Volkswagen και Volvo οι κορυφαίες εταιρείες στην κούρσα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό

Volkswagen και Volvo οι κορυφαίες εταιρείες στην κούρσα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό

Ποιες εταιρείες έχουν μείνει πίσω στις εξελίξεις σύμφωνα με μελέτη από την Ευρωπαϊκή Ομάδα Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, μόνο η Volkswagen και η Volvo κάνουν αρκετά για να εξηλεκτρίσουν τον στόλο των αυτοκινήτων τους σύμφωνα με μια μελέτη από την Ευρωπαϊκή Ομάδα Μεταφορών και Περιβάλλοντος. 

Καθώς η ΕΕ αναμένεται να ανακοινώσει το καλοκαίρι ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους για τη μείωση του CO2, η μελέτη επισημαίνει πως αυτές οι δύο εταιρείες είναι που «τρέχουν» περισσότερο από τις υπόλοιπες για να καλύψουν το στόχο. Μέχρι το 2030, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι 50% κάτω από τα επίπεδα του 2021, έναντι του υφιστάμενου στόχου του 37,5%. 

Η Volkswagen στοχεύει να έχει 55% πωλήσεις BEV σε όλη την Ευρώπη έως το 2030, ενώ η Volvo λέει ότι θα είναι πλήρως ηλεκτρική μέχρι τότε. 

Η μελέτη αναφέρει πως μόνον αυτές οι δύο εταιρείες έχουν «επιθετικές και αξιόπιστες στρατηγικές» για να μεταβούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα.

Άλλοι κατασκευαστές, μπορεί να έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους, «αλλά δεν έχουν ένα ισχυρό σχέδιο για να φτάσουν εκεί» επισημαίνεται στη μελέτη, η οποία σημειώνει πως οι BMW, Jaguar Land Rover, Daimler και Toyota κατατάσσονται στις χειρότερες καθώς έχουν χαμηλές πωλήσεις BEV και δεν έχουν φιλόδοξους στόχους σταδιακής κατάργησης, ούτε ξεκάθαρη βιομηχανική στρατηγική. Μάλιστα για τις BMW, Daimler και Toyota, η μελέτη καταγράφει ως αρνητικό την υπερβολική εξάρτηση που έχουν από τα υβριδικά μοντέλα τους.

Η JLR, που ανήκει στην Tata Motors της Ινδίας, αναφέρει ότι η Jaguar θα είναι πλήρως ηλεκτρική έως το 2025, αλλά δεν έχει θέσει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τα μοντέλα της Land Rover. 

Την ίδια στιγμή, BMW και Daimler διστάζουν να ορίσουν σαφείς προθεσμίες για τη σταδιακή κατάργηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η μελέτη επισημαίνει πως ακόμη και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιτύχουν τους στόχους τους, το 2030 οι πωλήσεις BEV θα μπορούσαν να είναι 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από εκείνες που απαιτούνται για την επίτευξη της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ - η οποία στοχεύει στις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Αντί για μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 έως το 2030, βάσει των υφιστάμενων σχεδίων παραγωγής των κατασκευαστών αυτοκινήτων, η ΕΕ θα μπορούσε να θέσει πιο φιλόδοξους στόχους, όπως η μείωση έως και 35% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2025, περίπου 50% έως το 2027 και έως 70% το 2030.

«Οι στόχοι πρέπει να ενισχυθούν σταδιακά έτσι ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να πιεστούν όχι μόνο να φύγουν από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά να αναπτύξουν μια στρατηγική που θα τους φτάσει εγκαίρως στο σημείο αυτό», καταλήγει η υπεύθυνη της μελέτης.

Το θέμα - λέμε εμείς - δεν είναι τόσο να μπαίνουν στόχοι αυστηροί, όσο αυτοί να είναι εφικτοί. Και εδώ υπάρχουν αρκετά ερωτηματικά κατά πόσο οι στόχοι που θέτουν στην ΕΕ είναι εφικτοί, όσο βέβαια και ποιος θα είναι ο κοινωνικός και οικονομικός τους αντίκτυπος, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που επισημαίνουν πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει σε χιλιάδες θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube