Το Tesla Roadster θα χρειάζεται λιγότερο από 1” για το 0-100
Τάδε έφη Elon Musk, ο οποίος ανακοίνωσε ότι το αργοπορημένο ηλεκτρικό hypercar θα καταφτάσει του χρόνου.
Η έκδοση παραγωγής του Tesla Roadster θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στο έτος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Elon Musk, υποστηρίζοντας ότι το ηλεκτρικό μοντέλο θα καταφτάσει με τρομακτικά νούμερα απόδοσης. Συμπεριλαμβανομένης μιας επιτάχυνσης κάτω από το 1,0 δευτερόλεπτο για τα 0-60 mph, ήτοι 0-97 km/h.
Σε ανάρτησή του στο X, ο Νοτιοαφρικανός δήλωσε ότι οι προδιαγραφές του Tesla Roadster έχουν «αυξηθεί ριζικά» κι υποσχέθηκε ότι «δεν θα υπάρξει ποτέ άλλο αυτοκίνητο σαν αυτό».
Τα 60 mph θα έρχονται σε λιγότερο από 1”, αλλά αυτό θα είναι το λιγότερο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου μοντέλου, διατυμπανίζει ο Elon Musk
Targeting a 0-60mph time of ~1 second with the fastest spec?
Please tell us this machine is coming soon!— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) February 28, 2024
Πρόκειται για μία ακόμα φανφαρώδη ανακοίνωση του αινιγματικού CEO ή έχει λογική και μπορεί να γίνει πραγματικότητα;
Καταρχάς, να ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι υπάρχει σήμερα ηλεκτρικό πρωτότυπο που κάνει το 0-100 σε λιγότερο από δευτερόλεπτο. Είναι ένα πειραματικό φορμουλάκι ελβετικού πανεπιστημίου, κάνει 0,9” αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει ένδειξη για το πώς θα επιταχύνει ένα αυτοκίνητο παραγωγής των δύο τόνων, αφού ζυγίζει μόλις 140 κιλά κι έχει 330 ίππους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mythen, το ταχύτερο EV του κόσμου
Από την άλλη, έχουμε τη δήλωση του επικεφαλής μηχανικού του Rimac Nevera, ο οποίος ισχυρίζεται ότι το κροατικό ηλεκτρικό hypercar έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λιγότερο από 1”.
Tonight, we radically increased the design goals for the new Tesla Roadster.
There will never be another car like this, if you could even call it a car.— Elon Musk (@elonmusk) February 28, 2024
Ο λόγος που το Nevera παραγωγής δεν ολοκληρώνει το 0-100 km/h τόσο καταιγιστικά γρήγορα είναι ότι δε σχεδιάστηκε απλά να επιταχύνει, αλλά για να είναι φιλικό στη καθημερινή χρήση. Επομένως είναι κάτι που τεχνικά γίνεται.
Φορώντας ελαστικά Michelin Cup 2 R που έχουν προδιαγραφές για χρήση σε δημόσιο δρόμο, το Rimac έχει καταγράψει 1,74” για το 0-100 km/h και 3,21” για το 0-160. Συνολικά κατέχει 24 ρεκόρ ταχύτητας κι επιτάχυνσης, ένα εκ των οποίων αφορά την τελική ταχύτητα με την όπισθεν.
Να αναφέρουμε επίσης ότι όταν η Tesla ανακοινώνει μια επίδοση για το 0-100, δεν προσμετρά το πρώτο πόδι κύλισης, δηλαδή τα πρώτα 30,48 cm. Τουτέστιν, τον χρόνο που χρειάζεται για να νικηθεί η αρχική αδράνεια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Ferrari δοκιμάζει μυστικά το Tesla Model S Plaid;
Ως εκ τούτου, τα 2,1” που δηλώνει για το S Plaid για το 0-100, στην πράξη είναι 2,3” με 2,4”. Όπως και να έχει, ακόμα κι αν το «κάτω από 1”» γίνει στην πράξη 1,2” ή 1,3”, πάλι πρόκειται για αδιανόητες επιδόσεις, που δεν μπορούν να διαχειριστούν ακόμα κι έμπειροι οδηγοί αγώνων.
I think it has a shot at being the most mind-blowing product demo of all time
— Elon Musk (@elonmusk) February 28, 2024
Μένει να δούμε πόσες από τις υποσχέσεις του Musk θα πραγματοποιηθούν. Δεν ξεχνούμε ότι το Cybertruck παραγωγής ήταν τελικά πιο αργό, πιο ακριβό και με μικρότερη αυτονομία από τα νούμερα που είχαν ανακοινωθεί αρχικά.