TWR Supercat, μια Jaguar XJS με 669 ίππους και κάρμπον αμάξωμα
Η Jaguar XJS επιστρέφει διά χειρός TWR με κομπρεσοράτο V12 και χειροκίνητο κιβώτιο.
Η βρετανική Tom Walkinshaw Racing προσφέρει ένα υπέροχο restomod, βασισμένο στην Jaguar XJS. Μετά από μια επίσημη προεπισκόπηση τον περασμένο Απρίλιο, η TWR παρουσίασε τώρα το ανανεωμένο εσωτερικό και ανακοίνωσε τις προδιαγραφές του Supercat.
Είναι ενδιαφέρον ότι η επίσημη παρουσίαση της φρεσκαρισμένης Jaguar XJS συμπίπτει χρονικά με την αλλαγή του λογότυπου της βρετανικής εταιρείας και την ανακοίνωση ότι θα παύσει να πουλάει νέα μοντέλα σε κάποιες αγορές, ώστε να αφοσιωθεί στη μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή. Καθιστώντας το V12 restomod μια νοσταλγική υπενθύμιση του τι αντιπροσώπευε η Jaguar μέχρι πρόσφατα.
Ασυναγώνιστη στην πίστα, υπεράνετη στον δρόμο, η Jaguar XJS επιστρέφει πιο ποθητή από ποτέ
Από έξω, το Supercat μοιάζει με μια αγωνιστική έκδοση της XJS. Τα φουσκωμένα φτερά αυξάνουν το πλάτος κατά 182 mm στα 1.975 mm, διαστάσεις που αντιστοιχούν σε σούπερκαρ. Ωστόσο, δεν πρόκειται για ένα απλό body-kit, αλλά για ένα πλήρως επανασχεδιασμένο αμάξωμα από ανθρακονήματα του Khyzyl Saleem, με περισσότερες εισαγωγές αέρα κι αεροδυναμικά βοηθήματα. Επιπλέον, το Supercat φοράει ζάντες TWR Forged Monobloc 18 ιντσών και 19 ιντσών και διαθέτει LED φώτα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 858 CSL, πανέμορφο restomod της BMW 8 Series, με V10 από M5
Στο εσωτερικό, η διάταξη 2+2 του κλασικού μοντέλου έδωσε τη θέση της σε μια 2θέσια καμπίνα με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, κατάλληλη για «περιηγήσεις μεγάλων αποστάσεων». Τα ηλεκτρικά καθίσματα έχουν πλάτη από ανθρακονήματα, ενώ δέρμα καλύπτει το ταμπλό, τις επενδύσεις των θυρών και το τιμόνι. Άλλες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Τέλος, το μεγαλύτερο μέρος των διακοπτών είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, σε αρμονία με τους αεραγωγούς και τον λεβιέ ταχυτήτων.
Όπως κάθε σωστό restomod, η TWR έχει εργαστεί εκτενώς για την ενίσχυση της απόδοσης του κινητήρα. Ο αρχικός V12 των 5,3 lt έχει υπερκυβιστεί στα 5,6 lt, έχει ξηρό κάρτερ και περιλαμβάνει νέα κυλινδροκεφαλή, βαλβίδες κι εκκεντροφόρους, με τον κόφτη στις 7.750 rpm. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο V12 έχει φορέσει κομπρέσορα, αποδίδοντας 669 ίππους και 730 Nm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Ferrari F355 επιστρέφει ως το απόλυτο restomod με 426 ίππους
Η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, με τη βοήθεια ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Έχει γίνει εκτεταμένη δουλειά στο ενισχυμένο πλαίσιο, με σωληνωτά χαλύβδινα υποπλαίσια, ρυθμιζόμενη ανάρτηση και κεραμικά φρένα, διασφαλίζοντας ότι το Supercar μπορεί να χειριστεί την επιπλέον ισχύ.
Τέλος, η Jaguar XJS του 21ου αιώνα επωφελείται από πλήρως προγραμματιζόμενο traction control, launch control και πέντε διακριτά προγράμματα οδήγησης, ολοκληρώνοντας τον εκσυγχρονισμό των οδηγικών της τρόπων. Η TWR ισχυρίζεται ότι συνδυάζει «συναρπαστικές επιδόσεις» στην πίστα κι «υπέρτατη άνεση» στον δρόμο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η πορτογαλική Alma θα φτιάξει 20 restomod της Alfa Romeo Sprint, με 160 ίππους σε 880 kg
Ο βρετανικός οίκος διευθύνεται από τον Fergus Walkinshaw, γιο του σπουδαίου Tom Walkinshaw. Η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει 88 μονάδες, με τιμή από €270.000. Προσοχή όμως, στα χρήματα δεν περιλαμβάνεται η Jaguar XJS.