάξει το δικό του κεντρομήχανο χάτσμπακ χρησιμοποιώντας ως βάση ένα 3πορτο Civic του ’84. Στο πίσω μέρος του κομμένου πατώματος, κάτω από ένα roll bar, έφτιαξε ένα χωροδικτύωμα. Πάνω του τοποθέτησε τον ατμοσφαιρικό V6 2,5 λίτρων με κωδικό C25A που φορούσε το Honda Legend της εποχής, με ισχύ 150-160 PS, μαζί με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που τον συνόδευε. Κάθε τμήμα της εξάτμισης είναι φτιαγμένο από τον ίδιο, ενώ ο μηχανικός ψεκασμός Κ-Jetronic προέρχεται από Porsche 911. Ένα ψυγείο από Chevrolet Corvette είναι τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, μαζί με το ρεζερβουάρ και μια ρεζέρβα.



Για την ανάρτηση του θηρίου ο Andy χρειάστηκε να φτιάξει πολλά εξαρτήματα από το μηδέν, όπως τα τεράστια ψαλίδια, ενώ όπου μπορούσε χρησιμοποίησε ανταλλακτικά από οχήματα παραγωγής, όπως γόνατα από Datsun 240Z και πλήμνες και φρένα από Corvette. Το αυτοκίνητο είναι φαρδύτερο κατά 50 mm μπροστά και… 114 mm πίσω, και πατάει σε ζάντες 7x15’’ και 8x15’’, αντίστοιχα. Τα φτερά είναι φτιαγμένα από ατσάλι και ο πίσω προφυλακτήρας από πολυεστέρα, ενώ η έμπνευση για το σχεδιασμό τους ήρθε από το R5 Turbo II. Το συνολικό βάρος του Civic φτάνει τα 1.130 kg, με την κατανομή να είναι σύμφωνα με τον δημιουργό 43-57 εμπρός-πίσω.

Όλα τα παραπάνω βέβαια είναι τόσο περίπλοκα όσο ακούγονται. Γι’ αυτό ο Andy Barcheck έκανε πέντε χρόνια να τελειώσει το project του, το οποίο ολοκληρώθηκε τελικά το 1992 και λίγο μετά παρουσιάστηκε στα περιοδικά Sport Compact Car και Turbo & High-Tech Performance (τα άρθρα υπάρχουν σκαναρισμένα στην gallery). Σήμερα όμως, το Civic δεν βρίσκεται πλέον στα χέρια του Andy ή της οικογένειάς του, αφού έχει αλλάξει πάνω από τέσσερις ιδιοκτήτες.

Σύμφωνα με τον τρίτο κατά σειρά, ο επόμενος από αυτόν είχε σκοπό το 2013 να αντικαταστήσει τον παλιό κινητήρα του Civic με έναν πιο σύγχρονο V6 3,2 λίτρων και 260 ίππων, από το κουπέ Acura CL Type S του 2001-2003. Το αν τελικά προχώρησε η μετατροπή παραμένει άγνωστο, όπως και το πού βρίσκεται κεντρομήχανου Civic σήμερα.

[Πηγές: Car Build Index, Car Domain]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube