Μπαταρίες ιόντων νατρίου, έρχονται και είναι φθηνότερες

Μπαταρίες ιόντων νατρίου, έρχονται και είναι φθηνότερες

Στην πρόσφατο Σαλόνι της Σαγκάης, αρκετοί προμηθευτές και κατασκευαστές παρουσίασαν μια νέα γενιά μπαταριών με βάση το νάτριο.

μπαταρίες ιόντων νατρίου

Ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή μπαταριών, η CATL, παρουσίασε στο τελευταίο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης μια νέα γενιά συσσωρευτών, τις μπαταρίες ιόντων νατρίου -«Na-ion». 

Ο πρωταρχικός στόχος αυτών των συσσωρευτών είναι να μη χρησιμοποιούν λίθιο, ένα περιορισμένης διαθεσιμότητας αλκαλιμέταλλο που δυσκολεύεται να αντιμετωπίζει τις αυξανόμενες ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι ερευνητές λοιπόν στράφηκαν σε εναλλακτικές λύσεις όπως το νάτριο, 1.000 φορές πιο άφθονο από το λίθιο αλλά και φθηνότερο, με κόστος τουλάχιστον 10 έως 15% χαμηλότερο.

Λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και πιο φθηνές, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου αναμένονται στην Ευρώπη σύντομα.

Η τεχνολογία αυτή προφανώς και δεν είναι νέα, αλλά η πρόοδός της την καθιστά πλέον αξιόπιστη εναλλακτική σε ορισμένα οχήματα. Παρά το γεγονός ότι έχει χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τα ιόντα λιθίου, άρα και μικρότερη αυτονομία, η τεχνολογία είναι πολλά υποσχόμενη. Το ιόν νατρίου έχει διάρκεια ζωής 2.000 κύκλων φόρτισης/εκφόρτισης. Η CATL ανακοινώνει περίπου 800.000 km και 18 χρόνια. 

μπαταρίες ιόντων νατρίου

Οι μπαταρίες αυτής της χημείας θα είναι επίσης λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και ειδικά στο κρύο. Θα ήταν επίσης κατάλληλες για γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα: 15 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC θα ήταν αρκετά για να ανακτηθεί το 80% της χωρητικότητας. Αλλά το κύριο επιχείρημα παραμένει το κόστος, καθώς μιλάμε για πτώση 20%.

Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα μπορούσαν εύκολα να υποστηρίξουν χωρητικότητα από 25 έως 50 kWh, επίδοση που καθιστά δυνατή τη στόχευση αυτονομίας περίπου 200 km. Αυτάρκεια που ανταποκρίνεται στις περισσότερες χρήσεις ενός αυτοκινήτου πόλης. 

μπαταρίες ιόντων νατρίου, JAC EV3
Το JAC EV3 θα είναι από τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κάνει καριέρα με μπαταρίες Na-ion. 

Αρκετοί κατασκευαστές έχουν επιλέξει αυτήν την τεχνολογία, περιλαμβανομένων των Chery και JMEV, κοινοπραξίας μεταξύ του Groupe Renault και του Ομίλου Jiangling Motors Corporation. 

Το μίνι EV3 με ηλεκτροκινητήρα 48 ίππων και μπαταρία ιόντων νατρίου 32 kWh θα είναι το πρώτο που θα λανσαριστεί με συσσωρευτή αυτής της τεχνολογίας. Στη συνέχεια, η Renault θα χρησιμοποιήσει αυτή τη νέα τεχνολογία σε άλλα οχήματα του ομίλου και συγκεκριμένα στο Dacia Spring.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube