Alonso: «Δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος με τη σημερινή F1»
Ο Ισπανός απειλεί να αποσυρθεί και να αγωνιστεί στις 24 Ώρες του Le Mans και στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης.
Ο Fernando Alonso εκφράζει λύπη και ανησυχία για τη μη ξεκάθαρη κατεύθυνση που έχει πάρει η Formula 1 και για τα πολλά λάθη που έχουν οι σημερινοί κανονισμοί και τα οποία τον κάνουν να σκέπτεται το μέλλον του.
Πολλές είναι οι πλευρές της σύγχρονης F1 που δεν αρέσουν στον οδηγό της McLaren, και κυρίως τα υβριδικά συστήματα κίνησης και τα λάστιχα της Pirelli.
Εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του, ο Ισπανός δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είπε στο ιταλικό Autosprint: «Σήμερα η F1 είναι σε μια εποχή όλο πάνω-κάτω, και για πολλούς λόγους η κατεύθυνση που έχει πάρει ο θεσμός δεν είναι ξεκάθαρη.
«Δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος λόγω κάποιων πραγμάτων που συμβαίνουν: Ποτέ δεν μπορούμε να οδηγήσουμε τα μονοθέσια στο πραγματικό τους όριο. Δεν μπορούμε ποτέ να πιέζουμε όσο θα θέλαμε, επειδή τα λάστιχα δεν μας το επιτρέπουν.
«Αν πιέσεις πολύ υπερθερμαίνονται και αμέσως χάνουν την πρόσφυση. Αν πιέζεις πολύ τον κινητήρα, υπερβαίνεις τις παραμέτρους της κατανάλωσης.
«Για να είσαι γρήγορος στη σημερινή F1, δεν πρέπει να πιέζεις πολύ. Αυτό είναι το μυστικό, αλλά είναι αντίθετο με τα ένστικτα του οδηγού.
«Γι’ αυτό τα σημερινά μονοθέσια δεν είναι ευχάριστα στην οδήγηση, όπως ήταν σε άλλες εποχές όπου οι κανονισμοί ήταν διαφορετικοί. Η κατάσταση αυτή δεν με κάνει και πολύ ευτυχισμένο.
«Δεν λέω ότι τα σημερινά μονοθέσια είναι πιο εύκολα στην οδήγηση, όμως σίγουρα είναι από τη σωματική άποψη και από την άποψη του να βρίσκεις το αληθινό τους όριο.
«Αυτό συμβαίνει διότι, όταν επιτίθεσαι σε μια στροφή, η ταχύτητα στο μέσο της ήταν τόσο μεγάλη που πραγματικά έπρεπε να εμπιστευτείς το μονοθέσιο, να είσαι σίγουρος ότι μπορείς να το χειριστείς. Τώρα, με λιγότερη πρόσφυση, είναι πιο εύκολο να βρεις το όριο.
«Παλιά, μετά από 10 γύρους έπρεπε να κάνεις δίωρο μασάζ, ενώ τώρα μπορείς να κάνεις 150 γύρους και να μην ιδρώσεις σχεδόν καθόλου».
Ο Alonso έχει ήδη δηλώσει ότι οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς από το 2017 πρέπει να τον κάνουν να απολαμβάνει ξανά τα μονοθέσια της F1, για να συνεχίσει να αγωνίζεται στο πρωτάθλημα.
Αν όχι, τότε, παρότι θα μένει ένας χρόνος ακόμα στο συμβόλαιό του με τη McLaren, ο Alonso έχει πει πολλές φορές ότι θα μπορούσε να δελεαστεί από τις 24 Ώρες του Le Mans και από το Indianapolis 500, και να φύγει από τη Formula 1.
«Πολλά θα αλλάξουν του χρόνου, κι ας ελπίσουμε ότι η χαρά της οδήγησης θα επιστρέψει ως βασικός παράγοντας», δήλωσε ο Ισπανός.
«Αν δω ότι η F1 συνεχίζει σε μια κατεύθυνση διαφορετική από αυτήν που ήξερα και αγαπούσα στο πρόσφατο παρελθόν, θα μπορούσα να σκεφτώ άλλες εναλλακτικές και να εγκαταλείψω την F1.
«To Le Mans θα ήταν η εναλλακτική η πλησιέστερη προς το οδηγικό μου στιλ, και προς αυτό που πάντα έκανα. Το Indy 500 είναι μια συναρπαστική, ριζική αλλαγή, διότι πρέπει να μάθεις ένα εντελώς διαφορετικό στιλ οδήγησης και τρόπο σκέψης.
«Ωστόσο, θα ήμουν ανοιχτός και έτοιμος να τα μάθω διότι, αν είσαι παγκόσμιος πρωταθλητής F1, υπάρχουν μόνο δύο άλλοι αγώνες με αντίστοιχο πρεστίζ: οι 24 Ώρες του Le Mans και το Indianapolis 500.
«Όμως αυτό δεν είναι παρά μια ιδέα, ένα σχέδιο που θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να γίνει πραγματικότητα».