Το τιμόνι της Tesla θορύβησε τη NHTSA
Το τιμόνι Yoke της Tesla προκαλεί ερωτηματικά. Ειδικά στις αμερικανικές αρχές που βρίσκονται στο σκοτάδι σχετικά με την πιστοποίησή του.
Με τα νέα Model S και Model X, η Tesla παρουσίασε το τιμόνι Yoke -ζυγός. Ένα «χειριστήριο» που δεν έχει το σχήμα του παραδοσιακού τιμονιού που γνωρίζουμε από καταβολής του αυτοκινήτου. Κι αν οι πελάτες απλώς αναρωτιούνται για τις πρακτικές πτυχές μιας τέτοιας σχεδίασης σε καθημερινή βάση, οι αρχές από τη μεριά τους τα έχουν χαμένα.
Ερωτηθείσα από τους Αμερικανούς συναδέλφους μας και συγκεκριμένα από το Road & Track, η NHTSA (η αμερικανική θεσμική αρχή σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας) παραδέχτηκε ότι δεν γνωρίζει αν το τιμόνι Yoke πληροί τα κανονιστικά πρότυπα: «Προς το παρόν, η NHTSA δεν μπορεί να προσδιορίσει εάν το τιμόνι πληροί τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας στα αυτοκίνητα. Θα επικοινωνήσουμε με τον κατασκευαστή για περισσότερες πληροφορίες».
Και στην Ευρώπη όμως, το ερώτημα παραμένει παρόμοιο. Επειδή σύμφωνα με τα κείμενα που πρέπει να τηρούνται για έγκριση τύπου, μόνο τρεις γραμμές αφορούν την κολόνα τιμονιού. Το σχήμα του τιμονιού δεν αναφέρεται καθόλου. Αυτό, λοιπόν, αφήνει ένα κενό στο οποίο οι σχεδιαστές μπορούν να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους.
Είναι επίσης απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές συνθήκες. Το σχήμα του ναι μεν κάνει το τιμόνι του KITT από τον Ιππότη της Ασφάλτου να ντρέπεται, το Yoke από την άλλη δεν φαίνεται να είναι και το πιο εργονομικό για οδήγηση στην πόλη ή για ελιγμούς στάθμευσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Tesla φαντάστηκε επίσης την παρουσία ενός κλασικού, στρογγυλού τιμονιού για τα δύο νέα μοντέλα της, όπως φαίνεται σε μια κρυφή εικόνα στο website της μάρκας.