Υπερσπάνια Porsche 911 SC/RS θα πουληθεί πάνω από €500.000

Υπερσπάνια Porsche 911 SC/RS θα πουληθεί πάνω από €500.000

Η Porsche κατασκεύασε 21 αντίτυπα της 911 SC/RS το 1984 για να ομολογκάρει την 911 στους αγώνες ράλι και το Group B.

Η GT3 RS είναι η υπέρτατη ελαφρωμένη και σκληροπυρηνική έκδοση στην τρέχουσα γκάμα της 911, αλλά φαίνεται υπέρβαρη κι υπερπολυτελής αν την παρκάρεις δίπλα στην 911 SC/RS, μία από τις πιο σπάνιες Porsche που έχουν φορέσει τον λογότυπο Renn Sport.

Η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε μόλις 20 παραδείγματα της 911 SC/RS – συν ένα για τον εαυτό της που εκτίθεται στο μουσείο της εταιρείας – για να πάρει ομολογκασιόν για τα ράλι. Πέντε αυτοκίνητα για την ομάδα Rothmans και 15 για άλλους πελάτες.

Αν η καρδιά σου φτερουγίζει όποτε θυμάσαι τα τέρατα του Group B, ώρα να βάλεις το χέρι στην τσέπη

911 SC/RS

Συνδυάζοντας το αμάξωμα της 911 Turbo και τα φαρδιά φτερά με τον ατμοσφαιρικό flat-six των 3,0 lt της SC, το homologation special του 1984 ήταν η πρώτη 911 που έλαβε το σήμα RS εκείνη τη δεκαετία. Όχι βέβαια ότι είχε κάποιο φυσικό σήμα, γιατί αυτό θα πρόσθετε περιττό βάρος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ O Colin McRae στο τιμόνι του MG Metro 6R4 Group B, σε αγώνα [video]

Κι η Porsche ήταν αποφασισμένη να κάνει την 954, όπως την ξέρουν οι σκληροπυρηνικοί της φίρμας, όσο το δυνατόν πιο ελαφριά. Για αυτό επέλεξε να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα της SC που επρόκειτο να σταματήσει να παράγεται αντί για αυτόν των 3,2 lt της Carrera που θα τον αντικαθιστούσε.

911 SC/RS

Η διατήρηση της χωρητικότητας κάτω από τα 3,0 lt σήμαινε ότι η Porsche μπορούσε να ενταχθεί σε κατηγορία με ελάχιστο βάρος τα 960 kg, ενώ τα επιπλέον 200 cc θα ανέβαζαν το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος στα 1.100 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αν η Honda έφτιαχνε ένα Civic για το Group B…

Προφυλακτήρες από fiberglass, αλουμινένια πάνελ, λεπτά τζάμια και ξεγύμνωμα του εσωτερικού ελάφρωσαν το αγωνιστικό δρόμου κατά περίπου 200 kg από τη σύγχρονη SC και σχεδόν 350 kg από την Turbo της εποχής.

911 SC/RS

Η ισχύς αυξήθηκε από τους 204 ίππους της SC στους 255 ίππους στις δρομίσιες εκδόσεις και στους 280 ίππους στα αγωνιστικά. Σε συνδυασμό με τη δίαιτα, η 911 SC/RS ήταν το ίδιο γρήγορη με την Turbo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 84χρονη λιώνει στην πίστα 911 GT3 RS και Gallardo [video]

Μπορούσε δηλαδή να πιάσει τα 100 km/h σε περίπου 5”, ενώ 7” αργότερα έφτανε τα 160 km/h. Α, και μπορούσατε να την παραγγείλετε σε όποιο χρώμα θέλετε, αρκεί να ήταν λευκό.

911 SC/RS

Το πλαίσιο #021 ταξινομήθηκε στην Ελβετία τον Μάρτιο του 1984 και τερμάτισε 14ο στην Κορσική εκείνη τη χρονιά. Αν σας φαγουρίζει η τσέπη σας, τώρα μπορεί να γίνει δικό σας. 

Κατά τη συγγραφή του άρθρου, απέμεναν ακόμα 12 ώρες για να ολοκληρωθεί η δημοπρασία. Αναμένουμε να πουληθεί πάνω από τα $460.000 (€424.000) που είναι η υψηλότερη προσφορά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube