H ιστορία ενός αυθεντικού εργοστασιακού Mazda RX-7 Group B με μηδέν km

H ιστορία ενός αυθεντικού εργοστασιακού Mazda RX-7 Group B με μηδέν km

Το Mazda RX-7 που δημοπρατείται από τον οίκο RM Sotheby’s είναι το μοναδικό αγωνιστικό Group B που δεν έχει κυλήσει ποτέ τους τροχούς του σε δρόμο ή Ε.Δ.

Έτσι κι αλλιώς θα ήταν απίστευτο να οδηγείς ή έστω να έχεις στο γκαράζ για να το βλέπεις ένα αγωνιστικό Group B.  Σκεφτείτε τώρα να ήταν και εντελώς καινούριο, να μην είχε κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο στο δρόμο ή σε αγώνα. Μια τέτοια περίπτωση είναι το εργοστασιακό Mazda RX-7 Group B που πωλείται από τον οίκο RM Sotheby’s.

Δείτε ακόμη Απολαύστε αυτό το ξεχωριστό Mazda RX-8 Rally Car [video]

Η Mazda είχε έτσι κι αλλιώς πάρει έγκριση τύπου για το RX-7 στα Group 1,2 & 4, οπότε χρειαζόταν να φτιάξει απλώς 20 αυτοκίνητα για την ομολογκασιόν του Group B. Αλλά τελικά, μέχρι την κατάργηςση της κορυφαίας κατηγορίας των αγώνων ράλι το 1987, δεν είχαν συναρμολογηθεί περισσότερα από επτά. Τα πισωκίνητα κουπέ με τον περιστροφικό κινητήρα αγωνίστηκαν μόνο το 1984 και το ’85. Και ένα από αυτά είχε ένα σοβαρό τρακάρισμα. Από τα υπόλοιπα έξι αυτοκίνητα, αυτό που βλέπουμε είναι το σασί MRTE 019 κατασκευάστηκε τον Ιούνιο του 1985 και δεν έτρεξε ποτέ σε αγώνα.

Δείτε ακόμη Η μαγεία της Rothmans Porsche 911 Group B [video]

Ο κινητήρας είναι ο 13Β με τους δύο ρότορες. Ένας ατμοσφαιρικός Wankel 300 ίππων που στροφάρει σαν δίχρονη μοτοσικλέτα GP, με ανάλογο ήχο. Για καλύτερη κατανομή βάρους, ο κινητήρας του αγωνιστικού ήταν τοποθετημένος 10 εκατοστά πιο πίσω σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής και πιο χαμηλά, χάρη στο σύστημα λίπανσης με ξηρό κάρτερ. Κάτω από την εισαγωγή βρίσκεται ένα καρμπυρατέρ Weber 51 IDA. Στο πίσω μέρος φιλοξενείται η ρεζέρβα, το δοχείο λαδιού του κυκλώματος λίπανσης (είπαμε, ξηρό κάρτερ) και οι αντλίες βενζίνης. Το ψυγείο λαδιού ήταν... μέσα στην πίσω πτέρυγα, τύπου ducktail. Οι σωληνώσεις καυσίμου που περνούν μέσα από την καμπίνα, ανάμεσα από τα καθίσματα, είναι προφανώς μια πολύ επικίνδυνη διάταξη. Αλλά και τόσο Group B. Το πλαίσιο ήταν ατσάλινο στη βασική δομή του, με πάνελ αμαξώματος από fiberglass. Ήταν φυσικά μακρύτερο, πιο επιθετικό και φαρδύτερο από το μοντέλο παραγωγής, ειδικά στα φτερά, για να χωρά τους μεγαλύτερους τροχούς. Το βάρος δεν ξεπερνούσε τα 1.000 kg.

Δείτε ακόμη Αυτό είναι το θηριώδες Group S της Audi που δεν έτρεξε ποτέ σε ράλι [video]

Το αυτοκίνητη των φωτογραφιών έμεινε στο γκαράζ της Mazda Rally Team Europe για χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 πουλήθηκε μαζί με αρκετά ανταλλακτικά και μια δεύτερη καρότσα στον Ελβετό εισαγωγέα της Mazda. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, πέντε συναρμολογημένα και τα άλλα σε… κιτ, πουλήθηκαν σε ιδιώτες και χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες ράλι και rallycross. Το συγκεκριμένο, αν και δεν είχε καμία σοβαρή ζημιά, πρόσφατα υποβλήθηκε σε μια διαδικασία αποκατάστασης κάποιων σημαδιών που του είχε αφήσει ο χρόνος ώστε να έρθει στην αρχική του κατάσταση.

Πηγή Top Gear

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube