Mercedes-AMG: Στην παραγωγή ο ισχυρότερος 4κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο
421 PS και 500 Nm ροπής από δίλιτρο μοτέρ.
Η Mercedes-AMG ξεκίνησε την παραγωγή του ισχυρότερου 4κύλινδρου κινητήρα στον κόσμο στο εργοστάσιο της στο Affalterbach. Ο ανασχεδιασμένος κινητήρας M 139 χωρητικότητας 2,0 λίτρων αποδίδει έως και 421 PS, έχει δηλαδή 211 PS ανά λίτρο, και αναμένεται να τοποθετηθεί κάτω από το καπό των κορυφαίων A, CLA και GLA-Class με τα σήματα της AMG.
Σε σχέση με τον προκάτοχό του (M 133), ο νέος M 139 είναι ισχυρότερος κατά 41 PS ενώ έχει και 25 Nm περισσότερη ροπή. Ο 4κύλινδρος κινητήρας διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 421 PS και 500 Nm ροπής (S-model), ή με 387 PS και 480 Nm ροπής (βασική έκδοση).
Ο M 139 έχει αεροδυναμικό σχεδιασμό με την εισαγωγή στο εμπρός μέρος και το τούρμπο και την εξαγωγή στο πίσω μέρος. Σύμφωνα με την AMG, η απόδοση της ισχύος είναι παρόμοια με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, με μια ισορροπημένη καμπύλη ροπής και τη μέγιστη τιμή της να προσφέρεται μεταξύ 5.000-5.250 rpm (4.750-5.000 rpm για τη βασική έκδοση) και τον κόφτη να βρίσκεται στις 7.200 rpm. Το νέο twin-scroll τούρμπο συνδυάζει βέλτιστη απόκριση χαμηλά, με περισσότερη ισχύ στις ψηλότερες στροφές, και για πρώτη φορά έχει
Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ο στροφαλοφόρος άξονας από σφυρήλατο ατσάλι και τα πιστόνια από σφυρήλατο αλουμίνιο. Για μειωμένη τριβή, τα χιτώνια των κυλίνδρων έχουν επικάλυψη NANOSLIDE, μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται και στη Formula 1. Τέλος, σημαντικά βελτιωμένο είναι και το σύστημα ψύξης του μοτέρ για μέγιστη απόδοση.
Συνεχίζοντας την παράδοση της AMG, κάθε κινητήρας συναρμολογείται στο χέρι από έναν ειδικά εκπαιδευμένο τεχνικό ο οποίος βάζει την υπογραφή του στο μοτέρ. Η διαδικασία της παραγωγής έχει εκσυχρονιστεί, με ψηφιακό έλεγχο όλων των επιμέρους στοιχείων του κινητήρα, ασύρματα εργαλεία και ένα αυτόνομο καρότσι με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα το οποίο ακολουθεί κάθε τεχνικό κατά τη διαδικασία της συναρμολόγησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά κινητήρα Mercedes-AMG M 139
Τύπος | Mercedes-AMG M 139 |
Χωρητικότητα | 1.991 cc |
Διάμετρος x διαδρομή | 83,0 x 92,0 mm |
Ισχύς | 310 kW (421 PS) στις 6.750 rpm (S-model) 285 kW (387 PS) στις 6.500 rpm (βασική) |
Ροπή | 500 Nm στις 5000-5250 rpm (S-model) 480 Nm στις 4.750-5.000 rpm (βασική) |
Mέγιστος ρυθμός περιστροφής | 7.200 rpm |
Σχέση συμπίεσης | 9,0:1 |
Υπερτροφοδότηση | Twin-scroll τούρμπο |
Μέγιστη πίεση | 2,1 bar (S-model) 1,9 bar (βασική έκδοση) |
Τροφοδοσία | Άμεσος και Έμμεσος ψεκασμός. |
Κυλινδροκεφαλή | Δύο εκκεντροφόροι, 16 βαλβίδες, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων |
Βάρος (με τα υγρά) | 160,5 kg |