Volvo EX30, με το μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα στην γκάμα των Σουηδών
Το Volvo EX30, το νέο ηλεκτρικό B-SUV των Σκανδιναβών, διαθέτει το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo έως σήμερα.
Το Volvo EX30, έχει συνολικό αποτύπωμα άνθρακα 23 τόνων ανά 200.000 km - περίπου 60% χαμηλότερο σε σύγκριση με ένα XC40 με κινητήρα βενζίνης, όπως προκύπτει από την εκτίμηση κύκλου ζωής του αυτοκινήτου (Life Cycle Assessment - LCA).
Η έκθεση για το αποτύπωμα άνθρακα προσδιορίζει υλικά και διαδικασίες που συνεισφέρουν στις εκπομπές του αυτοκινήτου. Εστιάζοντας αποκλειστικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG), η έκθεση καλύπτει τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, από την εξόρυξη και την κατεργασία πρώτων υλών έως το τέλος της ζωής του εκάστοτε μοντέλου.
Το Volvo ΕΧ30 έχει συνολικό αποτύπωμα άνθρακα 23 τόνων ανά 200.000 km
Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τον άνεμο για τη φόρτιση του Volvo EX30 μειώνει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα σε σχέση με το παγκόσμιο ή το ευρωπαϊκό ενεργειακό μίγμα, κατά περίπου 42% και 22% αντίστοιχα. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη να επιταχυνθούν οι επενδύσεις στις υποδομές ανανεώσιμης ενέργειας παγκοσμίως, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους για το κλίμα.
«Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κλειδί για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, αλλά χρειάζεται αυξημένη διαφάνεια σχετικά με τις προκλήσεις που παρουσιάζει, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ακόμη περισσότερο», διαπιστώνει ο Jonas Otterheim , επικεφαλής κλιματικής δράσης στη Volvo Cars. «Μελετώντας το αποτύπωμα άνθρακα του EX30 και ταυτοποιώντας τα κύρια υλικά και τις διαδικασίες που συμβάλλουν σε αυτό, σκοπεύουμε να προσφέρουμε πολύτιμες πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων, που θα βοηθήσουν τόσο την εταιρεία μας να καταστεί πιο βιώσιμη, όσο και ευρύτερα τον κλάδο».
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει ολοκληρώσει τις μελέτες κύκλου ζωής για το αποτύπωμα άνθρακα τριών από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της που κυκλοφόρησαν από το 2019: τα Volvo EX40, EC40 και, τώρα, το EX30. Δημοσιεύοντας αυτές τις εκθέσεις, η Volvo επιδιώκει να πληροφορήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πελάτες της κατά την επιλογή του επόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου τους.
Το Volvo ΕΧ30, που είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή κάτω από τα €30.000 αποτελεί ένα σημαντικό μοντέλο για την εταιρεία, φέρνοντάς την πιο κοντά στους στόχους της. Να γίνει δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικός κατασκευαστής μέχρι το 2030 και να πετύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040.
Η αναλογία ανακυκλωμένων υλικών στο EX30 είναι η υψηλότερη σε σύγκριση με κάθε άλλο αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα. Σχεδόν το ένα τέταρτο του αλουμινίου και το ένα πέμπτο του χάλυβα αποτελεί ανακυκλωμένο υλικό. Επιπλέον, περίπου το 17% όλων των πλαστικών του αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο υλικό.
Χάρη σε πρωτοβουλίες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και στην παραγωγή, ο αντίκτυπος του Volvo EX30 που εξοπλίζεται με μπαταρία LFP υπολογίζεται σε 14,8 τόνους μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής του - ελάχιστα παραπάνω από το εκτιμώμενο 60% του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα του μοντέλου. Σε αυτό περιλαμβάνονται εκπομπές από την παραγωγή των υλικών και του αυτοκινήτου, αλλά όχι εκπομπές από τα στάδια της χρήσης και του τέλους της ζωής του EX30.
Μάλιστα, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει ακόμα περισσότερο το ανθρακικό αποτύπωμα του Volvo EX30 μέσω συνεργασιών με προμηθευτές που μοιράζονται τις ίδιες αξίες με την Volvo. Για τον λόγο αυτό, οι προμηθευτές εργάζονται ώστε μέχρι το 2025 να μειώσουν έως 20% τις εκπομπές από την κατασκευή LFP μπαταριών και έως 46% τις εκπομπές για τις μπαταρίες NMC. Προκειμένου να το πετύχουν, σκοπεύουν να αντικαταστήσουν την προέλευση ηλεκτρικής ενέργειας για παραγωγή μπαταριών με χρήση ΑΠΕ, να αυξήσουν το μερίδιο ανακυκλωμένου περιεχομένου στα υλικά τους και να μειώσουν τις εκπομπές από την εφοδιαστική αλυσίδα τους.