Πόσο ενοχλητικά είναι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού;
Έρευνα της J.D. Power σε 16.400 ιδιοκτήτες νέων μοντέλων.
Μια νέα έρευνα της J.D. Power εξετάζει την εμπειρία ιδιοκτητών νέων μοντέλων αυτοκινήτων με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και άλλες τεχνολογίες που ανήκουν πλέον στο βασικό εξοπλισμό των περισσότερων εκδόσεων.
Στην έρευνα η οποία γίνεται για τέταρτη χρονιά, συμμετείχαν πάνω από 16.400 οδηγοί κατά τις πρώτες 90 ημέρες ιδιοκτησίας καινούριων αυτοκινήτων. Αντικείμενο ήταν να εξεταστεί η σχέση και η αλληλεπίδραση των οδηγών με 38 διαφορετικές τεχνολογίες που περιλαμβάνουν συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητα, προστασία από συγκρούσεις, άνεση κ.α.
Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι θετικοί στο να χρησιμοποιήσουν ορισμένες τεχνολογίες υποβοήθησης, αλλά διστάζουν όσον αφορά άλλα συστήματα ή ειδοποιήσεις.
Για παράδειγμα, το 23% των οδηγών δήλωσε πως βρίσκει ενοχλητικό το σύστημα διατήρησης λωρίδας, με το 61% από αυτούς να τα απενεργοποιούν. Επιπλέον, το 21% όσων δεν θεωρούν τα συστήματα τόσο ενοχλητικά επιλέγει να τα απενεργοποιεί κατά την οδήγηση.
Το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων ήταν το πιο αποδεκτό από όλα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες με σκορ 813/1.000 δείχνοντας πως ολοένα και περισσότεροι οδηγοί αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητά του. Ενδεικτικά, το μέσο σκορ για τα συστήματα ήταν 781/1.000, κερδίζοντας 15 μονάδες σε σύγκριση με την περσινή έρευνα.
Όσο για τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το 29% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν χρησιμοποιεί τις εφαρμογές τους με το 46% από αυτούς να δηλώνει πως δεν τις χρειάζεται και το 18% να υποστηρίζει πως έχει άλλη συσκευή που πραγματοποιεί τις ίδιες λειτουργίες καλύτερα.
Το αυτοκίνητο με το υψηλότερο σκορ ήταν το Kia Stinger με 834/1.000, χάρη στο πρακτικό head-up display, τα συστήματα υποβοήθησης, την εύκολη σύνδεση με smartphone και τον πίνακα οργάνων που ικανοποίησαν τους περισσότερους ιδιοκτήτες του. Ακολούθησαν με υψηλά σκορ τα Hyundai Kona, Toyota C-HR, Kia Forte, Chevrolet Blazer, Porsche Cayenne και Ford Expedition.