Honda S800 Coupé 1967-1970

Honda S800 Coupé 1967-1970

Στρογγυλό, αγριωπό, επιθετικό και με δυνατή επιτάχυνση, το S800 έγινε το πρώτο γιαπωνέζικο αυτοκίνητο που ενέσπειρε το πάθος στην Ευρώπη. Παρόλο που ήταν καπριτσιόζικο σαν ντίβα.

Δεκατρία χρόνια ύστερα από την ίδρυσή της το 1947, η Honda έγινε ο πρώτος παγκόσμιος κατασκευαστής μοτοσικλετών. 

Δύο χρόνια αργότερα, καθώς ήδη οι μοτοσικλέτες της έδρεπαν όλες τις νίκες στα Grand Prix, ο ιαπωνικός γίγαντας δοκίμασε την τύχη του και στο αυτοκίνητο. Και για να δηλώσει βροντόφωνα την καινούργια δραστηριότητά του, έβαλε σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα στη Formula 1, ενώ ταυτόχρονα παρουσίαζε μια σειρά μικρών αυτοκινήτων. Μοντέλα που μπορεί να ήταν ακόμα «πρωτόγονα» με τη μετάδοση της κίνησης με καδένα, αλλά γεμάτα χαρακτήρα χάρη στο μοτέρ τους από μοτοσικλέτα.

Μηχανολογικό κόσμημα
Με επίσημη εθνική πρεμιέρα στο Σαλόνι του Τόκιο το 1965 και ευρωπαϊκή στο Salon de l’ Auto, στη Γενεύη το 1966, το S800 Coupé (για τα 800 κυβικά του) λανσαρίστηκε εμπορικά λίγους μήνες αργότερα, το 1967, σε μια πιο επιτυχή έκδοση. Εγκαταλείποντας τις τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιούνταν στις μοτοσικλέτες προς χάρη μιας κλασικής μετάδοσης, διέθετε όλα εκείνα τα σπορ χαρακτηριστικά που βρίσκονταν σε χρήση εκείνη την εποχή: Φούσκωμα στο καπό, καθίσματα μπάκετ, τριάκτινο τιμόνι… Αλλά και κόμπακτ σιλουέτα, υπαινικτικά όμορφη. Μολαταύτα, δεν ήταν μια λιλιπούτεια αριστοκράτισσα. Κάτω από το καπό, ο αλουμινένιος 4κύλινδρος κινητήρας απέδιδε κοντά στους 100 ίππους ανά λίτρο και γύριζε στις 10.000 rpm χωρίς να πανικοβάλει τις βαλβίδες του. Αυτό το ούλτρα σοφιστικέ, ανέβαζε σαν ραπτομηχανή, δίνοντας στο S800 καταπληκτικές επιδόσεις που ισοφάριζαν τις επιταχύνσεις γρήγορων 1.300/1.500αριών, ουρλιάζοντας σαν κινητήρας Formula 1. Από την άλλη όμως ήταν και απαιτητικότατο στη συντήρηση.

Στην καμπίνα ένιωθες ότι φορούσες το αυτοκίνητο, ενώ το περιβάλλον ανέδυε μια σπορ αύρα: Μπάκετ για να «χώνεσαι», μικρά, στρογγυλά, αλλά πολύ ευανάγνωστα όργανα κι ένα πολύ όμορφο τιμόνι με τρεις ακτίνες.

Αντί-Gordini
Στο δρόμο αποδεικνυόταν ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο, άγριο και απαιτητικό αν ήθελες να το αποστραγγίξεις απ’ όλο το δυναμικό του. Ελαφρύ (780 kg) και με ακριβές πάτημα, το S800 προσέφερε σπάνια οδηγική ευχαρίστηση, παρά τη σκληρή απόσβεση των αμορτισέρ και το ανακριβές τιμόνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault R8 Gordini 1964-1970 [video]


Ικανό να αντιμετωπίζει το R8 Gordini χωρίς κόμπλεξ, αλλά και σημαντικά πιο φθηνό, γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην αγγλική και κυρίως στη γαλλική αγορά, με τη δεύτερη να απορροφά το 25% της παραγωγής του. Βλέπετε, ήταν το φθηνότερο κουπέ της αγοράς, αλλά ταυτόχρονα και αυτό με τις καλύτερες επιδόσεις χάρη στα 11 kg που αναλογούσαν σε κάθε ίππο του.

Σταθερά βελτιούμενο στο πέρασμα του χρόνου, το Honda S800 φόρεσε δισκόφρενα εμπρός, αναθεωρημένες αναρτήσεις , λάστιχα ειδικά σχεδιασμένα γι’ αυτό, τερματίζοντας ευδοκίμως της καριέρα του το 1970 σε πλήρη ωριμότητα.

Το S800 ήταν το αυτοκίνητο που καθιέρωσε επί μακρόν τη φήμη της μπριόζας νέας φίρμας και που κατόρθωσε να μετατρέψει μια απλή στρακαστρούκα σε πραγματικό πυροτέχνημα.

Το S800 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 791 cc
Ισχύς 70 PS/8.000 rpm
Ροπή 6,7 kgm/6.000 rpm
0-100 km/h 13,2”
0-400 m 18,6”@ 116 km/h
0-1.000 m 35,3” @ 134 km/h
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Παραγωγή 11.406 αυτοκίνητα (1967-1970)
Τιμή σήμερα €28.500 (για κατάσταση «Concours»)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube