Pikes Peak: Γιατί ο Λέμπ ξυπνούσε κάθε μέρα στις 3.15 το πρωί;
Την πρώτη φορά που ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι και το… θηρίο του, είχαν τη δυνατότητα να οργώσουν ολόκληρη την αγωνιστική διαδρομή στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak, όλα ήταν δύσκολα
Την πρώτη φορά που ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι και το… θηρίο του, είχαν τη δυνατότητα να οργώσουν ολόκληρη την αγωνιστική διαδρομή στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak, όλα ήταν δύσκολα.
Αλλά το δυσκολότερο από όλα ήταν πως ο Λεμπ έπρεπε κάθε μέρα να ξυπνά στις 3.15 τπ πρωί. Το γιατί διαβάστε το παράκάτω.
Η Peugeot Sport χρησιμοποίησε αυτό το τεστ για να τελειοποιήσει τις ρυθμίσεις του 208 T16 ώστε αυτό να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις της αλλαγής υψομέτρου. Οδηγός και ομάδα, είναι πλέον έτοιμοι για την τεράστια πρόκληση που απέχει πλέον λιγότερο από δύο εβδομάδες. Ή τουλάχιστον όσο έτοιμος μπορεί να είναι κανείς, πριν τολμήσει μία από τις μεγαλύτερες περιπέτειες του μηχανοκίνητου αθλητισμού… «Έχουμε ήδη κάνει δύο δοκιμές και νιώθω πως το αυτοκίνητο μας είναι έτοιμο», σχολίασε ο Λέμπ. «Υπάρχει όμως ένα μεγάλο ερωτηματικό, καθώς οι μεγάλοι μας αντίπαλοι, δεν έχουν λάβει μέρος σε αυτά τα τεστ. Παρότι λοιπόν νιώθω πως έχουμε από την πλευρά μας κάνει ότι απαιτείται για να κερδίσουμε, ποτέ δεν ξέρεις τι άσους έχουν στο μανίκι οι άλλοι».
Τα μέλη της Peugeot Sport και φυσικά ο Λέμπ, έπρεπε αυτό το τριήμερο να υποστούν την «τιμωρία» της έγερσης από τις πρώτες πρωινές ώρες, καθώς οι δοκιμές πρέπει να ολοκληρώνονται μέχρι τρεις ώρες μετά την ανατολή του ηλίου, ώστε οι δρόμοι του βουνού να ανοίγουν και πάλι για το κοινό. Ως αποτέλεσμα, κάθε μέρα το ξυπνητήρι του Αλσατού χτυπούσε στις 3.15 π.μ., ώστε να είναι έτοιμος για δράση στις 4! «Δεν μου αρέσει το πρωινό ξύπνημα – σε κανέναν άλλωστε. Όμως αυτός είναι ένας ακραίος τρόπος για να ξυπνήσεις για τα καλά», τόνισε ο Λέμπ. «Δεν είναι αγώνας πίστας ώστε να έχει γύρο προθέρμανσης, δεν είναι ράλι ώστε να υπάρχει απλή διαδρομή μέχρι την αφετηρία της ειδικής. Εδώ απλά κάθεσαι στη θέση του οδηγού και… έφυγες! Κινείσαι εξ αρχής σε φουλ ρυθμούς και στην περίπτωση του 208 T16 Pikes Peak, τέρμα γκάζι σημαίνει πως φτάνεις στα 240 χιλιόμετρα την ώρα, χάρη στον κινητήρα των 875 ίππων και την αναλογία ισχύος/βάρους στο ένα προς ένα».
Βασικός στόχος αυτού του δεύτερου τεστ, ήταν η σύγκριση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, με εκείνα της πρώτης δοκιμής. Παράλληλα, η δυνατότητα καλύτερης εκτίμησης για την ιδανική επιλογή στον τομέα των ελαστικών αλλά και η εύρεση μικρών λύσεων σε θέματα που αφορούσαν το στήσιμο του αγωνιστικού οχήματος. Όλα αυτά, για να κάνουν το τερατώδες Peugeot όσο το δυνατόν πιο εύκολο στην οδήγηση.
«Ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν μπορεί ποτέ να χαρακτηριστεί ευκολοδήγητο αλλά αυτό είναι που κάνει το εγχείρημα τόσο συναρπαστικό», παραδέχθηκε ο Λέμπ μετά το πέρας των δοκιμών. «Ανακαλύψαμε πάντως κάποια χρήσιμα πράγματα. Δεν είχα έως τώρα τη δυνατότητα να οδηγήσω όλη τη διαδρομή, μόνο μέρη της. Οδηγώντας λοιπόν από τους πρόποδες του βουνού μέχρι την κορυφή, πήρα μία γεύση από τι πραγματικά έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Παράλληλα, είχαμε πέντε διαφορετικές διαθέσιμες γόμες ελαστικών για αξιολόγηση και επιλέξαμε ποιές θεωρούμε πως ταιριάζουν περισσότερο στις απαιτήσεις». Αν έμαθε κάτι καλύπτοντας ολόκληρη τη διαδρομή ο θρύλος των ράλι, είναι η ποικιλία των απαιτήσεων αυτής. Από το ξεκίνημα με το κομμάτι τέρμα γκάζι στην αρχή, η διαδρομή στενεύει και εξελίσσεται σε δοκιμασία για την ισχύ του οχήματος και τη δυνατότητα του οδηγού να το ελέγξει, την ώρα που σκαρφαλώνοντας ο αέρας γίνεται πιο λεπτός και το τοπίο σεληνειακό.
Ένας άλλος σημαντικός τομέας δοκιμής και αξιολόγησης, αφορούσε στην ανάρτηση. Η ομάδα της Peugeot δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις σε αυτή, ώστε να καταλήξει στον ιδανικό συνδυασμό για τις διαφορετικές επιφάνειες στη διαδρομή των 20 χιλιομέτρων και των 156 στροφών. Στους πρόποδες το οδόστρωμα είναι επίπεδο και επιτρέπει την ανάπτυξη πολύ υψηλών ταχυτήτων ενώ τα τελευταία δύο χιλιόμετρα, είναι γεμάτα αναπηδήσεις.Και το αυτοκίνητο, όπως άλλωστε και ο οδηγός, πρέπει να αποδίδουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό παντού! Χαρούμενος μετά το τριήμερο αυτό τεστ, ήταν και ο επικεφαλής του project της Peugeot Sport, Ζαν - Κριστόφ Παλιέ: «Το σημαντικότερο είναι πως είχαμε αξιοπιστία και πως στην πραγματικότητα, δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο. Αυτό δείχνει πως είχαμε ήδη πολύ καλή βάση. Προφανώς οι εντυπώσεις και οι υποδείξεις του Λέμπ ήταν άριστες, καθώς μας καθοδήγησαν προς νέες λύσεις και ιδέες για το πώς να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο»!
Τώρα το 208 T16 Pikes Peak θα αποσυναρμολογηθεί και να αποκτήσει ξανά τη γνωστή του μορφή λίγο πριν το τελικό τεστ για τον «Αγώνα προς τα Σύννεφα» της 30ης Ιουνίου.