Saietta: Τα ηλεκτρικά μοτέρ μέσα στους τροχούς θα κάνουν τα EV φθηνότερα!
Η Saietta Group Limited και η Electrically Assisted Vehicles εξελίσσουν ηλεκτρικά μοτέρ που θα τοποθετούνται μέσα στους τροχούς, ευελπιστώντας με τον τρόπο αυτό να μειώσουν και το κόστος παραγωγής ενός ηλεκτρικού μοντέλου.
Η τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρων στους τροχούς αφήνει περισσότερο εκμεταλλεύσιμο χώρο για επιβάτες-αποσκευές, ενώ προσφέρει και πλήρη ελευθερία κινήσεων στους σχεδιαστές.
Από την άλλη μια τέτοια τεχνολογική εφαρμογή αυξάνει τη μη-αναρτώμενη μάζα σε κάθε τροχό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά αλλά και την άνεση ενός οχήματος.
Η βρετανική φίρμα πιστεύει όμως ότι αυτού του είδους τα προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν πολύ πιο εύκολα απ’ ότι φαντάζεται κανείς με συγκεκριμένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και χρήση εξωτικών υλικών (προκειμένου να περιοριστεί το βάρος) στην κατασκευή των συγκεκριμένων ηλεκτροκινητήρων.
Στην παρούσα φάση η Saietta Group Limited και η Electrically Assisted Vehicles εξελίσσουν τα εν λόγω ηλεκτρομοτέρ προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες επαγγελματικών αλλά και αυτόνομων οχημάτων παράδοσης προϊόντων κατά κύριο λόγο.
Ουσιαστικά, τα ηλεκτρομοτέρ (AFT 140) και η μετάδοση σε αυτούς τους κινητήρες τοποθετούνται απευθείας μέσα στον τροχό και το φρενάρισμα λειτουργεί με ανάκτηση. Βέβαια, η Saietta δεν ανακοίνωσε την ισχύ αυτών απλά αρκέστηκε να αναφέρει ότι μπορούν να συνεργαστούν ακόμα και με 48V υβριδικά συστήματα, ενώ στο μέλλον θα μπορούν να εφοδιάσουν και τους τέσσερις τροχούς ενός οχήματος.
Η Saietta πρόσφατα κατάφερε να εξασφαλίσει μια μεγάλη επιδότηση (άνω των 40 εκατ. λιρών) από τη βρετανική κυβέρνηση προκειμένου να αναπτύξει γρηγορότερα την εν λόγω τεχνολογία και να φθάσει το συντομότερο δυνατό στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο την κατασκευή 150.000 κινητήρων ετησίως.
Θυμίζουμε πως στο ίδιο μήκος κύματος με τη Saietta κινείται και η Protean, μια εταιρία με μεγάλη πείρα στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοτέρ που τοποθετούνται στους τροχούς και η οποία πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με τη VW και τη Ford για τη χρήση του συστήματος της σε μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα των δυο εταιρειών.