Σαν σήμερα: Το 1993 πέθανε ο Ferruccio Lamborghini
Ο Lamborghini έφυγε σε ηλικία 77 ετών από καρδιακή προσβολή, αφήνοντας πίσω ανεξίτηλο το στίγμα του στον κόσμο του αυτοκινήτου και όχι μόνο.
Ο Ferruccio Lamborghini άφησε την τελευταία του πνοή σαν σήμερα το 1993, αφήνοντας όμως πίσω του και μια αξιοθαύμαστη ιστορία ζωής ενός αγοριού αγρότη με μεγάλα όνειρα.
Γεννημένος στο αγρόκτημα της οικογένειάς του έξω από την Bologna, o Lamborghini μεγάλωσε ασχολούμενος με τρακτέρ. Εργάστηκε σε βιομηχανικό κολέγιο κοντά στη Bologna, όπου σπούδασε μηχανολόγος. Αποφοίτησε λίγο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και στη συνέχεια υπηρέτησε ως μηχανικός στην ιταλική Πολεμική Αεροπορία.
Ύστερα από τον πόλεμο επέστρεψε στο αγρόκτημα της οικογένειάς του και άρχισε να συναρμολογεί ελκυστήρες από οχήματα που είχαν ξεμείνει από τον πόλεμο. Ο Lamborghini δημιούργησε τέτοια τρακτέρ υψηλής ποιότητας που μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’50, η Lamborghini Tractor Company είχε γίνει ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αγροτικών μηχανημάτων της Ιταλίας. Αλλά ο Ferrucio ονειρευόταν τα αυτοκίνητα. Το 1963, αγόρασε γη και έχτισε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο, προσλαμβάνοντας το διακεκριμένο σχεδιαστή της Alfa Romeo, Giottο Bizzarini.
Οι δύο τους ξεκίνησαν να δημιουργήσουν το απόλυτο αυτοκίνητο. Έτσι έφτιαξε την 350GTV, σε μόλις τέσσερις μήνες που ήταν για μια κι έξω, καθώς ο Lamborghini ξαναδούλεψε το σχέδιο του αυτοκινήτου παραγωγής, το οποίο και ονόμασε 350GT. Ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε μόλις 120 κομμάτια και έβαλε το θεμέλιο λίθο του θρύλου της Sant’Agata.
Μέχρι το 1974, ο Ferruccio Lamborghini είχε πουλήσει κάθε επιχείρηση με το όνομά του, αλλά η εταιρεία αυτοκινήτων δεν θα απέκλινε ποτέ από την αρχική της αποστολή: Να δημιουργεί εξαιρετικά σπορ αυτοκίνητα με οποιοδήποτε κόστος.
Ο ίδιος ο Ferruccio Lamborghini, το 1973, αποσύρθηκε στη φάρμα του, έκτασης 320 στρεμμάτων που είχε αγοράσει το 1971. Ασχολήθηκε με εξαιρετική επιτυχία με την παραγωγή εκλεκτών βραβευμένων κρασιών, όπως αυτά που του άρεσε να απολαμβάνει σε όλη του τη ζωή.
Στις 20 Φεβρουαρίου του 1915, μια ρέπλικα της γραμμής παραγωγής του Ford Model T του εργοστασίου στο Highland Park στο Michigan στήθηκε στο Panama-Pacific Exposition στο San Francisco. Η πανομοιότυπη μίνι γραμμή παραγωγής λειτουργούσε για τρεις ώρες κάθε απόγευμα και κατασκεύαζε 20 αυτοκίνητα καθημερινά για αρκετούς μήνες, με συνολική παραγωγή 4.400 Model T. Το ενδιαφέρον το κοινού ήταν τέτοιο, έτσι ώστε ανήγειραν μια πλατφόρμα τριών επιπέδων προκειμένου τέσσερις σειρές θεατών να μπορούν να βλέπουν με άνεση αυτή τη βιομηχανική επίδοση.
Στις 20 Φεβρουαρίου του 2004, η 10.675η και τελευταία Lotus Esprit άφησε πίσω της το εργοστάσιο, κλείνοντας τη γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου ύστερα από 28 χρόνια. Το κεντρομήχανο σπόρτσκαρ που λανσαρίστηκε νωρίς το 1970 προκάλεσε σοκ με τις γεωμετρικές σαν κομμένες με λέιζερ γραμμές του και έμοιαζε πιο φουτουριστικό από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε στο δρόμο. Σημαντική όμως ήταν και η κινηματογραφική καριέρα του με πρώτη εμφάνιση το 1977 στην ταινία του James Bond «Ο κατάσκοπος που μ’ αγάπησε», ενώ είχε και ένα μικρό πέρασμα το 1981 στο «Για τα μάτια σου μόνο». Σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα, το 1991, εμφανίστηκε και στο «Pretty Woman».
Στις 20 Φεβρουαρίου του 1937, γεννήθηκε ο θρυλικός οδηγός και σχεδιαστής Roger Penske. Ενώ οδήγησε και σχεδίασε διάφορα μοντέλα αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο Penske είναι πιο διάσημος για τα επιτεύγματά του στο σχεδιασμό μονοθεσίων Indy, μια διοργάνωση που κυριάρχησε για πολλά χρόνια. Τα μονοθέσια Penske νίκησαν τρία συνεχόμενα Indy 500 από το 1987 έως το 1989 και έντεκα Indy 500 σε 23 χρόνια. Παρακολουθώντας την εξέλιξη των μονοθεσίων της ομάδας του, ο Penske δημιούργησε μια αυτοκρατορία που θα επαναπροσδιόριζε τους αγώνες των Indy Car.
Ερωτηθείς γιατί τα αυτοκίνητα της Penske ήταν τόσο επιτυχημένα, ο πρωταθλητής Emerson Fitipaldi είχε πει: «Ένα Penske είναι συνεπές και εύκολο στη ρύθμιση και γι’ αυτό κερδίζει». Εκτός από τα επιτεύγματά του στην πίστα, ο Roger Penske άλλαξε επίσης το παιχνίδι της Indy με την ίδρυση του CART -Championship Auto Racing Teams. Ο Penske δημιούργησε το CART σε μια προσπάθεια να αυξηθεί ο έλεγχος των ιδιοκτητών των ομάδων της Indy στις αλλαγές των κανονισμών του Indy 500 από τη USAC.