Austin 1300 1968-1973
To πετυχημένο παρουσιαστικό σε τέσσερα διαφορετικά αμαξώματα και η τεράστια καμπίνα διασκέδαζαν το λαίμαργο και χωρίς μπρίο μοτέρ του Austin 1300.
Έξι χρόνια ύστερα από το λανσάρισμα του δημοφιλούς Austin 1100, ήρθε προς ενίσχυση το 1300, με μια γκάμα από μοτέρ 1.275 κυβικών, πολύ πιο δυνατών, αλλά κυρίως με καλή ροπή.
Η βάση παρέμενε πάντα η ίδια, αυτή του Mini: Αυτοφερόμενο πλαίσιο, υδροελαστική ανάρτηση σχεδιασμένη από τον Alex Moulton, πατέρα της ανάρτησης του Citroën 2CV, και εγκάρσιο μοτέρ. Άνετο, με καλό παρουσιαστικό δια χειρός Pininfarina και χώρους σπάνιους για την κατηγορία του, το Austin προσφερόταν σε τέσσερις εκδόσεις καρότσας: Μπερλίνα, coach (χυτή ράχη), countryman (στέισον) και GT (πιο σπορ).
Με σύγχρονο σασμάν (1η συγχρονισμένη), το Austin 1300 δεν είχε πλέον να ζηλέψει τίποτα από τους σύγχρονους ανταγωνιστές του, με εξαίρεση την κατανάλωση. Ένας από τους λόγους που το οδήγησαν στη σύνταξη το 1974, με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση.
Το Austin 1300 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.275 cc
Ισχύς 61-71 PS
Τελική ταχύτητα 145-154 km/h
Παραγωγή 550.000 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €300-€3.000