Auto Union Coupé 1000 S 1957-1963
Με το Coupé 1000 S η Auto Union έδειξε ότι ξαναέβρισκε το βηματισμό της και ότι προετοιμαζόταν γι' αυτό που γνωρίζουμε ως Audi σήμερα.
Την επομένη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, η Auto Union ήταν ένα άδειο δοχείο. Τα περισσότερα εργοστάσιά της ήταν κατεστραμμένα ή υπό σοβιετική κατοχή στην ανατολή.
Μόνο η DKW επαναλανσάρισε το 1950 το «Meisterklasse», την εξέλιξη ενός πρωτοτύπου του 1939 που κινιόταν από ένα υποτονικό δικύλινδρο μοτέρ 23 ίππων. Η επιτυχία όμως ήρθε άμεσα και 2.000 κομμάτια κατασκευάζονταν κάθε μήνα. Τρία χρόνια αργότερα η DKW έκανε ένα βήμα ακόμη με το «Sonderklasse», πιο φιλόδοξο και με μοτέρ 896 κυβικών. Κομψό, όμορφα παρουσιασμένο, σβέλτο και με καλό πάτημα, σαγήνευσε μια πελατεία που δεν ήθελε να μπει στο κλαμπ «κυκλοφορούμε όλοι με Σκαραβαίο».
Μαέστρος στα δίχρονα, η DKW λανσάρισε το 1957 μια έκδοση 1.000 κυβικών που κυκλοφόρησε υπό το όνομα της Auto Union, δείχνοντας ότι η φίρμα ξανάβρισκε το βηματισμό της και αναγεννιόταν. Αναγνωρίσιμο από τη σχαρωτή μάσκα με τους τέσσερις τεμνόμενους κύκλους, είχε επιδόσεις πρώτης γραμμής από το μοτέρ των 50 ίππων.
Αδιαμφισβήτητα αισθητική και εμπορική επιτυχία, τιμωρούνταν κάθε φορά που πήγαινε στο βενζινάδικο από την επίπονη διαδικασία της μίξης λαδιού και βενζίνης. Το μειονέκτημα αυτό έδειχνε το όριο των δίχρονων μοτέρ, σε μια εποχή που το αυτοκίνητο προσλάμβανε διάσταση καταναλωτικού προϊόντος. Παρά το λανσάρισμα ενός μοντέλου με αυτόματη λίπανση το 1960, οι ιδιαίτερες αυτές μπερλίνες με το ηχηρό μοτέρ βρέθηκαν υπό αμφισβήτηση.
Η Auto Union προετοίμαζε ήδη το μέλλον, με ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με κλασικό τετράχρονο κινητήρα. Το DKW F102 που θα το βλέπαμε αργότερα με τo όνομα Audi στα μοντέλα F103 (Audi 72, 60, 75 80 και Super 90).
Το Coupé 1000 S με μια ματιά
Κινητήρας 3κύλινδρος, δίχρονος, σε σειρά
Κυβισμός 981 cc
Ισχύς 50 ίπποι
Τελική ταχύτητα 135 km/h
Παραγωγή 170.000 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €2.000- €8.000