Είναι πολλά τα λεφτά για την πρωτότυπη Ferrari 275 GTB/4

Είναι πολλά τα λεφτά για την πρωτότυπη Ferrari 275 GTB/4

Το πρωτότυπο της Ferrari 275 GTB/4 θα βρεθεί κάτω από το σφυρί του δημοπράτη και το κοντέρ θα γράψει ένα βαριά 7ψήφιο νούμερο.

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι οι κλασικές Ferrari πωλούνται έναντι αδρού τιμήματος.

Αλλά ακόμα κι ανάμεσα σε αυτές, υπάρχουν κομμάτια που θα μπορούσαν να περιγραφούν ως αναπόσπαστα κομμάτια της Ιστορίας και κοστίζουν κάτι τις παραπάνω. Και ανάμεσα στα τελευταία κάποια είναι πολύ πιο σπέσιαλ από τα άλλα.

Φυσικά, οι περισσότεροι από τους συλλέκτες ολκής, πόσω μάλλον κάποιος από εμάς, θα ήταν τρισευτυχισμένος με μια Ferrari 275 στο γκαράζ του. Μην παιδεύστε με ποια έκδοση θα ήμασταν… 275 και ό,τι να ’ναι. Οι μισοί από εμάς θα τη βάζαμε μέσα στο… σαλόνι και οι άλλοι μισοί θα τη στέλναμε σε μια διεθνή δημοπρασία και θα βάζαμε τα χρήματα στην τράπεζα.

Πόσο θα ήταν αυτό το ποσό, ωστόσο; Για να τις πάρουμε με τη σειρά. Η Ferrari παρουσίασε την αντικαταστάτρια της 250 στο Salon de l’ Automobile 1964, στο Παρίσι. Και ενώ κάτω από το καπό είχαμε να κάνουμε με τον γνωστό 3,3λιτρο μοτέρ V12 του Gioacchino Colombo, η αρχιτεκτονική της ανάρτησης της 275 ήταν νέα. Επρόκειτο για το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου του Maranello που φορούσε πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση καθώς και transaxle.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 250GT Lusso 1962-1964

Από το 1965, το εργοστάσιο ανταποκρινόταν σε παραγγελίες τόσο για τις κουπέ 275 GTB όσο και για τις σπάιντερ 275 GTS, με την τελευταία να έχει τελείως διαφορετικό αμάξωμα από την πρώτη. Στις GTB, το μοτέρ έβγαζε 280 άλογα και στις GTS 260, εκτός κι αν παράγγελνες την έκδοση με τα έξι αντί για τα τρία καρμπιρατέρ, οπότε και στις δύο περιπτώσεις έβγαζε 300 άλογα.

Αυτά τα αυτοκίνητα λοιπόν, για μια GTB σε κατάσταση Concours (από εδώ και στο εξής για τέτοια κατάσταση θα μιλάμε) κοστίζει κάτι λιγότερο από 2,2 εκατ. ευρώ, ενώ μια GTS κάτι παραπάνω από 1,6 εκατ.

Το 1966, ξεκίνησαν το πρώτο φρεσκάρισμα που μεταξύ άλλων  περιελάμβανε μακρύτερο καπό και ανασχεδιασμένη μάσκα. Στο καπάκι, η 275 GTB έγινε 275 GTB/4, με το «4» για το τους δύο εκκεντροφόρους που κέρδισε επιπλέον. Μια αλλαγή που έκανε τον V12 με τις νέες προδιαγραφές να αποδίδει 300 PS στη στάνταρ έκδοσή του. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μακριά «μουσούδα» δεν σημαίνει απαραίτητα και τέσσερις εκκεντροφόρους. Ο ανασχεδιασμός προηγήθηκε του αναβαθμισμένου μοτέρ, οπότε υπάρχουν και κάμποσες 275 GTB με μακρύ καπό. Τι σας λέω τώρα, θα μου πείτε, αλλά μιας και πιάσαμε την υποθετική περίπτωση του να μας τύχαινε μία, μη μας κοροϊδέψουν κιόλας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 275GTB 1964-1968

