Νέα πλατφόρμα για υδρογονοκίνητα οχήματα από την Williams
Η EVRh πλατφόρμα θα προσφέρει τεχνολογία υδρογόνου και μια ελαφριά «μπανιέρα», τέλεια για κατασκευαστές που θέλουν να έχουν ένα «πράσινο σούπερκαρ» σε γρήγορο χρονικό διάστημα.
Ένα χρόνο ύστερα από την παρουσίαση της πλήρως ηλεκτρικής πλατφόρμας EVR η WAE Technologies (Williams Advanced Engineering), παρουσίασε μια νέα εναλλακτική πλατφόρμα, που είναι βασισμένη στο υδρογόνο.
Έτοιμη να χρησιμοποιηθεί από εταιρίες, η πλατφόρμα EVRh υπόσχεται ότι τα οχήματα που θα υποστηρίζει θα μπορούν να φτάσουν τα 100 km/h σε λιγότερο από 2,5''.
Το νέο πάτωμα είναι βασισμένο στην EVR αρχιτεκτονική αλλά αντικαθιστά τη μεγάλη μπαταρία των 85 kWh με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου H2. Το σύστημα εκμεταλλεύεται την αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου για να να δημιουργήσει την ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτεί το αυτοκίνητο.
Η ισχύς θα αποθηκεύεται σε μια υγρόψυκτη μπαταρία τύπου FCEV που μπορεί να φορτίζει με ρυθμούς 120 kW, με την πλατφόρμα να είναι ικανή για ισχύ 577 PS. Το ρεζερβουάρ αλλά και η μπαταρία θα βρίσκονται στο κέντρο του πλαισίου για καλύτερη κατανομή του βάρους και θα μπορούν να προσφέρουν αυτονομία έως και 600 km.
Χάρη στη σύνθετη κατασκευή της «μπανιέρας» η WAE Technologies υποστηρίζει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που θα ζυγίζει λιγότερο από 1.900 kg και θα μπορεί να φτάσει τα 100 km/h στο χρόνο που τα καταφέρνει και η Lamborghini Revuelto.
Στην πλατφόρμα υποστηρίζονται τόσο δικίνητες όσο και τετρακίνητες εφαρμογές, ενώ ο σχεδιασμός της «μπανιέρας» προορίζεται για οχήματα με σκληρή οροφή ή τύπου targa. Ότι οροφή και αν έχει το αυτοκίνητο, η WAE λέει ότι η πλατφόρμα EVRh έχει σχεδιαστεί για να εκμεταλλεύεται την ενεργή αεροδυναμική.
Με το ελαφρύ πλαίσιο και την ικανότητα του να δέχεται πολυάριθμους κινητήρες και προηγμένα συστήματα αεροδυναμικής, η WAE εκτιμά πως τα αυτοκίνητα που θα βασίζονται στην EVRh πλατφόρμα θα μπορούν να ολοκληρώσουν ένα γύρο στο Nürburgring σε χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα 7:20. Χρόνος που αντιστοιχεί σε αυτόν που είχε σημειώσει η Ferrari 488 GTB.
Η WAE υποστηρίζει ότι η νέα πλατφόρμα της είναι ιδανική τόσο για σπορ αυτοκίνητα που προορίζονται για χρήση στο δρόμο όσο και σε πίστα. Και είναι κατάλληλη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να βάλουν ένα μοντέλο γρήγορα στην παραγωγή, με σύντομο χρόνο εξέλιξης.
Τονίζει ακόμα την ευέλικτη δομή της, μιας και η EVRh πλατφόρμα είναι πανομοιότυπη με την EVR και έτσι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα μπορούν να κατασκευάζουν δίπλα-δίπλα μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά ή υδρογόνου.