![Tesla](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/tesla-robotaxi-02.jpg?itok=b6LzrtY1)
Tesla: Ο Elon Musk υπόσχεται αυτόνομα ταξί μέχρι τον Ιούνιο
Χωρίς περιορισμούς στο Τέξας η νέα υπηρεσία της Tesla, παρά την έλλειψη αποδεδειγμένης ασφάλειας.
![](/sites/default/files/styles/thumbnail/public/images/users/drive_logo-user_1.jpg?itok=DdnBzKX0)
![Tesla](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/tesla-robotaxi-02.jpg?itok=b6LzrtY1)
Ο Elon Musk ανακοίνωσε στους επενδυτές ότι η Tesla σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα υπηρεσία «αυτόνομης μίσθωσης οχημάτων επί πληρωμή» έως τον Ιούνιο στο Austin του Τέξας.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τους νομικούς και ασφαλιστικούς κινδύνους, καθώς η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης δεν έχει δοκιμαστεί επαρκώς σε δημόσιους δρόμους.
Η Tesla ρισκάρει, το Τέξας επιτρέπει – αλλά πόσο ασφαλή είναι τα ταξί χωρίς οδηγό;
Η Tesla έχει επανειλημμένα επιρρίψει ευθύνες στους οδηγούς για ατυχήματα που σχετίζονται με τα συστήματα Autopilot και Full Self-Driving (FSD), υποστηρίζοντας ότι οι οδηγοί οφείλουν να είναι έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο.
H νέα κίνηση της εταιρείας να αναπτύξει οχήματα χωρίς οδηγό αναμένεται να θέσει ευθέως την ευθύνη ατυχημάτων στην ίδια την Tesla, σύμφωνα με νομικούς ειδικούς.
Παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις του Musk εδώ και μια δεκαετία για πλήρως αυτόνομα οχήματα, η Tesla δεν έχει καταφέρει να παραδώσει την τεχνολογία σε λειτουργική μορφή.
Το νέο αυτό εγχείρημα στο Τέξας διευκολύνεται από τη χαλαρή νομοθεσία της πολιτείας, η οποία δεν απαιτεί ειδικές άδειες ή επιτήρηση των υπηρεσιών ρομποτικών ταξί, σε αντίθεση με την Καλιφόρνια, όπου η Tesla μετέφερε την έδρα της το 2021 για να αποφύγει αυστηρότερους κανονισμούς.
Οι General Motors (Cruise) και Alphabet (Waymo) είναι μέχρι στιγμής οι μόνες εταιρείες που έχουν εξασφαλίσει άδειες για την εμπορική λειτουργία αυτόνομων ταξί, έχοντας διανύσει εκατομμύρια μίλια δοκιμών υπό αυστηρή εποπτεία. Αντίθετα, η Tesla φαίνεται διατεθειμένη να προχωρήσει χωρίς ανάλογες ρυθμιστικές διασφαλίσεις, γεγονός που δημιουργεί αβεβαιότητα για την ασφάλεια και τη νομική ευθύνη των νέων οχημάτων της.
Πηγή: Reuters