Η παραγωγή των GTB/4 ξεκίνησε το 1968 και μεταξύ των στοιχείων που αξίζει να αναφέρουμε είναι οι «συρμάτινες» ζάντες Borrani, αλλά και κάποια αυτοκίνητα που φόρεσαν αλουμινένιο αμάξωμα. Αυτά τα αυτοκίνητα λοιπόν, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου κοστίζουν λίγο παραπάνω από 2,7 εκατομμύρια τα ατσάλινα και 7,3 εκατ. τα αλουμινένια

H Ferrari όμως έφτιαξε και δύο σπέσιαλ εκδόσεις της 275. Η πρώτη ήταν η 275 GTB/C (για το Competizione) και ήταν αυτό που λέει: Η αγωνιστική κουπέ. Περίπου έντεκα από αυτές κατασκευάστηκαν, όλες με ξηρό κάρτερ, σφόδρα βελτιωμένο μοτέρ, ενισχυμένο σασί και αλουμινένιο αμάξωμα. Η τιμή τους; Άγνωστη, διότι δεν διαμορφώνεται σε δημοπρασίες. Η τελευταία που είχε αλλάξει χέρια σε δημοπρασία το 2014 κόστισε 23,3 εκατ. Οι ειδικοί μιλούν σήμερα για τιμή που κυμαίνεται ανάμεσα στα 65 και 90 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione αποκαταστημένη στο «σπίτι» της [video]

Η άλλη σπέσιαλ έκδοση ήταν η 275 GTS/4 NART Spider, από τις οποίες κατασκευάστηκαν εννέα. Όλες παραγγέλθηκαν από τον Αμερικανό αντιπρόσωπο στη Νέα Υόρκη, Luigi Chinetti, Jr., και διέφεραν από τις στάνταρ Ferrari 275 GTS στο ότι μοιράζονταν τα περισσότερα μέρη του αμαξώματος, αλλά και τις γραμμές της κουπέ 275 GTB/4, αλλά και τον V12 με τους τέσσερις εκκεντροφόρους. Προφανώς και οι NART όταν σκάνε μύτη σε δημοπρασία προκαλούν φρενίτιδα, όσο για την τιμή τους, ο πλειοδότης δεν τη γλυτώνει με κάτω από 23,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η περίπτωση της Ferrari 275 GTB/4 που έχουμε εμπρός μας είναι το εργοστασιακό πρωτότυπο πάνω στο οποίο πάτησαν όλα αυτά τα 12κύλινδρα όμορφα αυτοκίνητα από το Maranello. Ένας τίτλος που έχει μόνο ιστορική σημασία, αλλά στο κάτω κάτω είναι και μια ιδιότητα που εξαργυρώνεται στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 330GT shooting brake! Η γιαγιά της GTC4Lusso T για €827.000

Η Ferrari 275 GTB/4 με το σασί #1 λοιπόν ξεκίνησε τη δημόσια ζωή της στο σταντ της Ferrari στο Παρίσι το 1966, πριν μπαρκάρει για την Αμερική και ξαναγυρίσει στην Ευρώπη. Μέσα σε αυτά τα 51 χρόνια, το αυτοκίνητο άλλαξε πέντε ιδιοκτήτες και απετέλεσε κομμάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακών συλλογών με κλασικές Ferrari, μέχρι να καταλήξει στο γκαράζ του σημερινού ιδιοκτήτη του. Ο οποίος και αποφάσισε να τη ξαναφέρει στην αγορά.

Ο δημοπράτης που ανέλαβε να βρει νέο ιδιοκτήτη είναι ο οίκος Coys, σε δημοπρασία που θα γίνει στο Λονδίνο τη μεθεπόμενη Πέμπτη, στις 18 Μαΐου. Η εκτιμώμενη τιμή της βρίσκεται ανάμεσα στα 2,3 και 3,2 εκατ. ευρώ, αλλά αν μας επιτρέπεται κι εμάς η εκτίμηση δεν τη βλέπουμε να πέφτει κάτω από τα τρία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube