BMW Σειρά 3 (Ε46) 1998-2005

BMW Σειρά 3 (Ε46) 1998-2005

Threedom: Αν μια εταιρία έχει καταφέρει να εμφυσήσει το σπορ DNA των κορυφαίων κατασκευών της και στα πιο ταπεινά μοντέλα της γκάμας, αυτή είναι η BMW. Το πιο διαδεδομένο μοντέλο της, η 3άρα, ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο σπορ μεσαία sedan. Στη γενιά «Ε46» που έμεινε στην παραγωγή από το 1998 έως το 2005, ο σπορ χαρακτήρας συνδυάστηκε ιδανικά με την πολυτέλεια, συνθέτοντας έναν ακαταμάχητο σύνολο. Πιο ψηλά, πιο καλά
Οι κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν αρχικά ήταν εξέλιξη των αντίστοιχων της Ε36. Όμως στην πορεία εξελίχθηκαν νέα σύνολα και παρουσιάστηκαν νέες τεχνολογίες όπως το Valvetronic. Οι μικροί κινητήρες που κατέκτησαν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, πέφτουν λίγοι γι’ αυτή την 3άρα. Με ισχύ από 105 έως 119 PS μια 316i ή 318i δύσκολα θα κάνει την καρδιά σου να χτυπάει δυνατότερα. Αυτό που πραγματικά χρειάζεται η Ε46 είναι ένα από τα εξακύλινδρα διαμάντια της εταιρίας. Η 320i μέχρι τις αρχές του 2001 ήταν ειλικρινής για τον κυβισμό της και απέδιδε 150 PS, ενώ στη συνέχεια έγινε 2.2 με 170. Αργότερα την ίδια χρονιά, οι 323i (2.5 170 PS) και 328i (2.8 193 PS) έδωσαν τη θέση τους στις 325i (2.5 192 PS) και 330i (3.0 231 PS), όμως το ενδιαφέρον γι’ αυτές τις εκδόσεις ήταν πάντα μειωμένο.
Με κίνηση πίσω, ένα ακριβές και πληροφοριακό τιμόνι και κατανομή βάρους πάντα πολύ κοντά στο ιδανικό 50:50, και αυτή η 3άρα είναι εξαιρετικά ικανή στο δρόμο. Στημένη ελαφρώς υποστροφικά, παραμένει φιλική για τον πρωτάρη της πίσω κίνησης αν και έχεις πάντα αυξημένη αίσθηση του βάρους σε σχέση με την Ε36. Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά (ASC+T, DSC, CBC κ.λπ.) πρόκειται για ένα απόλυτα ασφαλές μεσαίο οικογενειακό για όποιον βρεθεί τυχαία στο τιμόνι της. Ο έμπειρος θα παραπονεθεί για την έλλειψη μπλοκέ διαφορικού στο βασικό εξοπλισμό των δυνατότερων εκδόσεων.
Πάντως αν δεν το παρακάνεις στην επιλογή τροχών, αυτή η 3άρα παραμένει αρκετά άνετη ώστε να μην παραπονεθούν ποτέ οι επιβάτες.
Η αγορά βρίθει από sedan και coupe, ενώ δε λείπουν και οι cabrio οι οποίες συνήθως κοστίζουν κάτι παραπάνω. Πιο σπάνιες είναι οι εκδόσεις Touring και πρακτικά ανύπαρκτες οι τετρακίνητες που ξεχωρίζουν από το διακριτικό «xi». Στις εκδόσεις υψηλού κυβισμού πρέπει να ελέγξεις αν πρόκειται για μετατροπή από 316i  και φυσικά αν ο κινητήρας είναι δηλωμένος. Το επίπεδο εξοπλισμού των προς πώληση αυτοκινήτων είναι συνήθως υψηλό, αν και ο βασικός εξοπλισμός των προσιτών εκδόσεων δεν ήταν πλήρης. Δε θα βρεις οπωσδήποτε ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, υπολογιστή ταξιδιού ή δερμάτινο τιμόνι. Όμως έχουν όλες έξι αερόσακους και αυτόματο κλιματισμό.
Δε θα χάσεις
Η επιλογή sedan ή coupe 3άρας έχει να κάνει περισσότερο με τη βαρύτητα που δίνει ο καθένας στην πρακτικότητα ή την εμφάνιση, αντίστοιχα, και λιγότερο με την ουσία της οδήγησης. Όποια κι αν επιλέξεις, απλώς φρόντισε να έχει έναν κινητήρα με απόδοση αντάξια του συνόλου. Το πιθανότερο είναι ότι θα σε κερδίσει και δύσκολα θα κοιτάξεις αυτοκίνητο άλλης μάρκας (ή με κίνηση αλλού) στο μέλλον.


