Σαν σήμερα: Το 2003 λανσαρίστηκε η Lamborghini Gallardo

Σαν σήμερα: Το 2003 λανσαρίστηκε η Lamborghini Gallardo

Πριν από 15 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 2003, η Lamborghini Automobili λανσάρισε τη νέα Gallardo των 500 ίππων στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Με κινητήρα V10 5.0 λίτρων και τετρακίνηση, μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,2” και να πιάνει τα 309 km/h.

Η Gallardo ήταν ένα ορόσημο για τη Lamborghini: Το πρώτο πραγματικά καινούργιο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Sant’Agata υπό την ιδιοκτησία της Audi. Σημείωσε επίσης την επιστροφή της επιχείρησης σε ένα πιο προσιτό, καθημερινό σούπερσπορ αντί για ένα σούπερκαρ με μοτέρ από τη θρυλική δυναστεία των V12.  Κάτι που δεν είχε κάνει από τότε σταμάτησε η παραγωγή της Jalpa το 1988.



Έτσι, η Gallardo ήταν η πρώτη σοβαρή βολή της Sant’Agata στο κάτω μέρος της παραδοσιακής αγοράς σούπερκαρ, καθώς σχεδιάστηκε ως ένας άμεσος ανταγωνιστής για τη Ferrari 360 Modena και την Porsche 911 Turbo. Και λανσαρίστηκε εμπορικά σε μια κρίσιμη ημερομηνία, πάνω στο χρυσό ιωβηλαίο της Lamborghini, στα 50 χρόνια από την ίδρυσή της. Και πέτυχε, καθώς μέσα σε αυτά τα χρόνια η Lambo «έχτισε» 30.000 αυτοκίνητα και από αυτά τα μισά είναι Gallardo.


Πριν από 119 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1899, ο Albert (Georges) Lemaitre νίκησε στην ανάβαση La Turbie με ένα Peugeot 20 HP, που ήταν και η πρώτη φορά που ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο ερχόταν πρώτο σε τέτοια διοργάνωση.


Πριν από 115 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1903, ο Harry Parsons πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την πατέντα του «Πανοπλία για λάστιχα με αέρα», ένα αντιολισθητικό σύστημα που έμοιαζε με τις σημερινές αλυσίδες.

Πριν από 110 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1908, ο Otto Zachow πήρε αμερικανικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το σύστημα τετρακίνησής του.

Πριν από 105 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1913, ο Adolf Daimler, ο μεσαίος γιος του Gottlieb Daimler που ήταν ενεργός στην εταιρεία του πατέρα του, πέθανε ύστερα από μια μακροχρόνια ασθένεια σε ηλικία 41 ετών. Ο Adolf προσχώρησε στην Daimler-Motoren-Gesellschaft το 1898 ως τεχνικός διευθυντής. Το 1900 ονομάστηκε αρχιμηχανικός και το 1907 έγινε διευθυντής του Τμήματος Επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή διορίστηκε και στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Υπό αυτή την ιδιότητα βοήθησε στη διαχείριση του πολύ επιτυχημένου τμήματος της επιχείρησης.


Πριν από 72 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1936, ο Hans Stuck με μία Auto Union 6.0 λίτρων έθεσε μια σειρά από ρεκόρ των κατηγοριών B και C σε ένα κλειστό τμήμα της autobahn μεταξύ Φρανκφούρτης και Χαϊδελβέργης. Αν και ο δρόμος ήταν υγρός, δεν εμπόδιζε τον Stuck να κάνει τρία ρεκόρ για αποστάσεις έως και τα 10 μίλια, συμπεριλαμβανομένου ενός παγκόσμιου ρεκόρ.
5 μίλια με ταχύτητα 291,050 km/h σε χρόνο 1’ 39” 53
10 km με ταχύτητα 288,623 km/h σε χρόνο 2’ 4” 73
10 μίλια
με ταχύτητα 286,459 km/h σε χρόνο 3’ 22” 25 (παγκόσμιο ρεκόρ)
Στη συνέχεια, ο Stuck έθεσε νέο ρεκόρ για τα 100 μίλια με ταχύτητα 267,210 km/h σε χρόνο 36’ 8” 2, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα ακόμη τρία ενδιάμεσα ρεκόρ.
Ο Stuck χρησιμοποίησε ένα τμήμα μήκους 113 km από την autobahn, ενώ στο τέλος το χρειάστηκε να σταματήσει και να κάνει αναστροφή για τα τελευταία 48 km της διαδρομής των 100 μιλίων, κάνοντας το ρεκόρ 267,2 km/h ακόμα πιο απίστευτο.


Πριν από 64 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1954, οι μέτοχοι της Nash-Kelvinator Corporation και της Hudson Motor Car Company ενέκριναν την προτεινόμενη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Οι εταιρείες θα σχημάτιζαν την American Motors Corporation (AMC), καθιστώντας την τότε το μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Η AMC αναγνωρίζεται ως ο πιο επιτυχημένος μεταπολεμικός ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκινήτων.

Πριν από 56 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1962, η Ferrari 250GTO έκανε το ντεμπούτο της στις 12 Ώρες του Sebring, στη Florida των ΗΠΑ.


Πριν από 47 χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 1971, ένα VAZ 2102 βασισμένο στο FIAT 124 Familiare έγινε το πρώτο στέισον που κατασκευάστηκε στο ВАЗ, Волжский Автомобильный Завод (Volzhsky Avtomobilny Zavod - Eργοστάσιο Αυτοκινήτων Volga) στο Togliatti στην ΕΣΣΔ.


Πριν από έντεκα χρόνια, στις 24 Μαρτίου του 2007, ο Σουηδός κατασκευαστής φορτηγών Volvo δήλωσε ότι είχε προχώρησε στη επιτυχημένη εξαγορά της ιαπωνικής Nissan Diesel, την τελευταία συγχώνευση στον κλάδο, καθώς οι εταιρείες προετοιμάζονταν για αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube