Αυτή είναι η μόνη BMW M1 Procar δρόμου
Από τις 40 μόλις BMW M1 Procar που κατασκευάστηκαν, αυτή είναι η μόνη με πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση στο δρόμο.
Μια πολύ σπάνια BMW M1 θα εμφανιστεί στο Pebble Beach Concours d’ Elegance. Είναι η μοναδική από τις 40 BMW Μ1Procar που κατασκευάστηκαν με πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση στο δρόμο.
Η περιορισμένη παραγωγή ενός μόλις έτους, το 1979, είχε σκοπό να καλύψει τις ανάγκες του ενιαίου BMW M1 Procar Championship, σύμφωνα με τους κανονισμούς FISA. Ο θεσμός πλαισίωνε τα GP ως υποστηρικτικός αγώνας και είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών αστέρων της F1 όπως ο Nelson Piquet και ο Niki Lauda, που συμμετείχαν δίνοντας αίγλη, αγωνιστικό κύρος αλλά και θέαμα. Αλλά μετά από δύο μόλις χρόνια, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους, η ιδέα εγκαταλείφθηκε.
Δείτε ακόμη BMW M1 του 1980 σε τιμή φωτιά
Τότε η BMW έμεινε με 40 αγωνιστικά που δεν είχαν πρωτάθλημα να τρέξουν. Ο εξακύλινδρος σε σειρά ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3,5 λίτρων, με εξαπετάλουδη εισαγωγή, στις προδιαγραφές Procar απέδιδε 470 άλογα από τα 277 της έκδοσης δρόμου. Η δύναμη αυτή επέτρεπε στο αυτοκίνητο να κάνει 0-100 km/h σε 4,3” και να πιάνει 305 km/h. Από τα 40 αυτοκίνητα που ετοιμάστηκαν για την σειρά Procar, μόνο ένα, το 31ο, έχει δεχτεί τις απαραίτητες μετατροπές για να πάρει άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο.
Δείτε ακόμη Αφιέρωμα BMW M Division
Το αυτοκίνητο που βλέπουμε πουλήθηκε στον πρώτο ιδιοκτήτη του το 1979, πριν τελικά πάει στις Η.Π.Α. Εκεί υπέστη πλήρη αποκατάσταση, στο πλαίσιο της οποίας τοποθετήθηκαν όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα της έκδοσης Procar, όπως το χαμηλό εμπρός σπόιλερ και η τεράστια πίσω φτερούγα, τα φρένα της Brembo αλλά και οι 17άρες ειδικά σχεδιασμένες μονομπούλωνες ζάντες της BBS που μοιάζουν να περιστρέφονται ακόμη και όταν δεν κινούνται.
Δείτε ακόμη BMW M1 ξεχασμένη σε γκαράζ για 34 χρόνια
Σε ό,τι έχει να κάνει με την απόδοση στον δρόμο και στην πίστα, τοποθετήθηκαν νέα ψαλίδια, πλήμνες, ημιαξόνια και όλα τα άλλα δομικά στοιχεία της ανάρτησης του αγωνιστικού Procar, καθώς και μια ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση της Penske. Ο κινητήρας επισκευάστηκε από την VAC Motorsports, η οποία πρόσθεσε ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η ισχύς με ρυθμίσεις για το δρόμο μειώθηκε στους 414 ίππους, οι οποίοι καταλήγουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων.
Πηγή Motor1