Σαν σήμερα: Το 1985, πεθαίνει ο ιδρυτής της Jaguar
Στις 8 Φεβρουαρίου του 1985 πέθανε ο Sir William Lyons, ιδρυτής της Jaguar Motors, στο Wappenbury Hall, στην Αγγλία, σε ηλικία 83 ετών.
Ως νέος επιχειρηματίας, ο Lyons ξεκίνησε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες με καλάθι στο Blackpool της Αγγλίας. Το 1926 ίδρυσε τη William Swallow Sidecar και Coachbuilding Company με τον William Walmsley.
Αναγνωρίζοντας τη ζήτηση για αυτοκίνητα, ο Lyons τελικά ξεκίνησε να φτιάχνει ξύλινα πλαίσια για το Austin Seven, αποκαλώντας τη δημιουργία του, Austin Swallow. Στη συνέχεια, ο Lyons άρχισε να κατασκευάζει τα δικά του αυτοκίνητα, τα οποία ονόμασε Standard Swallows.
Το 1934, η εταιρεία του, τώρα SS Cars Ltd., λανσάρισε μια σειρά αυτοκινήτων που ονομάζονταν Jaguar. Ύστερα από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Lyons κατάργησε τα αρχικά «SS» που υπενθύμισαν στους ανθρώπους τα SS των ναζί, μετονομάζοντας την εταιρεία Jaguar Cars Ltd. Και συνέχισε να κατασκευάζει εξαιρετικά σπορ αυτοκίνητα και ρόουντστερ, μεταξύ των οποίων η XK 120, το D-type και την XK-E ή την E-type.
Το πιο αξιοσημείωτο επίτευγμα του Lyons ήταν ίσως η E-type, το ταχύτερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο όταν λανσαρίστηκε το 1961. Με μέγιστη ταχύτητα 240 km/h και 0-60 mph με 6,5”, η Jaguar έκανε ένα αξιοσημείωτο 17 μίλια στο γαλόνι και η εμφάνισή της έσκιζε. Παρά το διακεκριμένες επιδόσεις της Jaguar στην πίστα, η εταιρεία μνημονευόταν περισσότερο για τις όμορφες γραμμές στα αυτοκίνητά της. Εντυπωσιακό επίτευγμα, αν αναλογιστείς ότι ο Lyons ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία, βιδώνοντας ένα ξύλινο πλαίσιο στο αυτοκίνητο ενός άλλου κατασκευαστή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Διασώζοντας Jaguar E-type από τα παλιοσίδερα της Ιστορίας
Στις 8 Φεβρουαρίου του 1936, ο ιδρυτής της General Motors, William Durant, υπέβαλε αίτημα προσωπικής πτώχευσης. Ο οικονομικός ιστορικός Dana Thomas περιέγραψε τον Durant ως έναν άνθρωπο «μεθυσμένο με τον τζόγο της Αμερικής. Είχε εμμονή με το υψηλότερο ιδανικό του -ότι ο άνθρωπος που έπαιζε για τα μεγαλύτερα στοιχήματα άξιζε και τα μεγαλύτερα κέρδη». Η GM αντικατόπτριζε τη φιλόδοξη στάση του Durant απέναντι στην ανάληψη κινδύνων στην εκπληκτικά επιθετική πολιτική του. Έτσι η εταιρεία μετουσίωνε τα λόγια του ιδρυτή της σε μότο της επιχειρηματικής ύπαρξής της: «μια αυτοκρατορία αυτοκινήτων για κάθε πορτοφόλι και σκοπό». Ωστόσο, η στάση του Durant όσον αφορά τα τυχερά παιχνίδια είχε τη μαύρη πλευρά της.
Σε διάστημα τριών ετών ο Durant εξαγόρασε την Oldsmobile, την Oakland (αργότερα Cadillac και Pontiac) και προσπάθησε να εξαγοράσει τη Ford. Μέχρι το 1910, η GM είχε ξεμείνει από μετρητά και ο Durant αναγκάστηκε να χάσει από τον έλεγχο της εταιρείας. Ο Durant επέστρεψε στο μεγάλο παιχνίδι ξεκινώντας από τη Chevrolet και τελικά ανέκτησε τον έλεγχο της GM, για να τον χάσει για δεύτερη φορά. Αργότερα στη ζωή του, ο Durant προσπάθησε να ξεκινήσει ένα κέντρο μπόουλινγκ και ένα σούπερ μάρκετ, αλλά με ελάχιστη επιτυχία. Οι δοκιμές και οι δοκιμασίες του Durant αποδεικνύουν ότι, ακόμη και στην πιο επιτυχημένη βιομηχανία της Αμερικής, υπήρχαν εκείνοι που έπαιξαν και έχασαν.
Τον Φεβρουάριο του 1964, ιδρύθηκε στη Βαγδάτη η Ιρακινή Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου. Ο πετρελαϊκός πλούτος θα έκανε το Ιράκ σημαντικό παράγοντα στην πολιτική της Μέσης Ανατολής για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Ο φόβος της απώλειας πρόσβασης στο αραβικό πετρέλαιο -ένας φόβος που σημάδεψε όλη την αμερικανική πολιτική στη Μέση Ανατολή ύστερα από το εμπάργκο του Οργανισμού των χωρών εξαγωγής πετρελαίου (ΟΠΕΚ) του 1973- οδήγησε την αμερικανική κυβέρνηση να υποστηρίξει έντονα την πολεμική προσπάθεια του Ιράκ κατά του Ιράν στη δεκαετία του ’80. Ωστόσο, η φιλική σχέση της Αμερικής με το Ιράκ πήρε τέλος το 1990 με την εισβολή του Ιράκ στο Κουβέιτ, ένα άλλο πετρελαϊκά πλούσιο κράτος του Περσικού Κόλπου φιλικό προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.