WRC, Ράλι Σαρδηνίας: Πρώτος ο Latvala, έξω ο Ogier
O Jari-Matti Latvala είναι 2,8” μπροστά από τον Ott Tanak στο τέλος του πρωινού κύκλου, ενώ ο Sebastien Ogier έσπασε το σύστημα διεύθυνσης του Citroen.
Ο Ogier είχε κερδίσει την υπερειδική, χθες το απόγευμα, αλλά ξεκινούσε πρώτος τις ειδικές σήμερα Παρασκευή και σκούπιζε το δρόμο, με αποτέλεσμα να πέσει σταδιακά στην 9η θέση.
Όμως τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα για τον Γάλλο στην Ε.Δ.5, Monte Barante, την τελευταία του πρωινού κύκλου. Στο λατομείο, στην αρχή της ειδικής, χτύπησε ένα βράχο στο εσωτερικό μιας αριστερής στροφής, με αποτέλεσμα να σπάσει το σύστημα διεύθυνσης του C3 WRC και το πλήρωμα να εγκαταλείψει επιτόπου.
Αυτός που ξεκίνησε τη μέρα πιο γρήγορα απ’ όλους ήταν ο Teemu Suninen, που κέρδισε τη δύσκολη ειδική Tula με διαφορά 4,8” από τον team-mate του, τον Elfyn Evans, με αποτέλεσμα τα Fiesta της M-Sport να είναι αρχικά «ένα-δύο» στην κατάταξη.
Ο Evans έχασε 7” στην επομενη ειδική, την Castelsardo, καθώς «κάτι δεν πήγαινε καλά με τα φρένα». Όμως ο Suninen κέρδισε κι αυτή την ειδική, μπροστά από τον Latvala που ανέβηκε στη 2η θέση πίσω από τον νεαρότερο συμπατριώτη του.
Όμως ο Suninen (φωτ. κάτω) έχασε την πρωτοπορία στην επόμενη ειδική, Tergu-Osilo, κάνοντας τετακέ στη αρχή της διαδρομής. Έχασε 15,1” σε σχέση με τον πιο γρήγορο, τον Tanak, κι έπεσε στη 2η θέση, πίσω από τον Latvala.
O Latvala καθυστέρησε στη Monte Baranta όταν του έσβησε ο κινητήρας, αλλά παρέμεινε μπροστά από τον Tanak, που είναι 2ος παρότι, όπως είπε, νιώθει «σαν αγελάδα πάνω σε πάγο».
Ο Dani Sordo είχε ένα λάστιχο που έχανε αέρα στην Tula και «δεν ήξερε πώς τρύπησε». Όμως στη συνέχεια έκανε τον τρίτο χρόνο και στις τρεις επόμενες ειδικές, για να ανέβει στην 3η θέση, μόλις 3,5” πίσω από τον Latvala.
O Suninen έχασε κι άλλο χρόνο στην Ε.Δ.5 για να κλείσει τον πρωινό κύκλο 1,8” πίσω από τον team-mate του, τον Evans, αλλά μόνο 7,7” χωρίζουν τους πρώτους πέντε στην κατάταξη.
Ο Thierry Neuville ακολούθησε διαφορετική στρατηγική από τους περισσότερους άλλους, επιλέγοντας 6 μεσαία λάστιχα για τον πρωινό κύκλο, ενώ οι άλλοι επέλεξαν 5 ή 6 σκληρά. Μετάνιωσε για την επιλογή του, αλλά είναι μόνο 14,1” πίσω από τον Latvala, στην 6η θέση.
Ο Andreas Mikkelsen, με το τρίτο Hyundai, επέλεξε κι αυτός 4 σκληρά Michelin και παραδέχτηκε ότι «ήταν εντελώς λάθος επιλογή ελαστικών». Αντίθετα από τον Neuville, o Νορβηγός είχε δύο σκληρά λάστιχα μέσα στο i20 που τα φόρεσε για τις δύο τελευταίες πρωινές ειδικές. Δεν έκαναν πάντως διαφορά, αφού ο Mikkelsen έμεινε 7ος.
Ο Kris Meeke έχει αγωνιστεί στη Σαρδηνία μόνο δύο φορές τα τελευταία τέσσερα χρόνια και δείχνει απογοητευμένος αφού «κάνει ό,τι μπορεί με την εμπειρία που έχει στον αγώνα». Του έσβησε κι ο κινητήρας στη φουρκέτα της 5ης ειδικής, και είναι στην 8η θέση, 19,1” πίσω από τον πρώτο.
Και τα δύο Citroen είχαν πρόβλημα σήμερα το πρωί, αφού ο Esapekka Lappi συνέχισε το σερί των λαθών του. Ήταν 6ος μετά την τρίτη ειδική, αλλά έχασε 38,3” στην Tergu-Osilo όταν έξυσε ένα πρανές και του ξεζαντάρισε το πίσω αριστερό λάστιχο.
Ο Juho Hanninen αγωνίζεται εκτάκτως στη Σαρδηνία με ένα τέταρτο Toyota Yaris, με σκοπό να δοκιμάσει κάποια καινούργια εξαρτήματα. Ο βετεράνος Φιλανδός είναι στη 10η θέση, 5,3” πίσω από τον Lappi.
Στην κατηγορία WRC2 προηγείται ο Γάλλος Pierre-Louis Loubet (Skoda, κάτω) μπροστά από τα εργοστασιακά Fabia R5 Evo (κλάσης WRC Pro) των Jan Kopecky και Kalle Rovanpera.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΤΛΕΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΙΝΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
Θ. | ΠΛΗΡΩΜΑ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 49m38.6s |
2 | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 2.8s |
3 | Dani Sordo, C.del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 3.5s |
4 | Elfyn Evans, S.Martin | M-Sport Ford WRT | Ford | 5.9s |
5 | Teemu Suninen, M.Salminen | M-Sport Ford WRT | Ford | 7.7s |
6 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 14.1s |
7 | Andreas Mikkelsen, A.Jager | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 16.7s |
8 | Kris Meeke, S.Marshall | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 19.1s |
9 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Citroen Total WRT | Citroen | 43.0s |
10 | Juho Hanninen, T.Tuominen | Tommi Makinen Racing | Toyota | 48.3s |