WRC Ράλι Ισπανίας: Ο Loeb ήρθε, είδε, νίκησε!
Aπίστευτος αγώνας από τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή - το πρωτάθλημα εξελίσσεται σε θρίλερ
Ο παλιός είναι αλλιώς και ο Loeb το απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο.
Όντας ταχύτατος (ειδικά την Κυριακή) με σωστές επιλογές ελαστικών, μακρυά από το άγχος του τίτλου, οδήγησε μόνον όπως αυτός ξέρει και έγραψε την 79η νίκη της καριέρας του, σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε σε μάχη μεταξύ αυτού και του Ogier.
Εκεί ο «κοντός» έδειξε την κλάση του και παρά τα μικρά λάθη ανέβηκε στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου.
Στα 44 χρόνια του ο Loeb έχοντας δίπλα του τον Daniel Elena, απέδειξε ότι είναι το DNA του πρωταθλητή παραμένει ζωντανό όσα χρόνια και αν περάσουν.
Ο Loeb που χθες ήταν στην τρίτη θέση της κατάταξης,κέρδισε την πρώτη ειδική της ημέρας και μάλιστα με μεγάλη διαφορά και μπήκες επικεφαλής του αγώνα με τον Latvala να είναι 2,6" πίσω του και τον Ogier στα 0,7" πίσω από τον οδηγό της Toyota.
ο Γάλλος της Ford σχολιάζοντας την επίδοση το Loeb είπε πως εμείς δεν μπορούσαμε να πάρουμε το ρίσκο που πήρε ο Loeb γιατί απλά κυνηγάμε το πρωτάθλημα, ενώ ο Latvala παραπονέθηκε για τις ρυθμίσεις στο αυτοκίνητό του που είπε πως πρέπει να τις αλλάξει.
Από την πλευρά του ο 9άκις παγκόσμιος φαίνεται να έκανε την καλύτερη επιλογή ελαστικών - όπως ο ίδιος είπε - και να «πυροβόλησε» κάνοντας τον καλύτερο χρόνο, όντας ο μόνος που επέλεξε σκληρή γόμα.
Στην επόμενη ειδική, την Santa Marina των 14,5 χιλιομέτρων ταχύτερο χρόνο έκανε και πάλι ο Leob ο οποίος αύξησε τη διαφορά του στα 7,1" από τον Latvala που είχε μια άτυχη στιγμή μέσα στην ειδική πληγώνοντας το Yaris και στα 10,8" από τον τρίτο στην προσωρινή γενική κατάταξη Ogier.
Ο Γάλλος της Ford βρίσκεται μόλις 3,8" εμπρός από τον Neuville με τη μάχη ανάμεσά τους να αναμένεται συναρπαστική στις δύο ειδικές που απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα.
Την ίδια στιγμή ο Evans έχασε πολύ χρόνο και έπεσε από την 4η στην 6η θέση της κατάταξης.
Στο δεύτερο σκέλος της ημέρας όλοι ξεκίνησαν ακολουθώντας σε επίπεδο επιλογής ελαστικών αυτήν του Loeb. Η Hyundai, η M-Sport Ford, o Latvala και ο Breen φόρεσαν 4 σκληρά και πήραν μαζί τους και ένα μαλακό, ένω ο Loeb και ο Tanak επέλεξαν πέντε σκληρά.
Στο δεύτερο πέρασμα λοιπόν από την Riudecanyes των 16,35 χιλιομέτρων το θρίλερ πήρε νέες διαστάσεις. Ο Loeb ήταν ταχύτερος στο πρώτο split αλλά στο περίφημο roundabout έχασε πολύτιμα δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή ο Ogier έκανε έναν φανταστικό χρόνο και μείωσε τη διαφορά στα 3,6" από τον Γάλλο της Citroen. Πίσω από τον Ogier o Neuville στα 10,5". Στην τέταρτη θέση ο Evans μόλις 2" πίσω από τον Βέλγο. Να σημειώσουμε ότι ο Evans έκανε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στην ειδική που σημαίνει ότι μπορεί να χτυπήσει στην Power Stage την τρίτη θέση.
Ωστόσο η καταστροφή ήρθε για τον Latvala ο οποίος ενώ ξεκίνησε όντας 2ος στην γενική κατάταξη και στο πρώτο split ήταν ταχύτερος από τον Ogier. Ωστόσο στο τελικό split έχασε πάρα πολύ χρόνο και έφτασε στον τερματισμό της ειδική με πρόβλημα στον εμπρός αριστερό τροχό και στην ανάρτηση. Συνολικά έχασε 48,1'' και έπεσε στην 6η θέση της γενικής κατάταξης. Εμφανώς απογοητευμένος δεν θέλησε να κάνει καμία δήλωση στον τερματισμό της ειδικής.
Στην Power Stage οι δύο Sebastien θα δώσουν λοιπόν τη δική τους μάχη για τη νίκη, με δεδομένη και την κόντρα που είχαν από το παρελθόν και η οποία για πολλους δεν έχει λήξει..
Η σειρά εκκίνησης είναι αντίστροφη και είναι : Rovanpera, Al Qassimi, Suninen, Mikkelsen, Breen, Lappi, Tanak, Latvala, Sordo, Evans, Neuville, Ogier, Loeb.
Σε αυτήν ο Tanak έκανε τον καλύτερο χρόνο με τον Ogier να κάνει τον δεύτερο χρόνο και τον Loeb τον τρίτο. Ωστόσο ο Γάλλος της Ford δεν μπόρεσε να καλύψει τα 3,6" που τον χώριζαν από τον Loeb, ο οποίος πήρε τελικά τη νίκη για 2,9".
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Evans αφού ο Neuville τερμάτισε την ειδική με το δεξί πίσω λάστιχο κλαταρισμένο. Ο Evans έβγαλε σε μια μπούκα ένα βράχο μέσα στο δρόμο, προσπάθησα να τον αποφύγω αλλά δεν μπόρεσα, είπε. Ο Βέλγος έπεσε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.
Από την πλευρά του ο Jari-Matti Latvala επιβράδυνε για να δώσει τη θέση του στον Tanak έτσι ώστε ο Εσθονός να πάρει περισσότερους βαθμούς στο κυνήγι του τίτλου. Λυπάμαι, είπε, πολύ για την ομάδα που εξαιτίας ενός λάθους μου χάσαμε μια καλή θέση, αλλά αυτά συμβαίνουν όταν μάχεσαι για κάθε δέκατο του δευτερολέπτου.
Μετά την Ισπανία, ο Ogier Πέρασε μπροστά στη βαθμολογία με 204 βαθμούς, έναντι 201 του Neuville και 181 του Tanak!
Όλα θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα, στην Αυστραλία, στις 15-18 Νοεμβρίου.