Μια σπανιότατη Toyota 2000GT 1967 στο σφυρί
Με μόλις 337 κομμάτια, η Toyota 2000GT είναι ένα σπανιότατο αυτοκίνητο και απωθημένο κάθε σοβαρού συλλέκτη.
Η εμφάνιση μιας από τις 337 (335 κατ' άλλους) Toyota 2000GT σε δημοπρασία είναι ακόμα πιο σπάνιο γεγονός από το ίδιο αυτοκίνητο.
Αλλά συμβαίνουν κάποτε κι αυτά, οπότε τον προσεχή Ιανουάριο θα εμφανιστεί μια τέτοια στην επίσης σπάνια απόχρωση Bellatrix Yellow, σε δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s στην Arizona.
Για να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη, η 2000GT σχεδιάστηκε από τη Yamaha, η οποία αρχικά την προσέφερε στη Nissan ως τον ανασχεδιασμό του Fairlady. Η Nissan αρνήθηκε την προσφορά λόγω του κόστους κατασκευής του (αλουμινένιο αμάξωμα που θα τους ανάγκαζε να το φτιάχνουν στο χέρι), αλλά αργότερα το αγόρασε η Toyota που το θεώρησε ένα καλό τρόπο για να ανορθώσει την εικόνα της ως κατασκευάστρια αργών αυτοκινήτων -από τη δεκαετία του ’60 είχε φαίνεται το ίδιο πρόβλημα η Toyota.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota 2000GT 1967-1970
Το αυτοκίνητο κινείτο από ένα δίλιτρο 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ εξελιγμένο από τη Yamaha, με σιδερένιο μπλοκ και δύο εκκεντροφόρους. Ο κινητήρας αυτός απέδιδε 150 άλογα στις 7.000 rpm και καθιστούσε τη 2000GT ικανή να ξεπερνά τα 215 km/h.
To αυτοκίνητο που δημοπρατεί ο οίκος Sotheby’s εκτός από τη σπανιότητα του ίδιου του μοντέλου και του χρώματος γίνεται ακόμη σπανιότερο μιας και πρόκειται για ένα από τα 62 αριστεροτίμονα, και ένα από τα ελάχιστα που εγκατέλειψαν τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Αγοράστηκε το 1983 από το συλλέκτη Craig Zinn που το αποκατέστησε και το χρησιμοποιούσε ως καθημερινό αυτοκίνητο για αρκετά χρόνια. Ο Zinn προχώρησε σε μιας εις βάθος και επιπέδου εκθέματος αποκατάσταση πριν το πουλήσει στον τωρινό ιδιοκτήτη του, το 2008, οπότε και παρέμεινε ακίνητο σε συλλογή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Datsun 2000 «Fairlady» 1967-1970
Ο οίκος RM Sotheby’s εκτιμά ότι η συγκεκριμένη Toyota 2000GT θα πουληθεί ανάμεσα στις $600.000 και $700.000. Τιμή που στο σύγχρονο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων προϊδεάζει για κατάσταση επιπέδου «Good». Να σημειώσουμε ότι η τιμή της 2000GT από τα μέσα του 2015 παρουσιάζει σημαντική κάμψη κατεβαίνοντας από τα $1.150.000 που κόστιζε τότε ένα κομμάτι «Concours» στις 850 χιλιάδες σήμερα. Πάντως, δεν θα εκπλαγούμε αν η εκτίμηση πέσει έξω 100 με 150 χιλιάδες δολάρια.
Σε κάθε περίπτωση όμως να πούμε ότι η Toyota 2000GT παραμένει το πιο συλλεκτικό και το πιο ακριβό ιαπωνικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ.
[Πηγή RM Sotheby’s]