Οι αισθητήρες θέσης των εκκεντροφόρων χρειάζονται αλλαγή συχνά-πυκνά, όπως και ο αισθητήρας στροφάλου. Ασταθές ρελαντί σημαίνει συνήθως πρόβλημα στο VANOS. Το λαμπάκι check engine ανάβει λόγω προβληματικού αισθητήρα «λ» ή χαλασμένου MAF, ο οποίος θα προκαλεί και ραταρίσματα. Αφήστε το αυτοκίνητο να ζεσταθεί και ελέγξτε ότι το βαντιλατέρ λειτουργεί κανονικά και χωρίς περίεργο ήχο. Η θερμοκρασία ποτέ δε θα πρέπει να φτάνει μέχρι τα 3/4 του δείκτη. Υπεύθυνη για υπερθερμάνσεις είναι πιθανότατα η τρόμπα νερού.


Στα 5άρια κιβώτια της BMW η τελευταία ταχύτητα είναι αρκετά κοντή ώστε να παραμένει αξιοποιήσιμη και όχι «ταξιδιάρα». Θέμα αντοχής δεν τίθεται, αφού είναι ικανά να μεταφέρουν αρκετά μεγαλύτερα ποσά ροπής από αυτά που παράγουν τα μοτέρ με τα οποία συνδυάζονται. Με κακή χρήση βέβαια όλα μπορείς να τα περιμένεις, οπότε ελέγξτε ότι όλες οι ταχύτητες κουμπώνουν σωστά και ο λεβιές είναι ακριβής. Αδύναμοι είναι οι συμπλέκτες, οπότε αν ο προηγούμενος ήταν βάναυσος ίσως χρειαστείτε πολύ σύντομα ένα σετ δίσκου-πλατό. Το να απομονώνει ψηλά πάντως είναι φυσιολογικό.


Τα silent blocks της εμπρός ανάρτησης δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά και ίσως να μην αντέξουν ούτε 50.000 km. Φανερώνονται συνήθως με κραδασμούς ή ήχους κατά το φρενάρισμα. Περίεργη συμπεριφορά του πίσω μέρους σημαίνει αντίστοιχη φθορά πίσω. Η δυναμική εμφάνιση προστάζει ζαντολάστιχα τεραστίων διαστάσεων, οπότε πολλοί ιδιοκτήτες πατάνε σε τροχούς που θα αρκούσαν και για Μ3. Αντισταθείτε στον πειρασμό και επιλέξτε λογικές διαστάσεις στις 16” και 17”, με τις οποίες οι Ε46 έχουν πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά και υψηλότερο επίπεδο άνεσης.


Ελέγξτε ότι τα χερούλια σε όλες τις πόρτες λειτουργούν κανονικά.
Οι μηχανισμοί των ηλεκτρικών παραθύρων είναι συνήθεις ύποπτοι για βλάβες. Ελέγξτε ότι όλα τα τζάμια ανεβοκατεβαίνουν χωρίς δυσκολία. Τα λαστιχάκια (τσιμούχες) των παραθύρων, ειδικά στις coupe, φθείρονται εύκολα από τον ήλιο και σκίζονται. Το εργοστασιακό πακέτο M Pack που συναντάς συνήθως στις coupe είναι διακριτικό και ποιοτικό οπότε αξίζει να το προτιμήσεις. Διαφορετικής προέλευσης επεμβάσεις σπάνια είναι αντάξιες του συνόλου ποιοτικά, και η διαφορά φαίνεται στην ποιότητα βαφής και φινιρίσματος. Προσοχή για σκουριές στα εισαγόμενα από Γερμανία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube