Επαναστατική η Porsche 919 για το Le Mans
Το υβριδικό πρωτότυπο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) έχει κινητήρα V4 και καινοτόμο σύστημα ανάκτησης ενέργειας
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του βενζινοκινητήρα ανακοινώθηκαν επισήμως μαζί με λεπτομέρειες για τα υβριδικά συστήματα της 919.
Προηγουμένως είχε απλά ανακοινωθεί ότι το αγωνιστικό πρωτότυπο, που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε πίστα τον περασμένο Ιούνιο, κινείται με βενζίνη και έχει τούρμπο.
Ο τεχνικός διευθυντής του προγράμματος Porsche LMP1, Alex Hitzinger, εξήγησε ότι η επιλογή ενός κινητήρα με τους κυλίνδρους σε V, αντί σε σειρά, έγινε για λόγους οικονομίας βάρους και χώρου.
«Σε ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, θέλεις ο κινητήρας να αποτελεί δομικό στοιχείο», είπε. «Αν επιλέγαμε έναν τετρακύλινδρο σε σειρά, θα έπρεπε να έχουμε κάποιου είδους χωροδικτύωμα γύρω από τον κινητήρα, κι αυτό προφανώς θα πρόσθετε βάρος και πολυπλοκότητα».
Η Porsche επίσης ανακοίνωσε ότι η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας του υβριδικού συστήματος της 919 είναι μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου.
Κατά τον Hitzinger, η μπαταρία αυτή παρέχει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ πυκνότητας ενέργειας και πυκνότητας ισχύος, δηλαδή αντίστοιχα της ποσότητας ενέργειας που μπορεί να αποθηκευτεί και του ρυθμού που αυτή μπορεί να αποθηκεύεται και να αποδίδεται.
«Για τις δεδομένες απαιτήσεις, είναι η πιο ελαφριά», εξήγησε.
H Porsche αποκάλυψε ότι σκοπεύει να αγωνιστεί στην υψηλότερη κατηγορία απόδοσης υβριδικής ισχύος, αυτή των 8 Megajoule ανά γύρο του Le Mans.
To σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα καυσαέρια, που εξέλιξε η Porsche, είναι διαφορετικό από εκείνο που χρησιμοποιείται από την Audi και τη Formula 1. Αντί να παίρνει κίνηση από το τούρμπο, ο κινητήρας-γεννήτρια της 919 κινείται από μια ξεχωριστή τουρμπίνα μέσα στην εξαγωγή.
Η Porsche συνέχισε τις δοκιμές εξέλιξης της 919 στο Bahrain την περασμένη εβδομάδα.