Ένα ταλαιπωρημένο ISO Grifo ψάχνει για σπίτι
Αυτό το σπάνιο δεξιοτίμονο κουπέ ISO Grifo GL που βλέπετε έμεινε πεταμένο σε μια αποθήκη για 30 χρόνια και σήμερα ο ιδιοκτήτης του το βγάζει στο σφυρί.
Αν κάνετε το παιχνίδι με το εκούσιο θόλωμα των ματιών, πίσω από την κιτρινίλα μπορείτε να φανταστείτε ότι κρύβεται μια ιταλική καλλονή.
Όποιοι έχουν άγνοια περί τα αυτοκινητικά πράγματα ίσως να μπερδέψουν αυτό το αυτοκίνητο με μια Maserati ή μια Lamborghini, αλλά για τους cognoscenti αυτό είναι ένα ISO Grifo.
H ιταλική εταιρεία ISO του Renzo Rivolta είναι ίσως περισσότερο γνωστή για το μικροαυτοκίνητο Isetta που πούλησε αργότερα στην BMW, παρά για τα σπόρτσκαρ της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μάρκες που έσβησαν: ISO Rivolta 1953-1975
Το Grifo είναι το δεύτερο σπορ μοντέλο που έβγαλε η Iso ύστερα από το Rivolta GT. Και δεν πρόκειται για ένα σπορτσκαρ του συρμού. Για του λόγου το ακριβές να πούμε ότι το Grifo, στην έκδοση A3L Berlinetta, στέφθηκε από το AUTOCAR το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής (1966).
Κι αν τελικά, η σιλουέτα του σας φαίνεται οικεία είναι διότι το σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro όταν αυτός ήταν στον Bertone. Τα μηχανικά σωθικά του επιμελήθηκε ο ταλαντούχος μηχανικός Giotto Bizzarrini, που συνταίριαξε με ένα μοτέρ V8 αμερικανικής προέλευσης, όπως συνηθιζόταν και με άλλους «βιοτέχνες» σπορ μοντέλων (De Tomaso, Bristol, Monteverdi, Jensen, Facel Vega…).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legends: ISO Rivolta Lele 1969-1974
Όπως και να ’χει, η κοινή προσπάθεια τριών από τα μεγαλύτερα ονόματα στο αυτοκίνητο έφτιαξαν το Grifo κι αυτό από μόνο του συνιστά λόγο για να δραστηριοποιηθούν οι ενδιαφερόμενοι συλλέκτες. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι συνολικά από το 1963 έως το 1974 φτιάχτηκαν 413 τέτοια αυτοκίνητα, με αυτό της ιστορίας μας να είναι ένα δείγμα GL Series I του 1967 και ένα από 34 δεξιοτίμονα που κατασκευάστηκαν.
Ο τωρινός ιδιοκτήτες που εκπλειστηριάζει το αυτοκίνητο, το αγόρασε το 1986, πλήρες και με το μικρό μοτέρ, ένα Chevy V8 327 ci ή 5,4 lt, στην έκδοση των 300 ίππων (υπήρχε και 350άρης). Το έστειλε για να βαφτεί από κίτρινο σε σκούρο κόκκινο (Βουργουνδίας), αλλά η εργασία δεν έγινε ποτέ κι έτσι το αποθήκευσε για σχεδόν 30 χρόνια.
Σήμερα το αυτοκίνητο βγαίνει σε δημοπρασία από τους RM Sotheby's στο Λονδίνο. Μιας και το Grifo μας βρίσκεται σε τραγική κατάσταση όπως μπορείτε να δείτε από τις φωτογραφίες –επρόκειτο για πέταμα και όχι αποθήκευση- και η αποκατάστασή του θα στοιχίσει ακριβά, αναμένεται να πιάσει μεταξύ 30 και 50 χιλιάδων στερλινών. Για να πάρετε μια τάξη μεγέθους ενός αυτοκινήτου ίδιου και ίδιας χρονολογίας με αποκατάσταση σε επίπεδο «Concours», η τιμή γι’ αυτό το μοντέλο θα ανέβαινε πάνω από τις 400 χιλιάδες, ενώ σε κατάσταση «fair» ή «4» θα έφτανε τις 280.000 ευρώ.
Εμείς να του ευχηθούμε με το καλό να βρει ένα νοικοκύρη να το σουλουπώσει.
[Πηγή RM Sotheby's]