Θα έκανες το αμάξι σου plug-in hybrid για μόλις €3.000;

Θα έκανες το αμάξι σου plug-in hybrid για μόλις €3.000;

Κιτ υπόσχεται να κάνει ακριβώς αυτό, αλλά έχει αρκετό δρόμο ακόμα μέχρι να είναι διαθέσιμο προς πώληση.

PHEV - plug-in hybrid

Ένας φοιτητής από την Αυστραλία βραβεύτηκε για τη δημιουργία ενός κιτ που θα μετατρέπει παλιά θερμικά μοντέλα σε plug-in hybrid με κόστος μόλις $3.200 (€3.000).

Ενώ είναι σαφές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κάνει στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ο πλήρης εξηλεκτρισμός του στόλου θα αργήσει πολλές δεκαετίες. Καινούρια θερμικά μοντέλα θα εξακολουθήσουν να πωλούνται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2034, ενώ τα υφιστάμενα δε θα εξαφανιστούν εν μία νυκτί.

100 ηλεκτρικά km αστικής μετακίνησης κι η ανεμελιά της βενζίνης ή του πετρελαίου στα ταξίδια. Στο παλιό σου αμάξι με μόλις €3.000. Δεν ακούγεται άσχημο, έτσι;

Το REVR (Rapid Electric Vehicle Retrofits), όπως ονομάζεται το κιτ, θα προσφέρει στους ιδιοκτήτες την ευκαιρία να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά μες στην πόλη, με ένα κλάσμα των χρημάτων από αυτά που κοστίζει σήμερα ένα plug-in hybrid.

plug-in hybrid

Σύμφωνα με τον δημιουργό του, Alexander Burton του Πανεπιστημίου RMIT, όλα οφείλονται στον ηλεκτροκινητήρα που βιδώνει στην πλήμνη του τροχού κι ο οποίος παράγει 50 kW (67 PS).

Δοκιμάζει όλα τα παραπάνω σε μια παλιά Toyota Corolla, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να εφαρμόζουν στους πίσω τροχούς και την μπαταρία των 15 kWh να φωλιάζει εκεί που μπαίνει η ρεζέρβα. Δεν είναι όμως ακόμα λειτουργικό πρωτότυπο.

plug-in hybrid

Ο νεαρός υπολογίζει ότι με συνετή οδήγηση σε αστικό περιβάλλον, ένα ελαφρύ μοντέλο θα μπορεί να διανύσει έως 100 km με ενέργεια από την ολονύκτια φόρτιση.

Το σύστημα δε θα συνδέεται καθόλου με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά κι οι δύο θα μπορούν να λειτουργήσουν ταυτόχρονα για να μειώσουν το καύσιμο που καταναλώνει το μοτέρ.

Όταν βρίσκεται σε EV λειτουργία, το σύστημα θα κρατά φορτισμένη τη 12βολτη μπαταρία και θα τροφοδοτεί τα φώτα.

Ωστόσο, ο Burton έχει αρκετή δουλειά ακόμα. Πονοκεφαλιάζει για το πώς θα λειτουργεί το πεντάλ του γκαζιού, η υποβοήθηση στα φρένα και το τιμόνι, αλλά κι ο κλιματισμός.

Παρά το γεγονός ότι είναι ακόμα ημιτελές, το κιτ κέρδισε πρόσφατα το Εθνικό Βραβείο James Dyson. Καλά θυμάσαι, είναι ο εφευρέτης της ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλα, η οποία λειτουργεί με βάση την αρχή του κυκλωνικού διαχωρισμού.

Με τη φήμη που αποκτήθηκε από τη βράβευση, ο Burton ελπίζει να ολοκληρώσει το πρώτο του πρωτότυπο, να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια και να έχει διαθέσιμο προς πώληση το plug-in hybrid κιτ μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024. Η τιμολόγηση θα ξεκινήσει από τα $5.400 (€5.100), αλλά αναμένει ότι θα μειωθεί εν καιρώ στα $3.200 (€3.000). 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube