Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόση είναι η πραγματική αυτονομία τους;
Η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρική αυτοκινήτων επηρεάζεται σαφώς από πολλούς παράγοντες. Τι γίνεται όμως και πόση είναι όταν δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες;
Το γαλλικό website Caradisiac έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να αξιολογεί την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκίνητων της αγοράς και πόσο αυτά ανταποκρίνονται στα νούμερα που δίνουν οι κατασκευαστές.
Προκειμένου δε να θέσει κοινό παρονομαστή σε αυτή την αξιολόγηση, όρισε κάποιους κανόνες, τους οποίους ας γνωρίσουμε: Η «πίστα» της δοκιμής δεν είναι άλλη από την διάσημη παρισινή Périphérique, «le Périph’» για τους τακτικούς χρήστες. Μια κυκλική ζώνη που προσφέρει το τέλειο προφίλ για μια τέτοια δοκιμή, καθώς η χαμηλή μέση ταχύτητα και οι συχνές επιβραδύνσεις της για την ανάκτηση ενέργειας είναι ό,τι χρειάζεται για να εκμεταλλευτείς το μέγιστο δυναμικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παράλληλα κανένα σύστημα κατανάλωσης ενέργειας δεν είναι σε λειτουργία, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός, ενώ οι δοκιμαστές εξαντλούν την εμπειρία τους στην οικολογική/οικονομική οδήγηση.
Ας δούμε λοιπόν τι κατάφεραν τα αυτοκίνητα στον παρακάτω πίνακα…
Μοντέλο | Ισχύς ηλεκτρομοτέρ | Χωρητικότητα μπαταρίας | Αυτονομία NEDC | Αποτελέσματα δοκιμών |
Tesla Model S 100D | 422 PS | 100 kWh | 632 km | 710,9 km |
Renault Zoé ZE40 | 92 PS | 41 kWh | 403 km | 393,5 km |
VW e-Golf 2017 | 136 PS | 35,8 kWh | 300 km | 329,1 km |
Hyundai Ioniq Electric | 120 PS | 28 kWh | 280 km | 325,7 km |
Nissan Leaf 30 kWh | 109 PS | 30 kWh | 250 km | 256,2 km |