Nissan RE-LEAF: Παροχή ισχύος, όταν και όπου χρειαστεί 

Nissan RE-LEAF: Παροχή ισχύος, όταν και όπου χρειαστεί 

Ένα επαναστατικό πρωτότυπο EV δίνει λύση στο πρόβλημα της τροφοδοσίας με ενέργεια μετά από φυσικές καταστροφές.

Η Nissan παρουσίασε ένα 100% ηλεκτρικό όχημα επέμβασης σε έκτακτες ανάγκες, σχεδιασμένο να παρέχει τροφοδοσία ηλεκτρικής ισχύος, μετά από φυσικές καταστροφές ή ακραία καιρικά φαινόμενα.

Πρόκειται για το  RE-LEAF, ένα πρωτότυπο που βασίζεται στο επιβατικό αυτοκίνητο Nissan LEAF, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.

Εκτός από τις τροποποιήσεις  που έχει δεχθεί προκειμένου να μπορεί να κινηθεί  σε δρόμους που καλύπτονται από συντρίμμια, το RE-LEAF διαθέτει αδιάβροχες πρίζες τοποθετημένες απευθείας στο εξωτερικό του οχήματος, οι οποίες επιτρέπουν την τροφοδοσία συσκευών 110-230v από την υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου.

Το RE-LEAF μπορεί να βρεθεί  στο κέντρο μιας ζώνης καταστροφών, ως  μια πλήρη κινητή μονάδα παροχής ηλεκτρικής ισχύος, συνεπικουρώντας τα συνεργεία διάσωσης. Το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να υποστηρίξει  ιατρικό, τηλεπικοινωνιακό, φωτιστικό και λοιπό εξοπλισμό.

releaf

Το RE-LEAF δημιουργήθηκε για να αποδείξει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων στην αποκατάσταση των υποδομών μετά από καταστροφές. Ενώ το όχημα είναι απλώς ένα λειτουργικό πρωτότυπο, η τεχνολογία του  μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη.  Στην Ιαπωνία, από το 2011, η Nissan χρησιμοποιεί το LEAF για την προσφορά ηλεκτρικής ενέργειας  και μεταφορικού έργου σε έκτακτες ανάγκες,  που προκύπτουν μετά από φυσικές καταστροφές.  Μέσω του Nissan Energy Share, τα EVs λειτουργούν ως κινητές μπαταρίες αποθήκευσης για να τροφοδοτούν με ηλεκτρικό ρεύμα τα σπίτια και το κοινωνικό σύνολο, δημιουργώντας ένα μοντέλο διανομής ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην προσπάθεια σταθεροποίησης της προσφοράς και της ζήτησης, στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

releaf1
 
Το RE-LEAF χρησιμοποιεί τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης του LEAF, η οποία αποτελεί τυπικό χαρακτηριστικό του μοντέλου από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του,  το 2010. Αυτό σημαίνει ότι το LEAF μπορεί όχι μόνο να «τραβήξει» ισχύ για να επαναφορτίσει την υψηλής χωρητικότητας μπαταρία του, αλλά κα να την στείλει πίσω στο δίκτυο μέσω V2G (Vehicle-to-Grid) ή απευθείας σε ηλεκτρονικές συσκευές μέσω της τεχνολογίας V2X (Vehicle-to-everything).

releaf2

Λειτουργώντας ως φορητός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, η τελευταία γενιά του Nissan LEAF e + με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία των 62kWh μπορεί να παρέχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει ένα μέσο νοικοκυριό, για έξι ημέρες.

Ως όχημα αποκατάστασης καταστροφών, το RE-LEAF μπορεί να τροφοδοτεί ταυτόχρονα πολλές συσκευές. Μερικά παραδείγματα κατανάλωσης ισχύος 230v, έχουν ως ακολούθως:

• Ηλεκτρικό κομπρεσέρ χειρός  - 24 ώρες - 36kWh

• Ανεμιστήρας εξαερισμού υψηλής απόδοσης - 24 ώρες  – 21,6kWh

• Βραστήρας  10 λίτρων - 24 ώρες – 9,6kWh

• Ιατρικός αναπνευστήρας εντατικής θεραπείας - 24 ώρες - 3kWh

• Φωτιστικό LED 100 watt - 24 ώρες – 2,4kWh

Μόλις αποκατασταθεί η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην πληγείσα περιοχή, τα EVs μπορούν να επαναφορτιστούν και να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς μηδενικών εκπομπών - έως 528 χλμ  (WLTP) με μία μόνο φόρτιση, για την μπαταρία του LEAF e +.

[Πηγή: Nissan]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube