Οθόνη αφής: Οι οδηγοί θέλουν λιγότερες ρυθμίσεις
Οθόνες και χειριστήρια αφής συνεχίζουν να εξελίσσονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά γερμανική έρευνα δείχνει ότι οι χρήστες προτιμούν τα παλιά καλά φυσικά κουμπιά για τους βασικούς χειρισμούς.
Η συντριπτική πλειονότητα των νέων μοντέλων που λανσάρονται στην αγορά διαθέτουν απαραίτητα οθόνη αφής για τη διαχείριση διαφόρων λειτουργιών, όπως το ηχοσύστημα ή ο κλιματισμός. Ένα περιβάλλον που δεν είναι ξένο για τους περισσότερους ανθρώπους, καθώς τα νοικοκυριά έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν αυτό το είδος εργαλείου μέσω των τάμπλετ.
Οπότε ήταν αναμενόμενο ότι αυτός θα ήταν ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ επιβατών και αυτοκινήτου για τους σχεδιαστές ενός μοντέρνου αυτοκινήτου. Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Tesla, έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο καταργώντας σχεδόν κάθε φυσικό κουμπί, αναγκάζοντας έτσι τους επιβάτες να περάσουν από μια οθόνη αφής για τις όποιες λειτουργίες, αλλά και άλλες που προορίζονται για την οδήγηση, όπως η ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα ή ακόμα και η ταχύτητα των υαλοκαθαριστήρων…
Γερμανική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το YouGov για λογαριασμό του mobile.de δείχνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών που ερωτήθηκαν (59,6%) προτιμούν τη χρήση φυσικών ρυθμίσεων.
Μεταξύ αυτών των φυσικών στοιχείων, τα χειριστήρια των παραθύρων είναι τα πιο δημοφιλή (52,3%) ακολουθούμενα από αυτά για τον κλιματισμό (44,6%), την ένταση του ήχου (43,4%), τον έλεγχο του φωτισμού (36 ,1%)… Ορισμένοι κατασκευαστές, ξεκινώντας από τη Mercedes-Benz με το MBUX με το λανσάρισμα της υφιστάμενης A-Class, υποστηρίζουν ωστόσο ότι ο φωνητικός έλεγχος μπορεί να τα υποκαταστήσει.
Αλλά παρόλο που το 57,6% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι αυτή η δυνατότητα μπορεί να έχει πλεονεκτήματα όσον αφορά την ασφάλεια στην οδήγηση, ένα 55,8% παραμένει δύσπιστο έναντι αυτής της τεχνολογίας. Επιπλέον, το 39,9% θεωρεί ότι ενδέχεται να υπάρχει κίνδυνος σφάλματος εάν η φωνητική εντολή δεν αναγνωρίζεται.
Πρόσφατα, ορισμένοι κατασκευαστές έχουν επανατοποθετήσει τον κέρσορα και σε φυσικά κουμπιά, ιδίως με την επιστροφή τους στη ρύθμιση του κλιματισμού ή της έντασης του ηχοσυστήματος. Η απάντηση μπορεί λοιπόν να βρίσκεται στον πολλαπλασιασμό των προσβάσεων σε ορισμένες λειτουργίες, προκειμένου να παρέχεται εργονομία το ίδιο κατάλληλη για χρήση είτε είσαι σταματημένος είτε σε κίνηση.
Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν βασίζονται σε διαδικτυακή έρευνα της YouGov Deutschland GmbH, στην οποία συμμετείχαν 2.068 άτομα από τις 11 έως τις 13 Νοεμβρίου. Τα αποτελέσματα έχουν σταθμιστεί και είναι αντιπροσωπευτικά του γερμανικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω.