Volvo, με ένα όραμα φουλ ηλεκτρικό και καινοτόμο
Με την αυτοκίνηση να βαδίζει σε άλλες αγορές πιο γρήγορα και σε άλλες αγορές πιο σκεπτικά προς τον εξηλεκτρισμό, η Volvo δεν θα μπορούσε παρά να είναι πρωτοπόρα. Όπως άλλωστε έκανε πάντα.
Από το 1927, όταν και πρωτοξεκίνησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα, η Volvo κατέστησε σαφές στη διεθνή αυτοκινητική σκηνή πως είναι μια εταιρεία που ενδιαφέρεται όσο καμία άλλη για την ασφάλεια. Ήταν άλλωστε η πρώτη που λάνσαρε τη ζώνη ασφαλείας το μακρινό 1959, αποφασίζοντας να παραιτηθεί από τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν όλοι. Και μέχρι σήμερα, η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων έχει σώσει πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές.
Εκτός όμως από τα ζητήματα ασφαλείας, σε περίοπτη θέση στην ατζέντα της Volvo τέθηκε και το ζήτημα της βιωσιμότητας. Έχοντας άλλωστε αντιληφθεί τις τάσεις της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, διευρύνει συνεχώς την εξηλεκτρισμένη της γκάμα, φέρνοντας στην αγορά αυτοκίνητα, που όπως λένε οι Σουηδοί μας προετοιμάζουν για το μέλλον της οδήγησης.
Η 100% ηλεκτρική γκάμα της Volvo στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει μοντέλα στις πλέον επίκαιρες κατηγορίες, με σημαιοφόρο το ολοκαίνουργιο EX30
Σκοπός της Volvo δεν είναι να προσφέρει στους υποψήφιους πελάτες μια συμβατική γκάμα premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι βλέψεις της είναι πιο ουσιαστικές, έχοντας ως ξεκάθαρη πρόθεση να ανεβάσει επίπεδο την ηλεκτροκίνηση. Με τρόπο συμβατό προς τις αξίες του brand. Αντί απλώς να τροποποιεί προηγούμενα μοντέλα, σχεδιάζει και εξελίσσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν ένα νέο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον στιλ οδηγικής απόλαυσης.
Η εξωτερική εμφάνιση των ηλεκτρικών Volvo στρέφει το χαρακτηριστικό, εκλεπτυσμένα πολυτελές σκανδιναβικό στυλ σχεδίασης σε μία ολοκαίνουργια κατεύθυνση. Οι παραλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι τολμηρές και συνάμα μοντέρνες, με κομψή μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς και πλευρικούς καθρέφτες, για ακόμα καλύτερη απόδοση.
Στο εσωτερικό, οι επενδύσεις και ο διάκοσμος των ηλεκτρικών της μοντέλων, αξιοποιούν ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά με κομψούς νέους τρόπους, αναβαθμίζοντάς τα σε premium υλικά, που εμπλουτίζουν τη μινιμαλιστική αρχιτεκτονική προσφέροντας ανεπιτήδευτη πολυτέλεια.
Το μεγαλύτερο άγχος όμως των υποψήφιων αγοραστών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η αυτονομία. Για το λόγο αυτό, η σουηδική φίρμα έρχεται με το μότο «οδηγήστε πιο μακριά με μία μόνο φόρτιση». Τα συστήματα κίνησης επόμενης γενιάς και οι ενσωματωμένοι ταχυφορτιστές έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία με μόνο μία φόρτιση και για να κάνουν κάθε φόρτιση πιο αποτελεσματική.
Μάλιστα, ο οδηγός μπορεί να λαμβάνει αυτόματα υπενθυμίσεις φόρτισης στον δρόμο όταν η μπαταρία φτάσει στο 20%. Πέραν τούτου, μπορεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις όταν δεν συνδέεται σε αποθηκευμένες τοποθεσίες φόρτισης μέσω του Volvo Cars app.
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως η δέσμευση της Volvo για την ασφάλεια, επεκτείνεται και στις μπαταρίες. Για αυτό αναπτύσσει και παράγει η ίδια τις μπαταρίες και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στη σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών της μοντέλων. Χρησιμοποιώντας συστήματα διαχείρισης των μπαταριών, παρακολουθεί και ρυθμίζει επίσης τον τρόπο λειτουργίας τους κατά την κανονική χρήση.
