Ονειρική BMW 2002 “engine swap”
Αποκατεστημένη στην εντέλεια, και αναβαθμισμένη με το ιδανικό engine swap, αυτή η BMW 2002 δίνει περιεχόμενο στο σλογκαν της BMW «απόλυτο μηχάνημα οδήγησης».
Η πρώτη σπορ μπερλίνα της BMW ήταν η 1800 ti. Όταν έφτασε η ώρα της αντικατάστασης, η BMW έδωσε πιο πολυτελή χαρακτήρα στο 4θυρο μοντέλο, δημιουργώντας παράλληλα τη σειρά 2002 με σαφώς πιο σκληροπυρηνικό χαρακτήρα.
Το αυτοκίνητο στην κορυφαία του ατμοσφαιρική έκδοση, ως 2002 tii είχε δίλιτρο μοτέρ με μηχανικό ψεκασμό και απόδοση 132 ίππων. Είχε ψυχή, καλές επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,8”), σπορ και ενδιαφέρουσα συμπεριφορά. Η 2002 turbo, με έναν υπερσυμπιεστή ΚΚΚ και πίεση υπερπλήρωσης 0,55 bar έβγαζε 170 PS και έπιανε τελική 210 χιλιόμετρα. Αυτή ήταν η ισχυρότερη μονάδα που τοποθετήθηκε ποτέ στην αγαπημένη καρότσα, ένα κουπέ τριών όγκων με το χαρακτηριστικό ρύγχος καρχαρία.
ΔEITE AKOMH Δοκιμάζουμε την αγωνιστική BMW Z4 GT3 [video]
Η Σειρά 3 E21 που ακολούθησε ήταν αποκλειστικά δίθυρη, αλλά δεν είχε Μ έκδοση. Αντίθετα, η E30 έγινε θρύλος ως M3. Κέρδισε αγώνες Τουρισμού και ράλι, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην αναβάθμιση της εικόνας της BMW και του M Division.
Το µπλοκ του κινητήρα των 2,3 λίτρων είναι κατασκευασµένο από χυτοσίδηρο, ενώ η κεφαλή από κράµα αλουµινίου. Φορά δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Από κράµα αλουµινίου είναι και το κάρτερ, µε διαφράγµατα ώστε να µην αδειάζει από τα πλευρικά φορτία. Το κύκλωµα λίπανσης διαθέτει ξεχωριστό ψυγείο λαδιού. Η τροφοδοσία γίνεται µε ψεκασµό και τέσσερις ανεξάρτητες πεταλούδες εισαγωγής. Τον γενικό έλεγχο έχει µια µονάδα Bosch Motronic. Η απόδοση αρχικά ήταν 200 άλογα στις 6.700 rpm και 24,4 kgm στις 4.750 rpm. Αργότερα, µε την προσθήκη καταλύτη, η ισχύς έπεσε κατά 5 ίππους και η ροπή κατά 1 kgm. Τα αυτοκίνητο που παράχθηκαν µετά τον Σεπτέµβριο του ΄89, είχαν αναβαθµισµένη κεφαλή και αλλαγές στη µονάδα της Bosch που αύξησαν την ισχύ στους 215 ίππους στις 6.750 rpm και τη ροπή στα 23,5 kgm στις 4.600 rpm.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε την BMW M3 [video]
Οι λάτρεις του αυθεντικού ίσως βλέπουν με σκεπτικισμό την αλλαγή κινητήρα σε ένα κλασικό αυτοκίνητο με άλλον πιο σύγχρονο. Όμως στην προκειμένη περίπτωση δεν μιλάμε για μια μεταμόσχευση-ιεροσυλία. Τα δύο μοντέλα, η Μ3 Ε30 και η Ε9 2002 είναι μακρινοί συγγενείς. Και οι δύο κινητήρες έχουν κοινό παρονομαστή το μπλοκ. Ο S14 χρησιμοποιεί μία εξέλιξη αυτού του Μ10, του 4κύλινδρου με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο που η BMW παρήγαγε από το 1.962 ως το 1.988.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW M3 E30 Evo
Η αυξημένη δύναμη, η ευστροφία και ο συγκλονιστικός ήχος δίνουν άλλη διάσταση στην γοητεία της κλασικής 2002. Η οδηγική εμπειρία είναι συναρπαστική, όπως λέει ο ιδιοκτήτης. Αφού η αλλαγή δεν επηρέασε τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ούτε καν το ζύγισμα. Η 2002 διατηρεί την υπερστροφική της διάθεση και αποτελεί μια συναρπαστική πρόκληση για αυτόν που θα καθίσει πίσω από το ξύλινο τιμόνι της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 2002tii
Μιλώντας για αυτό, το εσωτερικό είναι αποκατεστημένο στην εντέλεια. Πραγματικά σαν καινούριο. Τα δερμάτινα Recaro εποχής με το χαρακτηριστικό δίχτυ στο προσκέφαλο, μοιάζουν σαν να μην έχει κάτσει άνθρωπος πάνω τους ποτέ. Τα πλαστικά του ταμπλό, οι επενδύσεις στις πόρτες, οι φάσες από ξύλο, η ξύλινη λαβή του κιβωτίου και το πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι είναι σαν να βγήκαν χθες από το εργοστάσιο. Όλα έχουν αποκατασταθεί με γνήσια εξαρτήματα, ώστε το αυτοκίνητο να διατηρηθεί στην απολύτως εργοστασιακή μορφή του. Με την ίδια φιλοσοφία έχει γίνει η δουλειά και στο εξωτερικό. Το χρώμα είναι το εργοστασιακό λευκό “Chamonix”, οι ζάντες με τα χρωμιωμένα τάσια είναι αυθεντικές, όπως και κάθε λεπτομέρεια στην μάσκα και στους προφυλακτήρες. Μόνο ένα ζευγάρι προβολείς ομίχλης έχουν προστεθεί στο εμπρός μέρος.
Μαζέψαμε όσες φωτογραφίες βρήκαμε για να την απολαύσετε. Φυσικά και θα θέλαμε να την οδηγήσουμε. Ή τουλάχιστον ένα video για να την ακούσουμε να στροφάρει ψηλά, διορθώνοντας μια πλαγιολίσθηση με το τιμόνι κλειδωμένο τέρμα ανάποδα.
[Πηγή Stanceworks]