Volvo: Προτεραιότητα στην αυτονομία και την ταχεία φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι τρέχοντες χρόνοι φόρτισης αναμένεται να μειωθούν σχεδόν στο μισό έως τα μέσα της δεκαετίας, χάρη στην καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και τις συνεχείς βελτιώσεις στο λογισμικό και την τεχνολογία ταχείας φόρτισης.
Στην πορεία της ταχείας εξέλιξής της σε μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Volvo φέρνει την ανάπτυξη και την παραγωγή μπαταριών πιο κοντά στην έδρα της και θέτει στόχο την προσαρμογή των μπαταριών του μέλλοντος στις ανάγκες των πελατών της: πιο μεγάλη αυτονομία και πιο σύντομοι χρόνοι φόρτισης.
Η σουηδική φίρμα θα προσπαθήσει να το πετύχει αυτό βελτιώνοντας την τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου στην επερχόμενη δεύτερη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, αρχίζοντας με το πρώτο SUV της που βασίζεται σε νέα αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Έως τα μέσα της δεκαετίας, με το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, η Volvo σχεδιάζει να βελτιώσει κι άλλο την αυτονομία και να ενσωματώσει την μπαταρία μέσα στο δάπεδο του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας τη δομή των μπαταριών για συνολική αύξηση της ακαμψίας και βελτίωση της οικονομίας.
Βραχυπρόθεσμα, τα σχέδια της Volvo περιλαμβάνουν τη συνεργασία με την κορυφαία σουηδική εταιρεία μπαταριών Northvolt για την περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας στις μπαταρίες της έως και 50% σε σύγκριση με ό,τι ισχύει σήμερα στην αγορά. Αργότερα μέσα στην τρέχουσα δεκαετία, η Volvo σχεδιάζει επίσης να υπερβεί το ορόσημο των 1.000 Wh/l ενεργειακής πυκνότητας, ώστε να πετύχει πραγματική αυτονομία 1.000 km.
Οι τρέχοντες χρόνοι φόρτισης αναμένεται να μειωθούν σχεδόν στο μισό έως τα μέσα της δεκαετίας, χάρη στην καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και τις συνεχείς βελτιώσεις στο λογισμικό και την τεχνολογία ταχείας φόρτισης.
«Επιθυμούμε να αυξάνουμε συνεχώς τα οφέλη που προκύπτουν για τον πελάτη από την οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου Volvo», δήλωσε ο Henrik Green, επικεφαλής τεχνολογίας στη Volvo Cars. «Απλοποιώντας τη σχεδίαση και την ενσωμάτωση των μπαταριών μας, μπορούμε να μειώσουμε το βάρος και να μεγιστοποιήσουμε το χώρο, βελτιώνοντας έτσι σημαντικά τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης».
Καθώς η Volvo εξελίσσεται σε μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η βιωσιμότητα γίνεται όλο και πιο σημαντική. Η εταιρεία θα αυξήσει την ενέργεια των μπαταριών στα αυτοκίνητά της κατά τη δεκαετία που διανύουμε, συνεχίζοντας συγχρόνως να εργάζεται για να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμα.
Στόχος της επικείμενης συνεργασίας της Volvo Cars με την Northvolt είναι οι μπαταρίες να παράγονται με τη χρήση ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές, ενώ η σουηδική εταιρεία συνεργάζεται και με άλλους προμηθευτές μπαταριών για να πετύχει το ίδιο έως το 2025.
Η Volvo διαθέτει μια ξεκάθαρη στρατηγική για την περαιτέρω μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των μπαταριών, βελτιστοποιώντας τη χρήση του πολύτιμου υλικού που περιέχουν. Όπου είναι δυνατόν, η εταιρεία στοχεύει να ανακατασκευάζει ή να επαναχρησιμοποιεί μπαταρίες, ενώ διερευνά επίσης το ενδεχόμενο εφαρμογών δεύτερης ζωής, όπως η αποθήκευση ενέργειας.
Εφόσον είναι εφικτό, μπαταρίες που φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους θα ανακυκλώνονται σε εξουσιοδοτημένες εταιρείες ανακύκλωσης που μπορούν να προσφέρουν ανακύκλωση κλειστού βρόχου σε κρίσιμα υλικά, για χρήση σε μελλοντικές μπαταρίες. Η συνεργασία του Volvo Car Group με τη Northvolt θα δώσει επίσης μεγαλύτερες δυνατότητες να χρησιμοποιηθούν οι υφιστάμενες λειτουργίες ανακύκλωσης της εταιρείας μπαταριών.
Η Volvo θα συνεχίσει να εστιάζει στην υπεύθυνη προμήθεια μπαταριών, μεταξύ άλλων μέσω της αυξημένης χρήσης της τεχνολογίας blockchain. Σε πιο στενή συνεργασία με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές της, η εταιρεία θα ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την υπεύθυνη προμήθεια.
Ήδη με το επικείμενο νέο SUV, η Volvo θα προσφέρει αμφίδρομη φόρτιση, επιτρέποντας στους πελάτες να διοχετεύουν την επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας του αυτοκινήτου τους στο ηλεκτρικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών Volvo μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο δίκτυο όταν τα τιμολόγια και οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την παραγωγή ηλεκτρισμού βρίσκονται στο ανώτατο ημερήσιο όριό τους, και να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους όταν οι εκπομπές πέφτουν.
«Θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας βιώσιμα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κάνουν τις ζωές τους πιο εύκολες και πιο απολαυστικές», πρόσθεσε ο Henrik Green. «Μέσω της έξυπνης καινοτομίας και της συνεργασίας με κατάλληλους εταίρους, μπορούμε να δώσουμε στους πελάτες αυτό που επιθυμούν – μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και πιο χαμηλά κόστη, ενισχύοντας κι άλλο την εξάπλωση της ηλεκτρικής κινητικότητας».
Το σχέδιο δράσης της Volvo για την ηλεκτροκίνηση είναι προσηλωμένο στην καθετοποιημένη ενσωμάτωση, συμπεριλαμβάνοντας την in-house σχεδίαση, την εξέλιξη και την παραγωγή μπαταριών, ηλεκτροκινητήρων και του σχετικού λογισμικού σε συνεργασία με στρατηγικούς συνεργάτες. Στόχος είναι να επιτευχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες συνεργασίες και εξοικονόμηση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα των μπαταριών.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Volvo Car Group ανακοίνωσε την επικείμενη συνεργασία με την Northvolt για την ανάπτυξη και την παραγωγή βιώσιμων μπαταριών. Η συνεργασία εστιάζει στην τροφοδοσία της επόμενης γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Volvo και Polestar, εξασφαλίζοντας το μελλοντικό εφοδιασμό με τις βιώσιμες μπαταρίες που χρειάζονται για να υποστηριχτεί η ανάπτυξη.
Η συνεργασία με τη Northvolt είναι κλειδί για τη φιλοδοξία της Volvo να γίνει ηγέτης στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030. Αντιπροσωπεύει επίσης ένα σημαντικό βήμα στην επέκταση των in-house δυνατοτήτων της σουηδικής εταιρείας για παραγωγή και για εξέλιξη, σε συνδυασμό με συνεργασίες με κορυφαίους τεχνολογικούς εταίρους.
[Πηγή: Volvo]