
Mercedes-Benz, ξεκινά δοκιμές για μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πως έχει ξεκινήσει ήδη να δοκιμάζει μπαταρίες στερεάς κατάστασης για τα μελλοντικά της μοντέλα.


Η Mercedes-Benz, ξεκίνησε να δοκιμάζει στον δρόμο ένα πρωτότυπο της EQS, εξοπλισμένο με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Μπαίνοντας δυναμικά στην κούρσα για την τεχνολογία που θα αλλάξει την ηλεκτροκίνηση.
Πριν από μερικές μέρες, γράψαμε πως η BYD θα ξεκινήσει την παραγωγή μοντέλων με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2027. Σειρά πλέον παίρνει και η Mercedes-Benz, που ήδη έχει ξεκινήσει δοκιμές. Όπως έχει ανακοινώσει η γερμανική φίρμα, οι συγκεκριμένες μπαταρίες είναι σε θέση να προσφέρουν 25% μεγαλύτερη αυτονομία, σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Φτάνοντας έτσι τα 1.000 km.
Όπως ανακοίνωσε η Mercedes-Benz οι συγκεκριμένες μπαταρίες είναι σε θέση να προσφέρουν 25% μεγαλύτερη αυτονομία, σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Hyundai, έτοιμη για την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης
Αναμφίβολα, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντιπροσωπεύουν το μέλλον των συσσωρευτών χάρη στον στερεό ηλεκτρολύτη τους που δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της θέρμανσης/υπερθέρμανσης κατά τη φόρτιση. Ως εκ τούτου και τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Κατά συνέπεια, μπορούν να φορτίζονται με πολύ υψηλότερη ισχύ.
Για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι μπαταρίες στερεού τύπου είναι το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Για αυτό και επενδύουν συνεχώς στην εξέλιξή τους. Με τους ειδικούς να θεωρούν πως η εταιρεία που θα μπορέσει να περάσει στην μαζική παραγωγή θα αποκτήσει αυτομάτως ένα σημαντικό προβάδισμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έρχονται το 2026
Ως εκ τούτου, έχουν ξεκινήσεις τις δοκιμές τους σε πραγματικές συνθήκες και θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Με τους μηχανικούς της Mercedes-Benz να τονίζουν πως έχουν επιλύσει σε μεγάλο βαθμό το λεγόμενο πρόβλημα δημιουργίας δενδριτών (σχηματισμοί λιθίου σε βελόνες). Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται όταν η μπαταρία υποβάλλεται σε κακή χρήση, όπως υπερβάλλουσες φορτίσεις και εκφορτίσεις, ακραίες ή θερμοκρασίες. Σχηματισμοί που μπορεί να τρυπήσουν τη πολυμερή μεμβράνη μεταξύ των ηλεκτροδίων της μπαταρίας, τελικά καταστρέφοντάς την.
Σύμφωνα με την γερμανική φίρμα «όταν η μπαταρία φορτίζεται, τα υλικά της διαστέλλονται και όταν εκφορτίζεται, συστέλλονται Για την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας, διαθέτει πνευματικούς ενεργοποιητές που αλληλεπιδρούν με την αλλαγή όγκου των στοιχείων κατά τη φόρτιση και εκφόρτιση, γεγονός που επηρεάζει την απόδοση και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας».