Σαν σήμερα: Το 1878 γεννήθηκε ο André Citroën

Σαν σήμερα: Το 1878 γεννήθηκε ο André Citroën

Στις 5 Φεβρουαρίου του 1878 γεννήθηκε στο Παρίσι ο André Citroën, ο άνθρωπος που εξέλιξε τη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων στη Γαλλία.

Ο Citroën έφερε με αυτόν τον τρόπο την επανάσταση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, κάνοντας τα αυτοκίνητα προσιτά στο μέσο πολίτη. 

Πριν από την είσοδό του στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο Citroën σπούδασε μηχανολογία και αργότερα δημιούργησε μια εταιρεία κατασκευής γραναζιών. Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, καταπιάστηκε με ένα εργοστάσιο πυρομαχικών, όπου εφάρμοσε με επιτυχία την τεχνολογία μαζικής παραγωγής. Ύστερα από τον πόλεμο, ο Citroën, ο οποίος εμπνεύστηκε από τις καινοτομίες της γραμμής συναρμολόγησης στα αμερικανικά εργοστάσια αυτοκινήτων του Henry Ford, μετέτρεψε το εργοστάσιο πυρομαχικών σε μια εγκατάσταση κατασκευής αυτοκινήτων χαμηλού κόστους. Εκείνη την εποχή, μόνο οι πλούσιοι στην Ευρώπη είχαν τη δυνατότητα να αγοράζουν αυτοκίνητα.



Το πρώτο αυτοκίνητο της Citroën, το Type A, έκανε το ντεμπούτο του το 1919. Το 4πορτο αυτοκίνητο των δέκα ίππων είχε ηλεκτρική μίζα, φώτα και ρεζέρβα και ήταν ικανό να πιάνει τα 65 km/h. Το Type Α ήταν επιτυχημένο, εν μέρει λόγω του ταλέντου του Citroën ως καινοτόμου εμπόρου. Εκτός από την πρώτη στην Ευρώπη ομογενοποιημένη γραμμή παραγωγής και τις πρωτοποριακές τεχνικές στη διαμόρφωση του μετάλλου, ο André Citroën που κουβάλησε στις αποσκευές του από τις ΗΠΑ και άλλες καινοτομίες: Εξέλιξε δίκτυο αντιπροσώπων, έδωσε τη δυνατότητα σε πιθανούς πελάτες να πάρουν τα αυτοκίνητά τους για test drive, εφηύρε τις υπηρεσίες μετά την πώληση, τη χρηματοδότηση (αγορά με πίστωση) και ένα νέο κώδικα διαφημιστικής επικοινωνίας, υποσκελίζοντας τις συντηρητικές ρεκλάμες τη εποχής. Όπως, για παράδειγμα, όταν έβαλε το όνομα «Citroën» σε φώτα στον Πύργο του Άιφελ ή όταν ζωγράφιζε διαφημίσεις των προϊόντων του με αεροσκάφη στον αέρα ή όταν διοργάνωνε εκστρατείες στην Αφρική και την Ασία, χρησιμοποιώντας οχήματα της Citroën.

Όλα αυτά όμως κόστιζαν χρήματα. Πολλά χρήματα! Και η αυτοκρατορία Citroën ήταν ήδη εύθραυστη, απότοκο της μεγάλης κρίσης του 1929. Για να αναστρέψει την κατάσταση, ο André Citroën αποφάσισε να χτυπήσει δυναμικά, λανσάροντας ένα μοντέλο με επαναστατικό υπόβαθρο. Πιεσμένος από το χρόνο, έδωσε καιρό μόλις δέκα μήνες στο γραφείο μελετών της εταιρείας για το σχεδιασμό και την εξέλιξη αυτού του μοντέλου.



To 1934, ύστερα από 18 μήνες, o Citroën λανσάρισε την Traction Avant, το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με εμπρός κίνηση. Το αυτοκίνητο αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλές και πάνω από 750.000 κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της 23χρονης παραγωγής του. Την εποχή της κυκλοφορίας της Traction Avant, ωστόσο, η εταιρεία Citroën βρισκόταν στα πρόθυρα της πτώχευσης λόγω των μεγάλων επενδύσεων του André Citroën σε νέα πρότζεκτ και τεχνολογίες, καθώς και των εικαζόμενων χρεών του σε τυχερά παιχνίδια. Το 1935, η Citroën αναλήφθηκε από το μεγαλύτερο δανειστή της, την εταιρεία ελαστικών Michelin. Ο André Citroën, ο οποίος είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει την επιχείρηση που ίδρυσε, αρρώστησε και πέθανε στις 3 Ιουλίου 1935.

Η Citroën παρέμεινε υπό την ιδιοκτησία της Michelin μέχρι το ’70, οπότε και πουλήθηκε στην Peugeot.

Στις 5 Φεβρουαρίου του 1952, το πρώτο σήμα «Don’t Walk» τοποθετείται στη Νέα Υόρκη. Ο δήμος της πόλης δημιούργησε τα νέα σήματα, ανταποκρινόμενος στην αυξανόμενη συνειδητοποίηση των θανατηφόρων ατυχημάτων με πεζούς στους ολοένα και πιο πολυσύχναστους δρόμους του Manhattan.

Στις 5 Φεβρουαρίου του 1918, ο Thomas A. Edison, ο μεγαλύτερος ίσως Αμερικανός εφευρέτης, κατέθεσε πατέντα για ένα «Σύστημα Εκκίνησης και Ηλεκτρικό Σύστημα για Αυτοκίνητα».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube