Τι ρίσκο παίρνει η Porsche με τον πλήρη εξηλεκτρισμό;

Τι ρίσκο παίρνει η Porsche με τον πλήρη εξηλεκτρισμό;

Η Porsche ελπίζει ότι το 80% των αυτοκινήτων που θα πουλάει το 2030, θα είναι ηλεκτρικά. Αλλά άραγε, αυτό θα ενισχύσει ή θα πλήξει τις πωλήσεις της;

Porsche

Η Porsche δεν θα επενδύσει σε μια νέα γενιά των Boxster και Cayman με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ούτε θα υπάρξει επόμενη θερμική Macan. Αυτό σημαίνει ότι οι ιθύνοντες του Τσουφενχάουζεν καταργούν τη θερμική επιλογή σε τρία από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γκάμας τους.

Οι Porsche Boxster και Cayman γενιάς 718 έχουν ήδη καταργηθεί στην Ευρώπη λόγω του Κανονισμού Ασφάλειας GSR2 που τέθηκε σε ισχύ την περασμένη εβδομάδα. Θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες σε άλλες αγορές μέχρι τα μέσα του 2025. Η θερμική Macan θα παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το 2026, ενώ ήδη έχει παρουσιαστεί η ηλεκτρική διάδοχός της.

Φουλ της πρίζας για τους Γερμανούς. Μένει να δούμε αν το ρίσκο θα τους βγει ή θα το μετανιώσουν

Porsche

Αλλά οι πωλήσεις δείχνουν ότι η απόφαση της Porsche να καταργήσει σταδιακά τρία δημοφιλή μοντέλα βενζίνης είναι ένα επικίνδυνο στοίχημα. Το 2023, η γερμανική εταιρεία παρέδωσε 87.355 Macan, ενώ 20.518 νέες Boxster και Cayman βρήκαν σπιτικό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η σπορ αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε συνολικά 320.221 αυτοκίνητα πέρσι, οι 718 και Macan αντιπροσώπευαν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των πωλήσεων, με 107.873 μονάδες.

Οι αριθμοί για το πρώτο 6μηνο του 2024 είναι παρόμοιοι. Η Porsche πούλησε 39.167 Macan ενώ τα σπορ διθέσια έχουν 11.886 ταξινομήσεις. Με συνολικά 155.945 πωλήσεις μέχρι τον Ιούνιο, τα δημοφιλή crossover, κουπέ και ρόουντστερ αντιπροσώπευαν και πάλι περίπου το ένα τρίτο του όγκου πωλήσεων, στις 51.053 μονάδες.

Porsche

Οι ηλεκτρικές Boxster και Cayman θα κυκλοφορήσουν το 2025. Αλλά θα πείσουν τους λάτρεις της μάρκας; Θα ενθουσιαστούν οι αγοραστές με την εγκατάλειψη του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε καθαρόαιμα σπορ μοντέλα; Πόσο έχει αγκαλιάσει το αγοραστικό κοινό την ηλεκτροκίνηση στις πραγματικές σπορ κατασκευές; Ο Mate Rimac λέει πως τα ηλεκτρικά hypercar δεν πουλάνε καλά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο κακός χαμός με τις παραγγελίες της Porsche Macan Electric

Η τιμολόγηση θα μπορούσε επίσης να είναι πρόβλημα. Στη Macan, που αυτή τη στιγμή κοσμεί τους διαμορφωτές κι ως θερμικό κι ως ηλεκτρικό μοντέλο, υπάρχει σημαντική διαφορά. Μην κρίνετε από τη στρεβλή ελληνική αγορά, όπου η φθηνότερη Macan βενζίνης ξεκινά από τα €102.410 κι η αντίστοιχη ηλεκτρική από τα €89.950. Στις ΗΠΑ, που είναι από τις σημαντικότερες αγορές παγκοσμίως, το μικρότερο SUV της Porsche με κινητήρα εσωτερικής καύσης τιμάται από $64.895, ενώ η EV από τα $80.450.

Porsche

Θα μπορούσε η Porsche να είχε κάνει τα πράγματα διαφορετικά; Οι υπεύθυνοι της εταιρείας κατέστησαν σαφές ότι η ενημέρωση της γενιάς 718 ώστε να πληροί τους κανονισμούς θα ήταν μια δαπανηρή διαδικασία. Στην περίπτωση της Macan, υπάρχουν επίσης ζητήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα ορισμένων εξαρτημάτων, λένε οι ίδιοι. Αλλά σάμπως ο πλήρης εξηλεκτρισμός δεν κοστίζει;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche: ανεπίτρεπτη η ηλεκτρική 718 Cayman στα 2.000 kg

Αλλά ας πούμε ότι οι φανατικοί της Porsche δεν αποδέχονται έτσι κι αλλιώς τα SUV, οπότε η ηλεκτρική Macan δεν είναι τόσο επώδυνη στη λογική τους. Οι EV Boxster και Cayman όμως είναι διαφορετική περίπτωση.

Porsche

Η Porsche εμμένει στον στόχο της, οι ηλεκτρικές πωλήσεις να αποτελούν τουλάχιστον το 80% των ετήσιων πωλήσεών της το 2030. Για να φτάσει σε αυτό το ποσοστό, το πιο καλοπουλημένο της μοντέλο, η επόμενη γενιά Cayenne, θα είναι επίσης EV. Επιπλέον, ένα άλλο μεγάλο SUV θα καταφτάσει τα επόμενα χρόνια και θα είναι μόνο ηλεκτρικό. Ονομάζεται ενδοεταιρικά «Κ1», στην γκάμα θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne και θα προσφέρει τρεις σειρές καθισμάτων.

Τι γίνεται όμως με την Panamera; Προς το παρόν είναι αποκλειστικά θερμική και συνυπάρχει ειρηνικά με την αμιγώς ηλεκτρική Taycan. Πρόσφατα, ο υπεύθυνος εξέλιξης της τελευταίας, Kevin Giek, δήλωσε ότι μια Panamera EV θα εξυπηρετούσε πελάτες που αναζητούν ένα μεγαλύτερο και πιο πολυτελές μοντέλο, ενώ η Taycan όσους επιθυμούν ένα πιο σπορ ηλεκτρικό. Πάντως, αυτή τη στιγμή οι πωλήσεις της Taycan παρουσιάζουν κάμψη.

Porsche

Όσο για τη θρυλική 911, αποτελεί το τελευταίο θερμικό κάστρο για την Porsche. Φέτος ενσωμάτωσε υβριδική τεχνολογία, αλλά μια πλήρως ηλεκτρική 911 δεν αναμένεται εντός της τρέχουσας 10ετίας. Η Porsche ελπίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα δώσουν νέα πνοή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράγει τα δικά της σε εργοστάσιο στη Χιλή από τα τέλη του 2022.

Μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν η αντικατάσταση πολλών θερμικών μοντέλων με ηλεκτρικά θα αποδειχθεί σωστή κίνηση επιχειρηματικά. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Porsche ρισκάρει και δικαιώνεται. Όταν πρωτοπαρουσίασε την Cayenne πριν δύο 10ετίες, είχε ακούσει τα σχολιανά της αλλά της βγήκε σε καλό. Για να δούμε τώρα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube