Σαν σήμερα: Το 1906, γεννιέται ο Soichiro Honda
O ιδρυτής της Honda και οραματιστής μηχανολόγος γεννιέται στο Hamamatsu, στην Ιαπωνία, στις 17 Νοεμβρίου του 1906.
Ο Soichiro Honda, που επέδειξε αξιοσημείωτη μηχανική διαίσθηση ακόμη και σε νεαρή ηλικία, άρχισε να εργάζεται σε συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων στο Tokyo, σε ηλικία 15 ετών.
Το 1928, ο Honda επέστρεψε στο Hamamatsu για να δημιουργήσει ένα άλλο υποκατάστημα του συνεργείου επισκευών και επίσης ασχολήθηκε με το νεανικό πάθος του, τους αγώνες αυτοκινήτων. Το 1936, ο Honda κέρδισε το πρώτο του τρόπαιο στους αγώνες, στο All-Japan Speed Rally, όμως λίγο αργότερα κατέληξε ημιθανής όταν το αυτοκίνητό του συνετρίβη στην απόπειρα για ένα ρεκόρ ταχύτητας.
Ύστερα από μια παρατεταμένη ανάρρωση, ο Honda εγκατέλειψε τους αγώνες, ενώ στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατασκεύαζε έλικες αεροπλάνων για τη χώρα του.
Ύστερα από το τέλος του πολέμου, με τη βιομηχανία της Ιαπωνίας κατεστραμμένη, ο Honda άδραξε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει το ταλέντο του, ξεκινώντας τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία. Αγόρασε λοιπόν έναν πλεονάζοντα αριθμό γεννητριών από τα αποθέματα του στρατού και ξεκίνησε να τις προσαρμόζει σε σκελετούς μοτοσικλέτας. Τα αποδοτικά οχήματα του Honda έγιναν γρήγορα δημοφιλή σε μια εποχή και σε μια χώρα όπου τα καύσιμα ήταν δυσεύρετα. Τελικά, με 1.500 δολάρια στην τσέπη, ο Honda, τον Σεπτέμβριο του 1948, δημιούργησε την Honda Motor Company στο Hamamatsu.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της με μια πλήρη γκάμα από ισχυρές και καλά κατασκευασμένες μοτοσικλέτες, οδηγώντας την εταιρεία μέσα σε επτά χρόνια, το 1955, επικεφαλής στην παραγωγή μοτοσικλετών στην Ιαπωνία. Ο Honda αποδείχθηκε αποτελεσματικός διευθυντής εταιρείας όσο και ταλαντούχος μηχανικός, συνδυασμός που οδήγησε την εταιρεία στο να γίνει, στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο. Από αυτή την τεράστια επιτυχία, ο Honda εμπνεύστηκε να ξεκινήσει την παραγωγή αυτοκινήτων, το 1962.
Το πρώτο όχημα της Honda, το P-size S-360, απέτυχε να δημιουργήσει προγεφύρωμα για την εταιρεία στην αμερικανική αγορά, και μόνο το 1972, με το λανσάρισμα του Civic 1200, η Honda έγινε σοβαρός υποψήφιος στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η ενεργειακή κρίση του 1973 ήταν ο καταλύτης που ώθησε τη Honda και άλλους κατασκευαστές ιαπωνικών αυτοκινήτων στην πρώτη γραμμή της διεθνούς αγοράς. Τα αυτοκίνητα όπως το Honda Civic αποδείχθηκαν πολύ πιο ανθεκτικά και αποδοτικότερα από ό,τι έβγαζε μέχρι εκείνη τη στιγμή το Detroit, ενώ οι Αμερικανοί καταναλωτές αγκάλιασαν τα ιαπωνικά αυτοκίνητα.
Το 1973, ο Soichiro Honda αποσύρθηκε από την κορυφαία θέση της Honda, αλλά η εταιρεία που ίδρυσε φιγουράριζε και εξακολουθεί να το κάνει μεταξύ των ηγετών της αυτοκινητικής και μοτοσικλετικής βιομηχανίας. Απεβίωσε στις 5 Αυγούστου του 1991.