Τι γίνεται όμως όταν τελειώσει ο κύκλος ζωής τους; Οι μπαταρίες είναι το εξάρτημα με το μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας. Μέσω της διαχείρισης όλης της αλυσίδας αξίας παραγωγής και της ανακύκλωσης, η Volvo εξασφαλίζει ότι η παραγωγή μπαταριών είναι όσο το δυνατόν πιο κυκλική και αποφεύγει τη μεταφορά των μπαταριών σε χωματερές στο τέλος της διάρκειας ζωής τους.
Η σιγουριά των Σουηδών για τα προϊόντα τους αποτυπώνεται και στην εγγύηση μπαταρίας που ισχύει για οκτώ χρόνια ή 160.000 km (όποιο έρθει πρώτο). Κατά τη διάρκεια της περιόδου κάλυψης, εγγυάται 70% SOH (State of Health) - ένας δείκτης για τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Αυτό συνεπάγεται υψηλό επίπεδο απόδοσης, εγγυημένα.
Εύκολα λοιπόν οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως η Volvo κατέχει ηγετική θέση στον ολοένα και αυξανόμενο κλάδο των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2017 άλλωστε έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ανάκοινωσε πως θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το σχέδιο ανάπτυξης των Σουηδών άλλωστε, εστιάζει στην παραγωγή και τη διάθεση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο πλαισιώνεται από ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο πλάνο για την κατασκευή μπαταριών.
Μέχρι το 2025, η Volvo φιλοδοξεί το 50% των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ την ίδια στιγμή έχει θέση ως στόχο, το ίδιο διάστημα να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 40% ανά αυτοκίνητο. Μέχρι το 2030 δε, θέλει να παράγει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Που θα ξεχωρίζουν εκτός από υψηλά επίπεδα ασφαλείας που βελτιώνονται συνεχώς και για τις τεχνολογίες αιχμής.
Προς αυτή τη κατεύθυνσης, η Volvo αναπτύσσει εσωτερικά, τη δική της τεχνολογία κεντρικού επεξεργαστή, για να προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη αξία στα πονήματά της. Στόχος, η βελτίωση κάθε μοντέλου ακόμα και κατά τη διάρκεια του κύκλου της ζωής του, ανάλογα με τον τρόπο που το οδηγεί ο ιδιοκτήτης.
Ουσιαστικά, μιλάμε για μια αμφίδρομη σχέση, καθώς δεν μαθαίνει μόνο ο οδηγός το αυτοκίνητο αλλά και το αυτοκίνητο τον οδηγό. Όλα αυτά, θα βοηθήσουν την εταιρεία να προφέρει το επόμενο επίπεδο ασφαλείας και τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.
Η 100% ηλεκτρική γκάμα της ελληνικής αγοράς περιλαμβάνει μοντέλα που τοποθετούνται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του Έλληνα καταναλωτή. Μιλάμε για τα κόμπακτ SUV XC40, EC40 και το άρτι αφιχθέν EX30, το αστικό αυτοκίνητο της χρονιάς, που με την κρατική επιδότηση ξεκινά από τις €26.570. Προς τα τέλη του έτους θα δούμε στην ελληνική αγορά και το EX90, την ηλεκτρική ναυαρχίδα της εταιρείας, ή αλλιώς το πιο προηγμένο Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ. Μέχρι φυσικά το επόμενο!
Να θυμίσουμε κλείνοντας, πως το 2023, η Volvo κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων, με 708.716 μονάδες να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της σε όλο το κόσμο. Για να συμβεί όμως αυτό, χρειάστηκε δουλειά, όραμα, στόχευση και πάνω από όλα πλάνο, το οποίο ακολουθήθηκε πιστά από τους επιτελείς της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στα ίδια υψηλά επίπεδα κινήθηκαν και οι πωλήσεις της στην ελληνική αγορά, μετρώντας 2.388 νέες ταξινομήσεις, 24% αυξημένες σε σχέση με το 2022. Σημειώνοντας έτσι ρεκόρ 15ετίας.