Ξεκίνησε η παραγωγή του Volkswagen ID.5 στο εργοστάσιο του Zwickau
Άρχισε επίσημα η παραγωγή του Volkswagen ID.5 στο Zwickau, το οποίο μετατράπηκε από εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε αποκλειστική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
H Volkswagen υλοποιεί ολοταχώς τη στρατηγική ACCELERATE, επεκτείνοντας την γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της. Τις προηγούμενες μέρες ξεκίνησε επίσημα η παραγωγή των Volkswagen ID.5 και ID.5 GTX στο εργοστάσιο του Zwickau, η οποία σηματοδότησε και την ολοκλήρωση της επιτυχημένης μετατροπής του εργοστασίου σε μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων αποκλειστικά.
Πρόκειται για την πρώτη σε παγκόσμια κλίμακα αντίστοιχη μετατροπή εργοστασίου οποιουδήποτε μαζικού κατασκευαστή, που από παραδοσιακή παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μεταβαίνει πλήρως στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και την παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έξι μοντέλα του ομίλου κατασκευάζονται σήμερα στο Zwickau, τα Volkswagen ID.3, ID.4 και Volkswagen ID.5, καθώς και τα Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron και CUPRA Born, όλα βασισμένα στη σπονδυλωτή ηλεκτρική πλατφόρμα MEB.
Τα εργοστάσια στο Emden (ID.4), το Ανόβερο (ID. Buzz) και το Chattanooga των ΗΠΑ (ID.4) θα προστεθούν μέσα στο έτος στο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της μάρκας, η οποία με αυτά θέτει τα θεμέλια για την κατασκευή 1,2 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα το 2022, όλα βασισμένα στην πλατφόρμα MEB.
Η όλη μετατροπή επιτεύχθηκε σε χρόνο-ρεκόρ μόλις 26 μηνών. Από το 2018, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί για τη μετατροπή του εργοστασίου του Zwickau. Έχει υιοθετηθεί ακόμα μεγαλύτερη χρήση προηγμένης τεχνολογίας όπως τα έξυπνα ρομπότ Industry 4.0 και τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, που μεταφέρουν εξαρτήματα στη γραμμή συναρμολόγησης εντελώς αυτόνομα.
Μόνο μέσα στο 2021, και με το πρόβλημα επάρκειας ημιαγωγών στην αλυσίδα τροφοδοσίας, περίπου 180.000 ηλεκτρικά οχήματα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Zwickau. Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητά του είναι άνω των 300.000 οχημάτων, καθιστώντας το εργοστάσιο του Zwickau σήμερα το πιο αποδοτικό του είδους του στην Ευρώπη.
Σχεδόν το 40% της επένδυσης στο Zwickau διατέθηκε μόνο για τη βελτίωση και την επέκταση του φανοποιείου. Το ήδη υψηλό επίπεδο αυτοματισμού αυτού του τμήματος φτάνει τώρα σχεδόν το 90% και ο αριθμός των ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας έχει αυξηθεί από 1.200 σε 1.625.
Συνολικά, περισσότερα από 50.000 τετραγωνικά μέτρα έχουν προστεθεί, για παράδειγμα στην επέκταση του τμήματος που βρίσκονται οι πρέσες, όπου όλα τα μέρη του αμαξώματος των ηλεκτρικών μοντέλων διαμορφώνονται πλέον επί τόπου -εξοικονομώντας 9.000 διαδρομές με φορτηγά ετησίως.
Ο μετασχηματισμός στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο Zwickau δημιούργησε μόνιμες, εγγυημένες θέσεις εργασίας. Μεγάλο τμήμα του περίπου 9.000 ατόμων μόνιμου προσωπικού έχει ήδη ολοκληρώσει εκπαίδευση στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης.
Με τα μοντέλα που παράγονται στο Zwickau, η Volkswagen παραδίδει σε πελάτες ηλεκτρικά οχήματα που έχουν κατασκευαστεί με ουδέτερες ως προς τον άνθρακα εκπομπές ρύπων σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού και παραγωγής. Κατά τη διαδικασία κατασκευής, η παραγωγή άνθρακα αποφεύγεται ή μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο -και τυχόν αναπόφευκτες εκπομπές αντισταθμίζονται μέσω στοχευμένων δράσεων για το κλίμα.
[Πηγή Volkswagen]